Fuchs velgen

  • Maker
    Discussie

  • Wim
    Deelnemer

      Heb even een vraagje over de afgebeelde velgen.
      Deze zijn van oorsprong origineel Fuchs en verbreed om zo onder een omgebouwde 911 turbo look met gewone draag armen te plaatsen.
      Dus spacers zijn dan niet meer nodig.
      Nu mijn vraag: kun je op deze manier wel een omgebouwde 911 turbo look zo wel door de keuring krijgen in België, of zitten daar ook weer haken en ogen aan vanwege het gelijkvormigheid attest.

      Het gaat om deze velgen.

    9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
      • [quote=”bertroex”:3frwzawb]Erm, kan wel allemaal waar zijn maarreeee de 75 en 76 turbo 3.o heeft op 7 and 8 x 15 fuchs gestaan hoor!
        De SC en 3.2 carrera hebben type goedkeuring om met 7 en 8 x 15 te rijden, en ook 7, 8 en 9×16. Leg onder deze ombouw desnoods de alloy draagarmen van een carrera 2.7 ipv de steel ones van een SC en je bent MET 8X15 achter ermee weg?[/quote]

        Dat is nu net het probleem, als je er andere armen onder hangt en die zijn bvb van de turbo of de alloys van de 2.7 dan is je spoor anders (breder), en… word je verboden tot het verkeer.

        Ik heb zo een RUF gehad hé… overal ter wereld word ie toegelaten tot het verkeer, in belgie vertikten ze het… ombouw was gebeurd met originele turbo ophanging en remsysteem, ogenblikkelijk rode kaart, mocht niet meer op de baan…

        Die rode die we nu aan het ombouwen zijn is in 2006 voor het laatst als oldtimer gekeurd en mét deze 14 duims brede velgen, nu hij opnieuw ingeschreven zal moeten worden vrees ik (aangezien ze strenger geworden zijn) dat dit een probleem zal geven. Maar we zien wel… Hoop doet leven.

          Hillarisch Bert 😆

          Doet mij eraan herrinneren toen hier iemand een setje 996 GT3 velgen kwam afhalen met zijn 996, dat was ook een zicht zeg, heel de auto vol wielen 😆

            [quote=”mcklusky”:1ya6jhj8]Ik heb het vermoeden dat wim op zoek is naar wielen om op standaard draagarmen te steken in een turbolook chassis, daar ga je met een 8J brede fuchs niet raken Bert… [/quote]

            Erm, kan wel allemaal waar zijn maarreeee de 75 en 76 turbo 3.o heeft op 7 and 8 x 15 fuchs gestaan hoor!

            De SC en 3.2 carrera hebben type goedkeuring om met 7 en 8 x 15 te rijden, en ook 7, 8 en 9×16.

            Leg onder deze ombouw desnoods de alloy draagarmen van een carrera 2.7 ipv de steel ones van een SC en je bent MET 8X15 achter ermee weg?

            Het alternatief is om mijn set 7 en 8 x 15 monoblock BBS te lenen, die ik op banden 205 en 225 heb staan. Maar ik moet wel effe comfortabel naar Belgie kunnen rijden voor de kerst!

            (het zou niet de eerste keer zijn!!!!!)

            Hier onderweg naar Goodwood met de racing banden+velgen voor de SC, en een set carbon fibre RUF standaard IB bumpers voor de C3.

            Hier nog even wat 924 wielen afleveren tijdens een barbeque in the Fairmile in Zuid London met mijn targa(300 km enkele weg)

            En hier de laatste 7 vierkante meter tegels gehaald bij de tegelboer in Maasmechelen! (rijdt U de aanhanger maar even langs achter, Dr Roex)

            😉

            Bert

            Wim

              Je omschrijft het helemaal goed. 8)

                Ik heb het vermoeden dat wim op zoek is naar wielen om op standaard draagarmen te steken in een turbolook chassis, daar ga je met een 8J brede fuchs niet raken Bert… en aangezien spoorverbreders hier ook uit den boze zijn (en ombouwen naar turbo ophanging ook) zijn er weinig opties…

                Naar waar heb je gebeld Wim en wat ben je te weten gekomen ? (antwoord mag ook in pm)
                Zoals ik al zei is er tot 2006 geen probleem geweest voor mijn wagen maar dit jaar vrees ik er toch ook voor…

                Mijn velgen 14×15″ banden 355/40/15 :

                Ook nog steeds bij Lyndsey racing te bestellen:

                  Jama, Wim, voor zo’n gehakt geval is het toch op 1-2-3- duidelijk dat het crap is?

                  Zelfs de amerikanen die van een 6 x 16 naar een 9 x 16 gaan doen een betere job dan dit.

                  Als je per-se een 8 x 15 setje wil, ik heb een set reproductie liggen die wel weg mogen.

                  Ben er speciaal voor naar Duitsland gereden met de 911, heerlijk lekker Porsche “geklatscht biss es dunkel war”, velgen in de 911 en huppakee terug naar Belgie.

                  Thuis de hogedruk spuit erop gezet en ja hoor: fakers.

                  Aaarghghgh, Ik krijg kriebels van alles wat niet origineel is dus ze gaan (eventueel) weg.

                  Groetjes,

                  Bert

                  Wim

                    Bedankt voor de antwoorden, weet weer al genoeg.
                    Ben zelf ook nog een beetje aan het rondbellen geweest, en denk dat we het weer kunnen schudden. 🙁

                      idd enkel als oldtimer lukt dit in belgie…

                      Ik heb er bvb zo een met 14 duim brede op 15 duim grote fuchsen,
                      tot nu toe steeds gekeurd geweest als oldtimer, vorige keuring geen probleem gehad omdat die velgen ook op de originele duitse papieren vermeld staan…

                      Dit jaar voor herinschrijving houd ik echter mijn hart vast…

                        Ik vrees (weet het eigenlijk zeker) dat verbrede velgen verboden zijn in het verkeer hier in België 😥

                      9 reacties aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.