gaatjes in schijfremmen gevuld

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 gaatjes in schijfremmen gevuld

• Maker
    Discussie
  • Ik heb gemerkt dat de gaatjes die in m’n schijfremmen aanwezig zijn “verstopt” zijn. Vooral vooraan.
    schijf11.jpg

schijf12.jpg

Kan dit kwaad voor mijn remblokjes of remschijven ? Heeft dit invloed op de remkracht ?
    Moet ik deze allen zuiver maken en zuiver houden ?
    Hoe doe ik dit best ? Perslucht of uitboren ?
    Is dit toxisch ?

Thanks voor de tips.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Regelmatig doorboren, boor maatje groter (+/- 2 mm) nemen = betere koeling! Zeker als je circuitgebruiker bent!
      Doe ik iedere keer.

PDS

Zelf spuit ik ze gewoon uit met hogedruk als ik hem kuis na trackdays

Porsche Eindhoven heeft ze ook al eens uitgeboord 🙂

Werkplaats boek 996 schrijft dat ze moeten worden uitgeboord bij onderhouds beurt.

Oei, ik heb de mijne uitgeblazen zonder mondmasker. Dom idee precies.
            Misschien wordt het eens tijd dat porsche gaat kiezen voor gegroefde exemplaren ipv geperforeerde, dan hebben we al die miserie niet meer !

Blazen enkel in open lucht en met Mondmasker. Is inderdaad toxisch…
              Heeft vooral effect op koeling, remschijven raken minder snel afgekoeld, hogere slijtage en vervorming tot gevolg.
              Fijn Boortje is inderdaad beste oplossing

Je remmen gaan iets minder koelen. Zolang je niet op circuit zit zeker geen groot probleem.
                Na een trackday kunnen ze idd nogal vol zitten en ga ik er ook eens met een dun boortje door / uitblazen.

Maar normaal blaas ik deze gewoon alleen met perslucht even uit. Stofmasker in de buurt is een goed idee in dit geval 😉

op de trackdaywagens gaan we er af en toe eens met een boortje door 😉

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.