G-model voorruit laten vervangen door 964-voorruit

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 G-model voorruit laten vervangen door 964-voorruit

  • Maker
    Discussie

  • F

      Zoals de titel al aangeeft: ik wil de voorruit van m’n P (G-model) laten vervangen door een 964-ruit maar ik zit nog met enkele vragen:
      (De voorruit zal dan ook met de 964-raamrubber bevestigd worden zodat het oude systeem vervalt)

      1) Weet er iemand misschien een goed adres in de Antwerpse kempen om dit te laten doen? Ik veronderstel dat de meeste garages dit uitbesteden aan firma’s die hierin gespecialiseerd zijn dus ga ik liever rechtstreeks (en niet voor de prijs want het valt voor mij toch onder ‘glasbreuk’ voor de verzekering dus forfait van 250€ heb ik sowieso aan m’n broek).

      2) Weet er iemand het verschil tussen de 2 laatste types van ruit in deze lijst van Rose Passion (buiten het enorme prijsverschil) ?

      Alvast bedankt voor de tips :respect2:

    12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • F

        Aangezien de kosten gedekt worden door m’n verzekering ga ik de ruit niet zelf vervangen hoor. Toch bedankt voor de info :drink:

          Ik kan je de ruit idd leveren aan 265€. 😀
          Wim was er ook heel tevreden over, net als vele andere hier op het forum.

          De rubber heb ik echter niet maar deze bestel je best nieuw. LET WEL bestel de originele; de imitatie rubbers zijn te krap en passen nooit mooi

          Grtz
          Turbo

          Wim

            Dat is een bekende, heb ik de 964 ruit voor mijn 3.2 cabrio ook gekocht.

            Nu nog een goed rubber, en je bent gesetteld. 😉

              Wim

                Dat rubber is inderdaad ook van een 964, anders zou je met zo’n sleuf in de rubber zitten zonder strip en ook geen spanning.

                Origineel bedoel ik met de maatvoering van de ruit, want er zijn veel goedkopere ruiten van rond de 250 euro, en zijn gewoon 3 tot 5mm te klein.
                En ook zorgen dat je de goede rubber (voorgevormd koopt) en niet goedkope rubber zooi.

                  ben effe gaan checken, idd daar zit op de rubber nog een zwarte metalen strip op, bij de mijne zit die perfect aangedrukt, maar dat is mss omdat er een nieuwe ruit in zit en echt alle rubbers van de wagen bij de restauratie vorig jaar nieuw gestoken zijn, heb nog niet gelet op gesuis, hoor je dat mss als je cabrio rijdt? ik luister naar de sound die uit de motor komt hoor :happydance:

                  J

                    Wim,

                    is dat ook de rubber van een 964?
                    ik heb ook al gelezen dat de 964 ruit en rubber voor de vroegere 3.2 niet zo geschikt zijn.
                    De raamkader van de 3.2 zou in 88 of 89 een beetje aangepast zijn van afmeting, waardoor de 964 ruit en rubber voor deze laatste 3.2tjes beter past dan de vroegere jaren.
                    Er zijn er ook die de rubber van een 993 gebruiken. Ik geloof dat die gelijmd wordt.
                    Mijn voorruit is door de jaren ook getekend en ik zou ze ook willen vervangen door eentje met 964 rubber of 993 rubbers.


                    @FirstP
                    , je kan ook zelf een originele voorruitrubber kopen en die meegeven als je de ruit laat vervangen.

                    F

                      In ‘ons’ G-model zit in het rubber van het raamframe nog een sierlijst ingedrukt. Bij mij sluit die niet zo netjes meer aan sinds mijn voorruitframe herspoten werd (om de bekende roestproblemen in de hoeken weg te werken).
                      Aangezien ik de 964-ruit in Wim z’n ex-911 cabrio er goed vind uitzien en dit blijkbaar ook de ‘betere’ oplossing is wil ik hier voor gaan.

                      @Wim
                      : Ik wil wel gaan voor origineel maar hoe kan ik als particulier weten of die firma het originele spul gebruikt (tenzij ik naar een OPC ga) ?

                      Volgens website Rose-Passion:

                      3 Versions available for this part (Detailed list)
                      P45318 WINDSCREEN GREEN / GREEN 472,80 € Inc.VAT
                      P45319 WINDSCREEN GREEN WITH GREEN SUN VISOR / GREEN WITH GREEN SUN VISOR (VERT VERT) 546,00 € Inc.VAT
                      P45320 WINDSCREEN LIGHT / LIGHT 914,03 € Inc.VAT

                      => zelfs voor die prijs is het geen originele ? :bounce:

                      Ik ben eigenlijk gewoon op zoek naar de verschillende opties binnen de 964-ruit (buiten tint en zonneband) en vond die prijs van die laatste zo afwijken. :popcorn:

                        hey Wim,

                        over welke strip gaat het? buiten het stripje van de antenne aan de binnenzijde rechts beneden zie ik niks van strips,sorry als ik onnozele vragen stel maar weet blijkbaar nog niet veel als jou, denk dat jij een van de enige bent die van de oudere echt wel alles weet hé :respekt:

                        heb ook een 3.2 cabrio van 1988 *luv

                        Wim

                          [quote=”911cabriog50″ post=163934]waarom wil je er geen ruit van de G reeks meer insteken? heb zelf een G vandaar men nieuwsgierigheid :happydance:[/quote]

                          Foto is van mijn ex 3.2 cabrio, en dit geeft optisch een mooier zicht en minder windgeruis omdat de strip ontbreekt.

                          Wim

                            Dus je wilt voor dit gaan 😉 :up:

                            Laatste 2 zullen geen originele zijn en waarschijnlijk enkel groen getint en met of zonder zonneband.

                            Ga wel voor origineel en zo ook de rubber. 💡

                              waarom wil je er geen ruit van de G reeks meer insteken? heb zelf een G vandaar men nieuwsgierigheid :happydance:

                            12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.