garages en verkopers met minder eerlijke instelling

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen garages en verkopers met minder eerlijke instelling

• Dit onderwerp bevat 41 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie
  • als je een persoonlijke bedenking/ervaring wilt, Joo, ikzelf, ook van Gent, heb afgeleerd om enkel maar in de buurt te kijken voor onderhoud, en ga sindsdien, na enkele zeer negatieve ervaringen met Porschegaragisten in en rond het Gentse, met veel plezier ergens anders (bvb Knokke in mijn geval, altijd supercorrect behandeld geweest, en dit voor een wagen die door mij bij hen voor een andere klant van hen verkocht werd!). Per slot van rekening rijden we met plezier ettelijke kilometers naar de zee in de zomer om een ijsje te gaan eten, maar 60 km rijden om onze pride and joy goed te laten onderhouden, vinden we te veel? Dan zijn we niet logisch bezig… niet? Al moet ik nu 100 km rijden, zolang ik tevreden ben en vertrouwen heb in wat men doet terwijl je er toch niet bij bent, vind ik dit voor mezelf meer dan verantwoord.

Wat uiteraard niet wil zeggen dat er geen goede in de buurt kunnen zijn!! Ik heb ze niet allemaal afgedaan, en op enkele jaren tijd kan er ook veel veranderen, zowel in goede als in slechte zin…

Ik kan mij niet uitspreken over de kwaliteit van de onderhoud van Willems… MAAR een garage waar men je bij interesse voor een bepaalde wagen in occasie garandeert (!) dat het om een ongevalsvrije wagen gaat, en via via (een vriend van de eigenaar, die zelf initieel interesse had in die wagen) kom je te weten dat het wel degelijk om een zware ongevalswagen gaat, dat is voor mij genoeg om er nooit nog een voet binnen te zetten… 👿

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
  • Wim

Laat je dan maar lekker verwennen, en op tijd een cognac nemen. 😆
      Beterschap dan, en dat je weer snel op de been mag zijn.

Dank je CabrioWim, Heb de thread met veel plezier gelezen. en zoiets kweekt vertrouwen.

heb ook daarnet de post gelezen ivm PSO, f@#k dat is een kl.te verhaal voor alle gedupeerden.. Ik lig vandaag ziek in bed, de griep heeft me geveld…
        minstens een week niet buiten komen… dus verder kan nog niet direct langskomen…maar hee de winter is lang…

Wim

Lees dit draadje maar eens door. 😉

https://porscheforum.be/phpBB/viewtopic.php?f=24&t=6053

Thanx,

is erg dat het er soms zo aan toe gaat 🙁 (

zal in den beginne extra waakzaam zijn.

[quote=”FirstPorsche”:1ghere84]Hoe bedoel je “controleren”
              moet ik kijken of mjn bougies wel vervangen zijn? de of er een nieuwe kettingspanner opzit? remschijven/blokken?

[/quote]

Zelfs dat ja .
              Geloof me dat zelfs met die simpele dingen er gefoefeld wordt en aangerekend worden , maar niet gedaan worden .
              Ook checken of er dingen niet dubbel worden aangerekend .
              Werken ze met deel zwart deels wit , kijk of op de factuur de dingen niet opstaan die je al zwart betaald hebt etc etc .
              Zorg dat je een bewijsje of getuige hebt dat je het zwarte betaald hebt , anders wordt dat bij discussie ook nog ontkend etc .
              Ik ga hier niet openbaar in detail treden maar wil wel opheldeing geven via mail of PB .

Dus nog eens , het wil niet zeggen dat omdat de babbel en de koffie goed is , de service en eerlijkheid ook goed zijn 💡

Hoe bedoel je “controleren”
                moet ik kijken of mjn bougies wel vervangen zijn? de of er een nieuwe kettingspanner opzit? remschijven/blokken?

maw moet ik alles wat op factuurstaat nog eens nakijken?
                Heb je geen anekdote?

In navolging van de gesloten thread in categorie 944 (dat de mensen uit Hulst ook goed aangeschreven waren) ben ik daarnet eens tot in Hulst gereden (niet met porsche 🙂 ) maar incognito ) om eens te gaan kijken, ben (nog) niet binnen geweest.
                Maar geeft me een goed gevoel…
                Mooi, gebouw, precies goed materiaal, en er staat wel het een en het ander binnen weet dat het daar niet om gaat, maar toch een eerste indruk hee… ik zie wel later.

vraag me nu wel af waar die RPCarrepair is en de zaak van CabrioWim, (heb via zijn signature CCR-Vanleuven of zo gevonden op hetzelfde adres.
                Of is dat dezelfde zaak? (en is dat voor boekhoudkundige redenen gescheiden? zoals we hier in +Belgie wel meer doen 🙂 ) )
                In alle geval de eerste visuele indruk geeft vertrouwen… En blijkbaar nog goed aangeschreven… zijn er nog mensen hier die daar ervaringen hebben
                service, kwaliteit, prijs, algemene tevredenheid?

Hoop snel nog iets te horen, denk dat ik vrijdag avond (tenzij er overstromingen of ijsplekken liggen) eens met mijn 944 tot daar ga bollen en eens ga binnenspringen
                en wat vragen ga stellen…

Ik kijk uit naar jullie ervaringen… goed en slecht 🙂 )

alvast bedankt.

En niet enkel afgaan op de goede praatjes en “vriendschap” van de garage .
                  Ik heb me daardoor laten vangen .
                  Jaren 100km gereden met mijn Porsches om ze te laten onderhouden in een garage waar ik dacht dat ik goed zat .
                  En er dik mee op mijn neus gevallen .
                  Dus steeds ogen open houden en controleren , want de kans is groot dat als ze merken dat je ze blindelings vertrouwd dat daarvan gebruik wordt gemaakt 💡

Heb het gezien,
                    hartelijk dank, en je hebt overschot van gelijk 🙂 )

beter km meer als je maar vertrpiwen hebt. maar ik heb geen zin om iedere keer een garage te proberen.

Dus zou ik willen ‘leren uit de fouten’ van forum leden…

en toch al een beetje het kaf van het koren scheiden 🙂 )

en ik heb dan net weer zonet geantwoord op je ander bericht alvorens ik dit zag… :mrgreen:

[quote=”porschky”:1e5b721v]als je een persoonlijke bedenking/ervaring wilt, Joo, ikzelf, ook van Gent, heb afgeleerd om enkel maar in de buurt te kijken voor onderhoud, en ga sindsdien, na enkele zeer negatieve ervaringen met Porschegaragisten in en rond het Gentse, met veel plezier ergens anders (bvb Knokke in mijn geval, altijd supercorrect behandeld geweest, en dit voor een wagen die door mij bij hen voor een andere klant van hen verkocht werd!). Per slot van rekening rijden we met plezier ettelijke kilometers naar de zee in de zomer om een ijsje te gaan eten, maar 60 km rijden om onze pride and joy goed te laten onderhouden, vinden we te veel? Dan zijn we niet logisch bezig… niet? Al moet ik nu 100 km rijden, zolang ik tevreden ben en vertrouwen heb in wat men doet terwijl je er toch niet bij bent, vind ik dit voor mezelf meer dan verantwoord.

[/quote]

Heb net gepost om een garage te zoeken in mijn buurt… Maar Porschky je hebt hier meer dan gelijk.
                        Het diet er niet toe om 100k te rijden… als je maar een goede garage hebt. waar je vertrouwen hebt dat je wagen in orde is. waarje goed behandeld wordt en niet het gevoel hebt opgelicht te zijn…
                        Maarrr het zou nog eens zo tof zijn om die in de buurt te hebben… 😀 D

[quote=”RSR”:3cow8vbc][quote=”Stef69″:3cow8vbc]vandaag kwam ik in Berlare langs en vlak voor scheldebrug zag ik daar “Evoluzione Motors” Janssens W stond op de brievenbus

iemand info over?

was niet open en geen telefoonnummer op gevel of reclamepaneel

in showroom stonden 3 wagens, zwarte 997, boxter in Bordeaux, …[/quote]

Als je 5 KM verder had gereden dan zat je bij ons en wij zijn hier elke dag van 8u tot 18u en zelf nog later. Ons team van 4 mensen staat altijd klaar om u te helpen zonder dat u een nummer bent.

Mvg,

Luc[/quote]

Luc,

zal ik zeker eens doen de komende weken, alvast bedankt voor aanbod

MVG
                          Stefan

[quote=”fdeville”:34psrl9w][quote=”RSR”:34psrl9w][quote=”Stef69″:34psrl9w]vandaag kwam ik in Berlare langs en vlak voor scheldebrug zag ik daar “Evoluzione Motors” Janssens W stond op de brievenbus

iemand info over?

Als je 5 KM verder had gereden dan zat je bij ons en wij zijn hier elke dag van 8u tot 18u en zelf nog later. Ons team van 4 mensen staat altijd klaar om u te helpen zonder dat u een nummer bent.

Mvg,

Luc[/quote]
                            Exact ! En de koffie is lekker en bovendien kan je terwijl je staat te wachten wat met de hond spelen (als hij wakker is) 😀 D D [/quote]

Idd maar het zijn er ondertussen al 3 geworden 1 grote ( moeder ) en nog 2 pups ( 1 reu en 1 teef ) en die laatste spelen heel graag 😀 wink:

Anoniem

[quote=”RSR”:3a9ebfpm][quote=”Stef69″:3a9ebfpm]vandaag kwam ik in Berlare langs en vlak voor scheldebrug zag ik daar “Evoluzione Motors” Janssens W stond op de brievenbus

iemand info over?

Mvg,

Luc[/quote]
                              Exact ! En de koffie is lekker en bovendien kan je terwijl je staat te wachten wat met de hond spelen (als hij wakker is) 😀 D D

[quote=”Stef69″:w7xv1lgr]vandaag kwam ik in Berlare langs en vlak voor scheldebrug zag ik daar “Evoluzione Motors” Janssens W stond op de brievenbus

iemand info over?

Mvg,

Luc

Anoniem

‘k Zou nooit ofte nimmer een auto kopen in Anderlecht…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 41)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.