Garage uitruisting

Home Forum Porsche Talk Garage uitruisting

  • Maker
    Discussie

  • 123

      Gedaan met ongelijk met krik op hoogste punt scheef en wobbely omhoog krikken om dan met palletten de wielen hoog te krijgen en zo onder de auto te kruipen..

      Heb destijds een ganse Early 911 uit mekaar gevezen en terug in me kaar, in een huur werkgarage, 20 km van waar ik toen in Rotterdam woonde.. Nooit eens ‘s avond rap iets kunnen doen.. vaak gans end rijden om dan conclusie te komen dat het zo een dag is dat alles in je handen breekt.. Veel frustratie…
      Toen ik mijn huis zocht zag ik dit ding, met 10op5 meter.. SOLD.

      En dan jarenlang geen Porsche gehad, want BMW op t werk, en huis verbouwen en geen geld voor P’s.

      Full circle, garage, uitrusting en een Cayman …Kan klussen en rijden …

      19622318_10212568057051814_1721222771_n.jpg

      19576215_10212568039891385_1649192455_n.jpg

      19621628_10212568093652729_567018369_n.jpg

      19578276_10212568047891585_888429600_n.jpg

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • 123

        oh ik twijfel er niet aan voor een oudere 911, dat het doenbaar is. maar voor de mijne, de punten liggen verder uit mekaar op een Cayman.
        En is ook al een stuk zwaarder dan die van jouw, motor zit in het midden.

        de oprijbokken zijn dan toch iets handiger(+ de oneffen vloer problematiek)
        En ik denk dat ze ook wel iets handiger zijn voor een 911 engine drop (kheb er vroeger genoeg gedaan dus kweet hoe die verlopen)

          die cl03 is toch wel heel handig hoor, ik leg er langs elke kant een lange balk op, net de lengte tussen voor en achterwiel zodat de wagen wel degelijk steunt op de krikpunten.

          123

            zelfde fabrikant denk ik. Heb die CR05 overwogen.
            Maar vond het concept van een 2 ton pot krik met daarop een platform niet zo overtuigend qua stabiliteit.
            En wist ook niet zeker of ik er wel op zou geraken, vrije ruimte en zo..

            De CL03 vond ik dan weer niet handig omdat hij niet op de jackpoints van een Cayman past..je heft de auto eigenlijk op de vloerplaat, wat ik niet zo goed vind.
            Bovendien ligt de beton in mijn garage niet vlak genoeg voor iets dat over de grond via de schroef om hoogt heft.

            nog wat extra intel over die oprijbokken die ik heb
            Aan de voorkant heb ik net niet genoeg clearance om onder de spoiler te komen.. hij komt er net tegen.

            Uiteraard is dat niet onoverkomelijk, paar planken houd en dat komt wel goed.
            En er is niet veel te doen vooraan de auto, paar radiators en that’s it..Dus vaak moet ik daar niet zijn.

            Maar rekening mee houden als je bv een nog lager spoiler hebt dan ik (standaard 987)
            Die van mij zijn zeker die van CJ’s, er wordt vermelding gemaakt dat ze nu blauw powdercoated zijn
            wel, onderaan waar ze op de grond schuurden, is de zwarte verf eraf en zit er blauw onder.

              iets gelijkaardigs: http://www.cjautos.eu/product_p/cr05.htm
              Heb er geen ervaring mee, wel met deze: http://www.cjautos.eu/MINI_TILTING_CAR_LIFT_p/cl03.htm . Heb er de motor uit mijn 911 mee gehaald.

                Thx voor de info.

                123

                  cJ hydraulic ramps denk ik, vermoed dat ze origineel uit uk komen
                  ik heb ze van een distributeur waar er geen merk bij staat

                  https://www.gereedschapbestellen.be/hydraulische-oprijbok-oprijbrug-max-900-kg-per-set-incl-gratis-verzenden

                  er zijn nog anderen die dezelfde hebben, maar deze verkoopt ze goedkoper, en gratis verstuurd.
                  Zit dus minstens 50 euro onder de rest

                  Eerste ervaring,

                  1
                  de leidingen zijn te kort, ik zal langer leiding voor 1 kant bestellen
                  zo kun je ook linker voorwiel en rechter achter wiel nemen

                  of beide achterwielen, maar dan de pomp langs voor/onder uit de weg ipv nu achteraan leidingen zodat ik er niet onder kan rollen mett garage ligkar..

                  Ik heb nu halve meter ruimte onder.
                  En als blokkering, failsafe zet ik mijn oude assteunen onder de ramps..

                  Er zit een blokkering op, in de zin van een soort metalen blok dat op de zuiger rand steunt (met beschermring)
                  Je gaat er dus niet onder liggen puur op hydrauliek.
                  Maar ik heb toch nog graag de assteun erbij

                  2 één van de 2 hydrauliek zuigers aan het lekken, verkoper ging een nieuwe opsturen.

                  3 oppompen gaat in no time, voetpomp staat niet zo heel erg stabiel
                  maar voor niet professioneel gebruik is het ruim voldoende.

                  Auto staat heel stabiel, je kan hem er niet afduwen in neutraal, er is een rand vooraan, en een grote stop achteraan.
                  wel opletten bij het erafrijden, teveel gas en je lanceert de ramps van onder je wielen naar achter…

                  Er zijn overigens flenzen met gaten in , om eventueel in de grond vast te vijzen

                  As er nog liefhebbers zijn, misschien is er een groep deal mogelijk, al denk ik dat hij nu al redelijk scherp zit vergeleken met de rest.

                  Ik denk met een aircooled 911, engine drops, geweldig handig ding..
                  beter dan een brug zelfs, omdat de auto niet horizontaal omhoog gaat, maar enkel de kont..
                  voor 911 engine drop lijkt me dat nog handiger omdat je vooral achteraan clearance nodig hebt

                  En de versnellingsbak ondersteunen is altijd lastig op een brug, hier niet echt een issue, want voorkant komt niet zo hoog als de achterkant.. ideaal dus

                    Inderdaad. Merk,Type ???

                      Dat lijkt me een handige tool :up:

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.