garages en verkopers met minder eerlijke instelling

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen garages en verkopers met minder eerlijke instelling

  • Dit onderwerp bevat 41 reacties, 15 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren geleden door Wim.
  • Maker
    Discussie
  • als je een persoonlijke bedenking/ervaring wilt, Joo, ikzelf, ook van Gent, heb afgeleerd om enkel maar in de buurt te kijken voor onderhoud, en ga sindsdien, na enkele zeer negatieve ervaringen met Porschegaragisten in en rond het Gentse, met veel plezier ergens anders (bvb Knokke in mijn geval, altijd supercorrect behandeld geweest, en dit voor een wagen die door mij bij hen voor een andere klant van hen verkocht werd!). Per slot van rekening rijden we met plezier ettelijke kilometers naar de zee in de zomer om een ijsje te gaan eten, maar 60 km rijden om onze pride and joy goed te laten onderhouden, vinden we te veel? Dan zijn we niet logisch bezig… niet? Al moet ik nu 100 km rijden, zolang ik tevreden ben en vertrouwen heb in wat men doet terwijl je er toch niet bij bent, vind ik dit voor mezelf meer dan verantwoord.

    Wat uiteraard niet wil zeggen dat er geen goede in de buurt kunnen zijn!! Ik heb ze niet allemaal afgedaan, en op enkele jaren tijd kan er ook veel veranderen, zowel in goede als in slechte zin…

    Ik kan mij niet uitspreken over de kwaliteit van de onderhoud van Willems… MAAR een garage waar men je bij interesse voor een bepaalde wagen in occasie garandeert (!) dat het om een ongevalsvrije wagen gaat, en via via (een vriend van de eigenaar, die zelf initieel interesse had in die wagen) kom je te weten dat het wel degelijk om een zware ongevalswagen gaat, dat is voor mij genoeg om er nooit nog een voet binnen te zetten… 👿

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
    • deze verkoper..charissa staat ook vaak met porsches op kapaza….een bekende van hier?….klik……. ❓

        Ach er zijn er ook andere. Vanmorgend op de keuring een jonge gast die oprecht geïnteresseerd was in mijn wagen. Hij keurde hem daarna dan wel af voor de remmen 😥 , maar bleek achteraf ook terecht te zijn. Één van de achterremmen zat vast 😉 .

          of het chassisnummer 😳 😳

            Om dan af te keuren “niet toegelaten tot het verkeer” omdat ze de knop van de achtermistlichten niet vinden 👿

              [quote=”924carreragt”:3jnc1c42][quote=”porschky”:3jnc1c42]Wim, is dit een voorbeeld van iets wat op een autokeuring zou moeten/kunnen gezien worden, of niet?[/quote]

              Op de autokeuring in Belgie controleert men dit niet…

              😀 [/quote]
              in belgie staan te geilen als kiekes op nen pier als daar nen porsche binnenkomt :mrgreen:

                [quote=”porschky”:1jpnr1fg]Wim, is dit een voorbeeld van iets wat op een autokeuring zou moeten/kunnen gezien worden, of niet?[/quote]

                Op de autokeuring in Belgie controleert men dit niet…

                😀

                Wim

                  Bij normale autokeuring net als bij ons de APK niet, die is puur voor de veiligheid.
                  Maar bij een goede AKK zou dit naar boven moeten komen. 💡

                    Wim, is dit een voorbeeld van iets wat op een autokeuring zou moeten/kunnen gezien worden, of niet?

                    Wim

                      Heb mij van dit draadje een beetje afzijdig gehouden, maar hebben weer iets binnen gekregen waar de honden geen pap van lusten.
                      Denk dat de foto’s voor zich zelf spreken.

                      Dit is n.l de impuls aansluiting van de snelheidsmeter, oude hebben ze los laten liggen, en in de motor ruimte hebben ze dan de draden maar er los tussen gestoken.
                      Extra massa draadje heeft niet geholpen, want kortsluiting bleef niet uit, en eigenaar bleef met problemen zitten.
                      Ik ga geen namen hier neer zetten, zou het zelf ook niet leuk vinden, en wij zullen ook wel niet perfect zijn. 😳
                      Maar dit is toch echt amateuristisch te noemen.

                        @ jokke: 😆
                        inderdaad, zelfs meer dan twee in één in mijn geval: bij de expertise vond men onderdelen op die wagen van liefst 4 verschillende bouwjaren! 😯

                        @ deluc: inderdaad triest… Het is mijn zoveelste ervaring geworden in het leven die me geleerd heeft dat van zodra er (grof) geld verdiend kan worden, veel mensen snel pricipes achterwege kunnen laten. Dat een ander daardoor dik in de problemen komt, is hun probleem niet. Die ervaring met die 4S, je houdt niet voor mogelijk hoe ver die problemen kunnen uitdeinen… zeker als men die wagen in zijn kosten gestoken heeft van zijn zelfstandige praktijk!! Wat een miserie ik niet met de belastingen gehad heb, omdat ik zogezegd een bedrijfsverlies geleden had als psycholoog van twee miljoen… de ene controle na de andere, vaak met als resultaat weer eens zaken die geschrapt werden uit de kosten, weer eens een ferme opleg enz enz… Plus 1.3 milj frank gefinancierd met de bank voor die wagen, dus dat zal wel iets van een 1.6 miljoen terugbetaald zijn zeker, aan de bank op 5 jaar, voor een wagen die je niet hebt 👿 Nog eens 200.000 frank mogen ophoesten om een andere wagen te kopen om me te kunnen verplaatsen. 140.000 BIV betaald voor een wagen die ik een maand gehad heb! 👿 De eerste factuur van de advocaat: 50.000 frank enz enz… En de 700.000 die ik nog van mijn 964 gekregen had, die ik natuurlijk ook kwijt was, want die zat ook in die 50.000 euro die ik betaald had… 🙁 (

                          ik ben zoals vele van jullie al vele jaren autoliefhebber, maar de verhalen die ik in deze topic lees lijken mij doemverhalen die voor deze mensen enorme financiële gevolgen hadden. Moet ik er vanuit gaan dat ik de enige eerlijke (weliswaar niet in auto’s 🙁 lol: ? Het is heel erg dat in deze samenleving (die op ons belastingsgeld draait!) zo’n dingen ongestraft kunnen gebeuren. Ge krijgt er bijna zin in om het recht in eigen handen te nemen… intriest 🙁

                            Inderdaad,sommige autohandelaars schrijven prijs “ALL-IN” maar eigenlijk bedoelen ze “TWO IN ONE 😆 “.

                              En by the way, die Dekkersgarage in Gent, dat was trouwens ook de vaste garage waar mijn vader met zijn BMW’s ging en er al meerdere gekocht had, dus ook dat leek mij de meest te vertrouwen plaats om zelfs eens op zoek te gaan. Weet men veel aan 18… 🙄

                                het expertiseverslag van die 993 4S stelt duidelijk dat “de wagen desdanig hersteld is dat met het blote oog geen afwijkingen kunnen vastgesteld worden”. Het is jammer dat ik julie die wagen niet eens kan tonen, real life, het was een van de mooiste Porsches die ik ooit gezien heb, forumleden die hem op foto gezien hebben beaamden. Een sealgraue 4S met biturbo achterspoiler, RS93 velgen, muisgrijze gespoten carbon sportzetels, full option, de eerste keer dat ik er in zat, zat blijkbaar de aankoopfactuur nog in het handschoenkastje, en de aankoopprijs was een verpletterende 4.3 miljoen frankjes geweest!!
                                Maar reeds vanaf de levering bij mij thuis waren er al startproblemen door de electronica, op de minste bult in de weg schuurde steeds het zelfde achterwiel tegen de kas van de wagen, na enkele keren wou het open dag niet goed meer sluiten enz enz. Het was pas bij de zoveelste panne, toen de wagen opgetakeld werd, en de wagen van onderen gezien werd, dat de eerste vermoedens opdoken dat het hier wel eens om heel wat meer kon gaan dan wat de verkoper aan de telefoon beweerde… Achteraf bij expertise bleek zelfs, toen men beschermende (en helaas verhullende) panelen, stofkappen en dergelijk wegnam, dat ik met een gevaar op de weg reed! Zelfs aan elkaar gelaste remleidingen!!! Van de 13 meetpunten op chassis waren er 8 buiten tollerantie (niet verwonderlijk dat het open dak niet meer goed sloot!), enz enz… 😯 En by the way, de wagen is in Brussel opgehaald door een bevriend verkoper van tweedehandswagens… die er ook niks aan gezien had!

                                Het ergste van al is dat de meeste zware ontgoochelingen die ik op autovlak meemaakte telkens gebeurden door malafide medewerking van mensen bij de autokeuring!!! Zowel die eerste 525i, die 993 als ook zoals sommige zich nog herinneren die 725TDS die ik twee jaar geleden op Ebay kocht, werden allen geleverd met blanco keuringspapieren voor verkoop, terwijl ze alle drie achteraf ongevalswagens bleken te zijn met dermate ernstige schade dat een goedkeuring eigenlijk zelfs niet meer mogelijk was… Maar wat wil je, ik heb de krantenartikels bewaard over het proces van de keurders van Anderlecht (die ook mijn 993 gekeurd hadden), ze hebben enkel voorwaardelijke straffen gekregen “omdat ze enkel minimale zaken zoals wat te veel versleten banden door de vingers gezien zouden hebben”. Als je zulke dingen leest, en je zit daar 5 jaar zwaar af te betalen voor een wagen die uit het verkeerd genomen is, en nooit meer gekeurd zal geraken, dan keert je maag om…

                                En weet je, een nogal gekend en berucht autoverkoper van het Gentse, die afwist van mijn problemen die ik had, heeft mij zelfs nog het aanbod gedaan: 20.000 frank, en hij was weer blanco gekeurd, en ik zou hem kunnen verkopen aan een ander… Raad eens waar hij gekeurd zou worden… In Anderlecht… Die praktijken gaan dus gewoon door!

                                En om te bewijzen hoe klein de wereld is, bij die foefelaars. Die zelfde Genste autohandelaar heeft jaren geleden een zeer zwaar ongeval gehad met een Maranello, die geheel perte was. Auto uitbetaald door de verzekering, maaaaar… die wagen is wel ook weer opgelapt geworden. En raad eens wie die verkocht heeft? Voor 100.000 euro. Inderdaad, die zelfde Porsche-Ferrari garage in Anderlecht waar ik die 993 kocht…

                                Inderdaad Jokke, sindsdien koop ik niets meer zonder bijkomende testen, keuringen en dergelijke… en als ze weigeren, is mijn zin al over…en mij trachten te sussen met garantie lukt niet meer. Je bent er vet mee garantie te hebben, ik had ook garantie op die 993… Zie waar ik sta…

                                  Aankoop van 964 st-martens-latem,993 4S in Brussel en 525i in Gent.Telkens problemen en niet van de minste.
                                  Oké,de 964 met de nodige bureaucratische troubles zou iedereen kunnen overkomen maar de 993 4S was een opgelapte perte totale.Iemand die dat niet kan onderscheiden van een ‘normale’ wagen…………..En de 525i,tja met de Gentse Feesten-den ene is al zatter dan den andere- daar een wagen kopen bij een handelaar die je totaal niet kent,voor 50.000 Fr,dat is om problemen vragen.
                                  Moraal van het verhaal:koop geen wagen ALLEEN,neem iemand mee met kennis van zaken.
                                  Ik hoop dat je meer geluk hebt bij je volgende aankopen .

                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.