Gangsterpraktijken in porsche wereld ?

Home Forum Porsche Talk Gangsterpraktijken in porsche wereld ?

• Maker
    Discussie
  • Acht maanden cel voor zaakvoerder Porsche-garage

De zaakvoerder van Porsche-garage Carrera Motors op de Kortrijksesteenweg in Sint-Martens-Latem is gisteren veroordeeld tot acht maanden cel met uitstel. Philippe D.C. (58) maakte zich schuldig aan witwas en lidmaatschap van een criminele organisatie.

De 58-jarige Philippe D.C. stond gisteren samen met vijf Franse zigeuners terecht voor de Gentse strafrechter. De beklaagden vormden volgens de rechter een criminele organisatie die als voornaamste doel had enorme sommen geld wit te wassen. Het onderzoek naar de bende startte als een spin-off van een ander onderzoek in Brussel. “De speurders hoorden in de telefoontap dat er een link was naar Sint-Martens-Latem, meer bepaald de Porsche-garage. Uit het verder onderzoek bleek dat er maar liefst vier luxewagens werden aangekocht met cash geld of anonieme bankcheques”, klinkt het. Het systeem was kinderlijk eenvoudig: de zigeuners kochten drie Porsche Cayennes en een Panamera, schreven de wagen in op een vennootschap uit Luxemburg en konden zo de BTW recupereren.

Valse ID-kaart

Volgens het vonnis wist zaakvoerder Philippe D.C. maar al te goed dat de zigeuners niet zuiver op de graat waren. Bij geen enkele van de aankopen konden de mannen een geldig identiteitsbewijs voorleggen. “Een keer kwamen ze zelfs af met een Frans rijbewijs van een zekere meneer Dumont, geboren in 1919. Dat terwijl de koper duidelijk veel jonger was. De echte meneer Dumont lag op dat moment te sterven in het ziekenhuis”, klinkt het.

Philippe D.C. kreeg van de rechter acht maanden cel met uitstel en een effectieve boete van 3.000 euro. De zigeuners kregen elke twee jaar cel, waarvan de helft met uitstel en dezelfde boete. Daarnaast werd ook beslag gelegd op een cheque van 50.000 euro. Philippe D.C. liet verstek gaan, mogelijk tekent hij nog beroep aan. De man was gisteren niet bereikbaar voor commentaar. (LKI)

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
    • Ik zal mijn zigeunerkleren eens aandoen misschien krijg je dan betere service :mrgreen:

ik snap ook niet waar het op slaat maar trek het je niet aan, je moet maar zo denken, sta ik nu voor, achter, of naast men *porsche , ik zie altijd de schoonste kant :first:

J

[quote=”kleinekastenteufel” post=176143]Puur plagiaat.
          Artikel uit Het Laatste Nieuws van 24/06/2014.
          Bovendien oud nieuws dus.
          Sommigen menen zich van hun “schoonste” kant te moeten laten zien.
          [/quote]

Ik had het artikel nog niet gelezen dus dank je, targaboy.

Zet er volgende keer bij uit welke krant het komt, dan is onze copyright controleur ook tevreden….
          Die commentaar van “schoonste kant” slaat nergens op. (behalve dan op zichzelf misschien).

als ik me niet vergis mag je vandaag nog maximaal 3000 euro cash betalen. Ongeacht of dit voor een auto, een scooter, een boot, een dienst…. is

Als je bijvoorbeeld geld gaat deponeren in een automatische ontvanger van de bank, en het is een hoger bedrag dan XXX, dan geeft de machine melding dat dit wordt gemeld aan de fiscus.
            Ik persoonlijk snap dus niet dat je als garagist 3 wagens op deze manier laat betalen. Indien zo, dan weet je dat er troubles van komen….

ik zal wss ook niet de enige zijn die zich afvraagt waar de rondtrekkende families hun inkomsten vandaan halen. als je om de paar weken van standplaats verandert binnen europa, heb je dan een vaste werkgever (of klantenbestand als je zelfstandige bent)? als je beelden op TV ziet, wanneer er weer ergens zo’n klad is neergestreken op een boer z’n land, zie je zelden afgedankte sleurhutten noch trekkende voertuigen.

voor de autohandel gelden geen andere economische wetmatigheden. omzet = omzet, maakt niet uit hoe men betaalt. ik ken weinig commerçanten die daar sterke principes hoog houden en weigeren te verkopen.
              maar indien ik als werkende, belastingbetalende, … belg naar de bank stap met 5.000 € cash moet ik een goede reden opgeven waar het geld vandaan komt, zoniet is de bankier verplicht aangifte te doen. dus in dit geval neemt de handelaar domweg het zwart geld risico over van de klant die 4 dure wagens cash betaalt.

bwa, is dat alleen bij Porsche? Ik denk dat er veel met mercedessen rondvlammen dat ook niet koosjer zijn. Of welk merk dan ook. Maar ja, Porsche staat erbij, lang leve de sensatie.

[quote=”targaboy” post=176153]

ge moet ook mijn titel lezen he voor je een uitspraak maakt die op niks slaat[/quote]

Inderdaad, smeuïge titel aan toegevoegd. :think:

WIE MET MODDER GOOIT VERLIEST GROND ONDER ZIJN VOETEN (oesje).

Was niet op jouw bedoeld Targaboy. 😉

Ik ben zeer blij met jouw post, ik had dit nieuws namelijk nog niet gelezen. :up:

inderdaad komt uit de krant dat ik net las dus was daar verkeerd mee ????

ge moet ook mijn titel lezen he voor je een uitspraak maakt die op niks slaat

ten andere ik werp hier geen stenen ik stel mij alleen de vraag welke gangsterpraktijken die zigeuners toepassen

moraalridder.gif

🙄 :ass: 🙄

Puur plagiaat.
                          Artikel uit Het Laatste Nieuws van 24/06/2014.
                          Bovendien oud nieuws dus.
                          Sommigen menen zich van hun “schoonste” kant te moeten laten zien.

🙄 :ass: 🙄

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.