Garagebrand

• Maker
    Discussie
  • De Brandweer van Wommelgem werd gisteren 12/08/2007 rond 9 uur opgeroepen naar de Uilenbaan te Wommelgem voor een uitslaande garagebrand. Ter plaatse bleken nog 2 Porsches in de garage te staan waarvan één eventueel nog zou kunnen hersteld worden. Het dak van de garage is deels ingestort. Na 20 minuten was brand onder controle, doch er werd nog een uurtje nageblust.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
    • Nog een tip die ik kan geven als je je wagen voor langere tijd stalt, probeer een oldtimerschakelzekering tussen je batterij en je elektrisch circuit te zetten, of koppel de batterij af… zo voorkom je kortsluiting of zelfs brand…

Je batterij kan je conditioneren met een druppellader, als de wagen langer stil staat of geen oldtimerschakelzekering heeft doe je dit ook best buiten de wagen dit om smeltende, ontploffende of overhitte batterijen te vermijden…

Na het artikel te hebben gelezen en de foto’s te hebben bekeken was het echt om te blijten enfin

Daarom wil ik wel een nuttige tip geven aan alle eigenaars van een Porsche of anderse oldtimer of classic

Laat je wagen taxeren

Ook al rij je niet met je wagen laat ze in ieder geval waardebepalen door een expert en geef zodoende het bewijs van de waardebepaling aan je verzekering. Zodoende kan je bij verlies zoals bij een brand of in een overstomingsgebied de waarde van je wagen volledig terugkrijgen

Het helpt je misschien niet de emotionele waarde te verwerken maar het verlies kan wel gecompenseerd worden om je droom niet helemaal in rook te laten opgaan

een waardebepaling kost maar ongeveer 100 euro en is 3 jaar geledig maar dat weegt niet op tegen het verlies van duizenden euros die je anders verliest

een expertise en waardebepaling van uw dierbaar en waardevol voertuig kan een nuttig en dienstig document zijn in verschillende omstandigheden zoals bij aanschaf, bij verkoop, bij het verzekeren in omnium, bij diefstal of bij ongeval.

De verslagen worden pas opgesteld na grondig onderzoek en na een uitvoerige marktstudie en zijn steeds vergezeld van een fotoreportage die tevens in digitale vorm kan worden overgemaakt.

Het aangerekende ereloon is uiteraard afhankelijk van de eventuele verplaatsingen, het soort en type voertuig en de staat waarin het verkeert. Indien u een prijsopgave wenst kan U vrijblijvend contact op nemen met hen.

Robert Mertens
        Expertiseburo Jordens & Mertens cvba
        Hullekenstraat 135/2
        B- 9200 Dendermonde
        Tel: +32 52 212613
        Fax: +32 52 210807
        http://www.jordens-mertens.org
        jormerx@jordens.mertens.org

Patrick Hermanns
        Expertisebureau Hermanns bvba
        Geo Verbancklaan 5
        9051 Gent (Sint-Denijs-Westrem)
        Tel: 09/220.09.55
        Fax: 09/220.16.89
        hermanns.expertise@skynet.be

ik hoop dat jullie hier wat aan hebben

groeten

targaboy

veel succes koen Beersman met je 911 restauratie

Na al de commotie en tegenslag die Koen heeft meegemaakt de laatste tijd is er toch ook wat goed nieuws…

Dit zat gisteren in mijn mailbox !

[b]er is ondertussen al flink aan de 911 gewerkt.
          stillekes aan komt het dus allemaal wel in orde.
          [/b]

En hier zijn de bewijzen…

Wim

Tsjong, wat gebeurt er de laatste tijd toch allemaal, denk dat dit zwaar balen voor je is Koen, hopelijk komt de verzekering er ook nog tussen in de schade.
            In ieder geval sterkte met de opbouw.

ken

ai da ziet er ni goed uit…
              das kl*te gewoon als je zo iets voor hebt

hopelijk komt alles vlug in orde…

veel succes met de wederopbouw ❗

GVD dat is omziek van te worden.
                  Ik zal voormijn naamgenoot zeker op de uitkijk gaan staan

Ok, hier komt het verhaal van Koen, en de foto’s…

[b]hallo

ik weet niet of je het gezien hebt op atv of gelezen in de krant maar wij hebben maandagochtend brand gehad in t bijgebouw.
                    helaas is daarbij mn 914 volledig verloren gegaan en de 911 zwaar beschadigd. ik had vrijdag een werf opgeleverd
                    en al mijn gereedschap lag daar ook binnen, alles is in rook opgegaan..
                    ook het gebouw zelf zal gedeeltelijk gesloopt moeten worden..

ni te doen, maar t had nog veel erger gekund. Bianca was per toeval nog thuis toen t begon, ik was net
                    15 minuutjes weg, Matteoke was bij de oma. ze heeft uiteraard direct de brandweer gebeld en die waren er snel bij.
                    eens ik hier was heb ik 1 van die spuitgasten vastgepakt en gezegd dat ze alles moesten doen om de 911
                    te redden, “laat de rest maar fikke!!”, en wel 10 keer “dien otto moet er uit, dien otto moet er NU uit”,
                    en dat hebben ze gedaan 🙂 er is veel schade aan, maar niet onherstelbaar, de motor start nog

al bij al valt t allemaal nog wel mee, alleen zeer spijtig van de 914 en mn magazijn.
                    de rest valt op te lossen met geld, en da’s nooit zo heel erg zullen we maar denken.
                    k zal is aan den opkuis beginnen se.

ik ben nu dringend op zoek naar een betrouwbare aannemer en stukken voor de 911 (1975 Targa)
                    dus als je me daarmee kan helpen hoor ik het heel graag . [/b]

Hebben jullie of weten jullie nog stukken liggen om Koen te helpen zijn 911 weer rijdbaar te maken dan kan je hier reageren…

Slecht nieuws. Hopelijk wel verzekerd.
                      Benieuwd wie het is…

Oeps
                        Dat klinkt niet goed.
                        Ik wacht op de info om te weten te komen wie het ongelukkige slachtoffer is geworden

Deze garagebrand was dus bij een medeforummer 🙁 cry:
                          Ik zal vanavond een oproep doen voor hulp hier op de site, het volledige verhaal en enkele foto’s online zetten…

Met zn allen kunnen we misschien helpen ?

😉

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.