Funny en Jaguar F-Type

Home Forum Porsche Uitstappen Funny en Jaguar F-Type

• Maker
    Discussie
  • Ik heb jullie lang genoeg in spanning gehouden over het feit met welke auto ik naar de forum rit kom nu zondag 29 september .
    Het betreft een Jaguar F-Type .
    Normaal was ik aanwezig met een 911 50 jaar maar de levering zal een week later zijn 😥 😥 .
    Daarom krijg ik de mogelijkheid om met een concurrent van Porsche naar de rit te komen . :driver:. En volgens mij is een F-Type wel degelijk een concurrent van een Porsche 911 Cabrio .Ik vergelijk hem eerder met een 911 dan met een boxster .

Mijn verwachtingen zijn hoog gespannen .

Dit is een niet Porsche-gerelateerd onderwerp maar als auto-liefhebbers dat we zijn mag eens vreemd kijken en voelen wel . 😉 😉 😉

6 reacties aan het bekijken - 76 tot 81 (van in totaal 81)
    • [quote=”Funny” post=143136]Ik heb jullie lang genoeg in spanning gehouden over het feit met welke auto ik naar de forum rit kom nu zondag 29 september .
      Het betreft een Jaguar. [/quote]

Ik vind het niet kunnen :popcorn:

Ik ben vooral benieuwd naar de Coupe versie van de F-type !

Op dit ogenblik een tijdelijke aanwinst ! 😉
          De boxster en de 911 blijven zeker !
          Naar de toekomst toe kan er misschien een F-type bijkomen ,maar daarvoor moet ik hem eerst eens gereden hebben ! :driver:

is dit een tijdelijke aanwinst of een permanente? (boxster weg?)

Goede keuze Funny :first:

Tijdens de 40 jaar Zolder een 2 maand geleden heb ik met een Jaguar F Cabrio op het circuit kunnen rijden en ik moet zeggen, mooie verzorgde wagen met sport prestaties. De look mag er ook zijn een sportwagen waardig. Er zijn 3 motor versies gaande van 340 pk tot 495 pk.

Het is dan ook nog het enige model dat zich Jaguar mag noemen vind ik. Alle andere Jaguar modellen hebben hun pluimen verloren in de massa, ondanks het zeker wel goede wagens zullen zijn.

De eerlijkheid gebied me te zeggen dat bij een keuze van Jaguar F of Porsche mijn balans toch naar Porsche overslaat hoor.
              Een Porsche met wat geladen opties heeft wel een duurder prijskaartje.

ik zag deze week nog een vergelijkende test tussen de F-type en de Boxster S. Op papier heeft de jaguar (de 3L 6-cylinder turbo) veel meer vermogen maar hij is ook 300 kg zwaarder waardoor hij minder snel is dan de boxster. het gewicht heeft ook zijn nadelen bij het bochtenwerk.
                conclusie van het artikel: boxster is de betere sportwagen, f-type straalt meer klasse uit en is een echte lifestyle auto.

door het ontbreken van achterzitjes en veel minder sportieve prestaties vind ik de F-type geen concurrent voor de 911 cabrio, maar wel een bloedmooie 2-zitter met een prijskaart veel hoger dan de boxster.

EDIT: ik heb het video-artikel hier teruggevonden

Verdict The F-Type is a brilliant machine that’s fast, full of theatre and more dramatic to look at than the Boxster. It is also, undoubtedly, the closest Jaguar has been to Porsche for decades and is best of its breed in terms of front-engined roadsters.
                But the Boxster does everything better, with less and for less, and remains the benchmark roadster.

6 reacties aan het bekijken - 76 tot 81 (van in totaal 81)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.