Fuchs velgen zelf polieren

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Fuchs velgen zelf polieren

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik heb horen vertellen dat je Fuchs velgen zelf kan polieren.
    De mijne hebben nu de traditionele mat-glanzende rand maar je zou dat zelf helemaal blinkend kunnen krijgen.

Heeft iemand daar ervaring mee of is dit onbegonnen werk ?
    en hoe doe je dit dan ?

Thanks,
    Peter

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Ik heb ook zelf mijn fuchsen gepolierd en dit heeft heel wat tijd gekost maar niet onmogelijk. Nadien vond ik dit artikel http://forums.pelicanparts.com/showthread.php?t=271973&highlight=polish+fuchs en als je wat materiaal liggen hebt lijkt dit wel functioneel, misschien iets voor te proberen en zo toch geld uit te sparen, zelf heb ik geen problemen dat mijn velgen uitslaan af en toe wat Belgom gebruiken en zij blijven uitstekend, wel rijd ik niet in de sneeuw, enkel als het droog is, en in de regen komt hij zelden buiten.

Peter

Hoi Peter,

Laten doen is inderdaad de boodschap.
        http://www.alu-velgrepair.be/

Doen een geweldige job en voor die prijs kan je het zelf niet avonturen.

Qua onderhoud valt het redelijk mee.
        Truuk is Metaseul of een andere krasverwijderaar in de buurt te houden om beginnende verontreiniging direct weg te vegen en na elke poetsbeurt de velgen met kruipolie in te spuiten: blinken prachtig en het vuil “parelt” er bij regenweer af.

Succes!
        Matt

Bedankt allen voor de reacties.
          Ik had me al laten wijsmaken dat je met verfafvreter de vernis moest laten afvreten, maar daar had ik mijn twijfels over …

Peter.

klopt het onderhoud is zeer intensief als ze moeten blijven blinken, wat de bedoeling is normaal 😀

Maddict heeft dit laten doen en is zeer tevreden, prijs was ook zeer goed

Persoonlijk vind ik de originele matte randen wel mooier.

Vergeet oo het onderhoud van de gepolierde randen niet uit het oog!

dat is zeker niet moeilijk, je hebt alleen het juiste gerief nodig..

zoals hier al gezegd is de coating bikkelhard..maar daar bestaan nylon schijfjes voor (wel duur) deze nemen de coating weg zonder materiaal (alu) weg te nemen, en maak geen krassen, wat minder werk is om nadien te polijsten
                als alles zuiver is gewoon een dikke ronde schijf tentzeil, en polijstpasta, en je kan beginnen..zal een foto laten zien van die nylon schijfjes (is wel versleten nu).. 😉

dit zijn de naafdekseltjes voor en na..
                voor..

na..

en de coocky’s..

Rudi.

AFBLIJVEN en ergens laten doen, de coating is ZO HARD dat je het heel vlug zal opgeven, ondertussen is die velg dan wel naar de ellebogen !!

Yvan

ik heb nog ATS en en dergelijke gepolierd. Maar eerlijk gezegd voor het werk en gerief dat je nodig hebt zou je ze beter ergens binnensteken want als je het goed wilt hebben, heb je karakter en een hoge pijngrens nodig. Het voordeel is wel dat mocht je achteraf een overval plegen, ze geen vingerafdrukken zullen vinden 😉

Ik denk dat je ze beter kan binnendoen, er zijn zelfs bedrijven die het polieren van Fuchs velgen niet onder de knie hebben…
                      Zou naar’t schijnt een moeilijke klus zijn, je kan altijd eens proberen en je bevindingen hier posten 😉

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.