Gangsterpraktijken in porsche wereld ?

Home Forum Porsche Talk Gangsterpraktijken in porsche wereld ?

• Maker
    Discussie
  • Acht maanden cel voor zaakvoerder Porsche-garage

De zaakvoerder van Porsche-garage Carrera Motors op de Kortrijksesteenweg in Sint-Martens-Latem is gisteren veroordeeld tot acht maanden cel met uitstel. Philippe D.C. (58) maakte zich schuldig aan witwas en lidmaatschap van een criminele organisatie.

De 58-jarige Philippe D.C. stond gisteren samen met vijf Franse zigeuners terecht voor de Gentse strafrechter. De beklaagden vormden volgens de rechter een criminele organisatie die als voornaamste doel had enorme sommen geld wit te wassen. Het onderzoek naar de bende startte als een spin-off van een ander onderzoek in Brussel. “De speurders hoorden in de telefoontap dat er een link was naar Sint-Martens-Latem, meer bepaald de Porsche-garage. Uit het verder onderzoek bleek dat er maar liefst vier luxewagens werden aangekocht met cash geld of anonieme bankcheques”, klinkt het. Het systeem was kinderlijk eenvoudig: de zigeuners kochten drie Porsche Cayennes en een Panamera, schreven de wagen in op een vennootschap uit Luxemburg en konden zo de BTW recupereren.

Valse ID-kaart

Volgens het vonnis wist zaakvoerder Philippe D.C. maar al te goed dat de zigeuners niet zuiver op de graat waren. Bij geen enkele van de aankopen konden de mannen een geldig identiteitsbewijs voorleggen. “Een keer kwamen ze zelfs af met een Frans rijbewijs van een zekere meneer Dumont, geboren in 1919. Dat terwijl de koper duidelijk veel jonger was. De echte meneer Dumont lag op dat moment te sterven in het ziekenhuis”, klinkt het.

Philippe D.C. kreeg van de rechter acht maanden cel met uitstel en een effectieve boete van 3.000 euro. De zigeuners kregen elke twee jaar cel, waarvan de helft met uitstel en dezelfde boete. Daarnaast werd ook beslag gelegd op een cheque van 50.000 euro. Philippe D.C. liet verstek gaan, mogelijk tekent hij nog beroep aan. De man was gisteren niet bereikbaar voor commentaar. (LKI)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • Voor het hier verder uit de hand loopt zullen we deze topic maar best sluiten .
      We zijn enorm aan het afwijken van de inhoud van deze post .
      Iedereen heeft zijn mening kunnen geven zowel neutraal ,pro of contra maar laat ons het niet persoonlijk gaan spelen .
      Gelukkig ken ik de 2 protagonisten in deze tragedie . 😉
      Back to basics en dat is nog altijd *porsche :driver: :driver: :driver: :driver: :driver:

tja we weten hier wie er zich hier kinderlijk gedraagt :mrgreen: en zich aanstelt
        maar tis zoals je het wilt he

Wat hier als onderwerp op een publiek forum is aangemaakt moet ook liefst zo afgehandeld worden.
          Dacht je nu echt dat wij dergelijke aanstellerij zouden ondergaan?

Het is niet Targaboy die de spelregels zal bepalen, hoe graag hij dit ook steeds wil.

Iedereen kan/mag dan ook lezen wat wij geschreven hebben, daar is NIETS mis mee.
          Als de topicstarter zich aangesproken voelt, dan is dat omdat hij zichzelf te kakken heeft gezet.

Wij hebben dit item niet opgestart en zijn ook niet bang van een loze dreiging, een badge of fototoestel.

😉 😈 😉

ik ben en blijf onpartijdig en wil me inhoudelijk niet mengen, maar wil toch opmerken dat het integraal posten van een PB niet gepast is. als iemand iets publiek wil schrijven doet men dat op het forum, schrijft men een PB dan is dat communicatie tussen 2 forummers zonder de intentie dat het hele forum meeleest. dat hoort dit niet zonder meer publiek gemaakt te worden.
            het lijkt me verstandig dat een MOD hier even ingrijpt en broom.png

als men niet respectvol kan omgaan met de mede mens dan moet men maar de gevolgen dragen

ik denk dat mijn opmerking verantwoord is , niemand heeft het recht zo te handelen laat staan de privacy te schenden .

ik doe dat ook niet over hem , dus ik denk dat dit wel genoeg zegt over hem .

Einde gesprek

Zonder met modder te smijten of iemand te beschuldigen. Ooit heeft eens iemand tegen mij eens gezegd : blaffende honden bijten niet. Wel erg dat er toch weer op een beschaafd (?) forum via PM’s wordt gedreigd. Ik heb het hier zelf ooit voorgehad en achteraf bekeken waren het toch weer cowboyverhalen. En om iemand die zich niet hier kan of wil verdedigen zwart te maken.

But life go’s on :what:

zal ik genoodzaakt zijn mijn advocaat Meester … een schrijven te laten richten naar u met verder gevolg : is zo jaren 2000 :loser: Vandaag lacht iedereen met mannen met een mooi diploma maar zonder inhoud. Wat dezelfde man als hierboven ooit zei : advocaten, rechters, deurwaarders, agenten enzovoort hebben ook een gezin en zijn ook kwetsbaar. Of op de mooiere manier : voor geld plooit iedereen.

Hou het forum beschaafd en sluit dit topic. Iedereen weet nu wel wat er gebeurd is. De eigenaar van de garage heeft met vuur gespeeld en zijn vingers verbrandt. Hij moet zelf maar de gevolgen dragen. Waren het dacia’s geweest dan was er nooit zoveel over gezeverd.

uw gedrag is erg verwerpelijk

Vandaag ook nog PB’je gekregen van Targaboy: hieronder ter info.

“[i]mag ik vragen al u opmerkingen te verwijderen aangaande het onderwerp Gangesterpraktijken in Porsche garage. Ik kan dergelijke opmerkingen niet aanvaarden gezien ze publiekelijk een inbreuk geven op mijn privacy . U heeft niet het recht mij belachelijk te maken laat staan mijn prive bloot te leggen laat staan mij te beoordelen .

als ik uw medewerking hiervoor niet krijg zal ik genoodzaakt zijn mijn advocaat Meester Placnke een schrijven te laten richten naar u met verder gevolg

U maakt de keuze ik hoop op u medewerking en respect

Hoogachtend

Van Houcke Miguel[/i]”

Het deksel terug op het potje…

:driver: 😈 :driver:

GRAAG DIT ONDERWERP SLUITEN

hahaha rocco das nog een gedacht :p
                          :up:

[quote=”Rocco” post=176220]Ik zal mijn zigeunerkleren eens aandoen misschien krijg je dan betere service :mrgreen:[/quote]

ik vindt uw opmerking zeer ongepast
                            als je alles in het negatieve wil stellen doe dat op een ander

en ik heb geen modder aan mijn schoenen laat staan dat ik mij moet verantwoorden
                            met moet stoppen van insinuaties te maken.

echt kinderachtig manman

[quote=”kleinekastenteufel” post=176197][quote=”targaboy” post=176153]

ge moet ook mijn titel lezen he voor je een uitspraak maakt die op niks slaat[/quote]

Inderdaad, smeuïge titel aan toegevoegd. :think:

WIE MET MODDER GOOIT VERLIEST GROND ONDER ZIJN VOETEN (oesje).[/quote]

Dat snap ik maar al te goed, maar je moet wel een gans kieken zijn om 3 auto’s VOLLEDIG cash te verkopen. :happy:

[quote=”kleinekastenteufel” post=176252]Jullie moeten hier nu niet denken dat wij iets tegen Miguel hebben hoor.
                                Wij komen elkaar geregeld tegen op exclusieve aangelegenheden (niet Porsche gerelateerd) waar hij dan deel uitmaakt van de security.
                                Hebben hem al een keer zien ingrijpen bij een opstootje, was bijzonder efficient.
                                Wij maken dan altijd een praatje. Miguel is een vat vol humor en kan gerust tegen een stootje.
                                Niemand hoeft hem hier dan ook te beschermen.

:engeltje: :happy: :engeltje:[/quote]
                                Zo iemand met een vigilis teken op de borst en een Ministeriële badge? Ingrijpen bij een opstootje? Hopelijk dan verbaal en niemand vast gepakt. Want beroepshalve moet ik dan zeggen zeg maar dag tegen de badge en werk. En zeker op events en uitgaansgelegenheden vallen ze als vliegen.

Over Carrera Motors en het krantenartikel : waar rook is is vuur. Zoals veel autohandelaars niet zuiver van geweten. Maar wat kunnen ze doen? Als je ergens met een pak cash staat te zwaaien en ze mogen kiezen : bij hun aankopen of elders gaan. Ik ken een paar autohandelaars hier in de regio die nu nog wekelijks pakken meer dan 3000 euro cash per aankoop ontvangen. En zeker met de verkoop van duurdere luxewagens die privé worden aangekocht. Na ontvangst van het zwart gedeelte even verkoopfactuur aanpassen en iedereen gelukkig. De verkoper krijgt wat zwart geld binnen om zijn luxeleventje verder te zetten . En de klant is weer van een gedeelte zwart geld van af.

Jullie moeten hier nu niet denken dat wij iets tegen Miguel hebben hoor.
                                  Wij komen elkaar geregeld tegen op exclusieve aangelegenheden (niet Porsche gerelateerd) waar hij dan deel uitmaakt van de security.
                                  Hebben hem al een keer zien ingrijpen bij een opstootje, was bijzonder efficient.
                                  Wij maken dan altijd een praatje. Miguel is een vat vol humor en kan gerust tegen een stootje.
                                  Niemand hoeft hem hier dan ook te beschermen.

:engeltje: :happy: :engeltje:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.