Garagekrik

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Garagekrik

• Maker
    Discussie
  • Ik zou me graag een garagekrik aanschaffen en zie dat er al voor 100€ excl BTW te koop zijn. Is dat brol of volstaat het voor occasioneel gebruik? Het moet wel veilig zijn uiteraard.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • 123

[quote=”ZUFF-718″ post=265536]
      Iemand die met zijn Cayman ook niet vertraagd voor verkeersremmers/drempels , houdt er waarschijnlijk een andere gebruiksmethode op na om een krik te gebruiken waarvoor ze uiteindelijk dient 😀 😀 😀

[/quote]

Geen idee waar je dat vandaan haalt.
      Totaal niet relevant.

– Vandamme schreef “Die Clarke ziet er gewoon uit als rebranding van andere producten zoals veel merken doen.
        container laten overkomen, eigen part nummer en foto maken, en resellen als eigen merk.”

Dit zou best kunnen voor verscheidene producten ; maar zoals ik eerder schreef ; ik heb totaal geen problemen met spullen van Clarke
        Machine Mart enz..

– Betreft de krik; het is maar hoe vaak je ze gebruikt en hoe je ze behandelt of ermee omgaat 😀 😀 😀

Iemand die met zijn Cayman ook niet vertraagd voor verkeersremmers/drempels , houdt er waarschijnlijk een andere gebruiksmethode op na om een krik te gebruiken waarvoor ze uiteindelijk dient 😀 😀 😀

Einde reply

123

https://www.machinemart.co.uk/p/clarke-ctj2500qlg-2-5-tonne-aluminium-garage-j/

Dat lijkt op die die ik heb, en zou ik dus niet meer nemen want niet stabiel genoeg
          en die voorste roller komt altijd los. en die veer voor de hefboom achter blijft altijd hangen, en dan komt de zuiger niet mee als ik pomp.

Als je zoeen krik neemt beter een met 2 wieltjes die naar buiten toe gezet zijn zoals de achterste wielen, staat breeder en stabieler.
          En die individueel rondk kunnen draaien ipv op starre as zitten.

Min of meer dezelfrde krik als die van Clarke sturen ze gewoon op bij Amazon

En is nog goedkoper dan 10 km om te rijden als je toevallig al eens in Dover moet ziin

Die Clarke ziet er gewoon uit als rebranding van andere producten zoals veel merken doen.
          container laten overkomen, eigen part nummer en foto maken, en resellen als eigen merk.

https://www.machinemart.co.uk/p/clarke-cht694-radiator-pressure-test-kit/

https://nl.aliexpress.com/item/Universal-Automotive-Radiator-Pressure-Tester-Kit-14PCS-Car-Leak-Detector-tool-Auto-Cooling-System-Coolant-Vacuum/32822823067.html?spm=a2g0z.10010108.1000016.1.38f146c8Fa048D&isOrigTitle=true

identiek.

Kun je ook op amazon krijgen,

heb ik eens besteld, het afwerkings niveau was onbestaande en heb ik linea recta retour gestuurd.
          Amazon is daar makkelijk voor.. kost je geen euro cent..

Garage materiaal en uitrusting ; ik koop het reeds 20 jaren lang bij Machine Mart in het Verenigd Koninkrijk.

zie link
            https://www.machinemart.co.uk/p/clarke-ctj1250ab-1-25-tonne-aluminium-racing-j/

Je hebt zelfs een winkel op 10km van Dover ; je kan online bestellen en laten leveren in de winkel zelf.

Als je verschillende zaken nodig hebt, is het zeker de moeite om bij Machine Mart te kopen ; je vind er alles, het assortiment is onuitputtelijk : een kijkje op hun website is een aanrader voor de sleutelaar. Van sleutels tot diagnose gereedschap
            Clarke is een zeer goed degelijk gereedschap , voor dopsleutels oa en meer. Clarke situeert zich ergens tussen het goedkope hobbymateriaal en het professionele dure Facom..
            Zeer goede verhouding prijs/kwaliteit

Ik heb nog nooit breuken gehad

[quote=”Drip” post=265354]Let erop dat je ineens eentje kiest voor ‘verlaagde wagens’.
              Altijd makkelijk….[/quote]
              +1 en dat zit je meestal te vissen in de vijver van de betere kwaliteit.
              zo niet dan moet je telkens de auto eerst op 4 plankjes rijden

123

Ik stel me enkel de vraag of de producten die ze nu in de Makro verkopen nog dezelfde kwaliteit hebben als 20 jaar geleden, en niet ondertussen AliExpress niveau is geworden?

Heb 20 jaar geleden eens eentje in de Makro gekocht en werkt nog steeds perfect.

XXX
                    Ive

brol. Mijne kostte een paar 100€ maar heb ik al jaren plezier van. Was ook een van de laagste versies, welke bij een Porsche wel eens handig kan zijn.
                      Van een goedkope ga je uiteindelijk toch niet tevreden zijn, want het grootste probleem dat die na een tijdje krijgen is dat de bourage gemakkelijk lekt en de auto op de krik dan langzaam begint te zakken. of in het ergste geval je hem zelfs niet meer van de grond krijgt.

Ondanks dat ik een héél goeie krik heb, zet ik toch altijd voor de veiligheid vaste steuntjes onder de wagen alvorens ik er een wiel af haal of onder kruip. Je weet maar nooit en je wilt zeker niet dat je auto op zijn schijfrem terechtkomt mocht er iets fout gaan met de krik.

:think:

123

Ik heb 10 jaar terug eens ene van dit soort gekocht

Ik zou niet zeggen dat ik hem opnieuw zou kopen met wat ik nu weet,
                        die voorste roller is al paar keer los gekomen
                        maar ok, nieuwe bout en gtg

de veer van de heft boom arm blijkft regelmatig hangen, Liberal amounts of WD40 en t gaat wel ok.
                        en ik vind hem niet altijd stabiel genoeg op de grote hoogtes.
                        maar das ook mijn vloer die niet helemaal vlak ligt.

Ik denk dat ik destijds 150 of zo betaald heb.. en voorlopig kan ik er mee verder zolang hij niet kapot gaat.
                        Ik heb nu ook mijn hydraulische oprij bokken die het een stuk makkelijker maken.

Moest ik nu een nieuwe zoeken ik zou voor iets groter en richting 250 euro kijken…
                        Moest ik nog iets verder kwalitatief zoeken , Deens merk

AC Hydraulic DK13HLQ

Ik gok rond de 500 euro.. maar goed, er is altijd duurder en beter materiaal..
                        En het verschil tussen “need” en “WANT” is maar een paar pinten en een drunk ebay buy away.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.