Garantie handelaar? Wat is het waard?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Garantie handelaar? Wat is het waard?

• Maker
    Discussie
  • Wat is het waard? Lijkt mij dat ze zelf maar kunnen kiezen wat ze onder garantie willen nemen en wat niet. Wettelijke bepalingen vindt ik nergens terug momenteel…

Mijn MAF sensor is defect gegaan, op de factuur staat 1 jaar garantie op aandrijflijn, motorblok en versnellingsbak. Hoe wettelijk is dat? Is een MAF sensor een slijtage onderdeel ?

Daarnaast doet mijn rechtse raam ook raar, alles werkt maar het wil niet volledig vanzelf omhoog, dus ik moet het knopje vast houden. Volgens het wijze internet is dit een probleem met de motor die de calibratie waarde niet meer kan inleren aan de computer(het is begonnen na een platte batterij, basically weet de computer de eindpositie van het raam niet, en wilt het daarom niet vanzelf omhoog gaan, helaas heeft dit ook invloed op de raamfunctie als je de deur open doet, het gaat omlaag, maar niet meer omhoog… (moet er dus telkens zelf aan denken na passagiers in en uitstappen).

Eveneens ook geen garantie blijkbaar…

Wie heeft ervaring met deze zaken? Heb intussen contact opgenomen met mijn advocaat, maar ben nog aan het twijfelen of ik er echt een zaak van wil maken… zo duur zijn de kosten nu ook niet, pakweg een 1000 euro, en maanden van gerompslomp heb ik er ook niet voor over, langs de andere kant kost een zaak mij ook niks want de rechtsbijstand dekt dit toch van mijn verzekering….

Tis een beetje een principeskwestie aan het worden wel :what:

3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
    • net wat ik dacht ja…

Ik hoorde inderdaad ook al dat als dit voorkomt de handelaars altijd onderspit delven…

Kan ik dit ergens online terugvinden die wetgeving? Mijn google pogingen leveren voorlopig niks op wat dit volledig kan staven. En wat zijn slijtage onderdelen hé… is een MAF een slijtage onderdeel ?

Hey, een handelaar is verplicht je een jaar totale garantie te geven op ALLES behalve slijtage onderdelen.
        Ik kan het weten want ben zelf handelaar, dit geld voor alle tweedehandsautos. Ook die van 1500€
        Indien je BA hebt op je verzekering wat normaal iedereen heeft heb je zelfs recht op gratis bijstand van een advocaat naar keuze tot een plafond van 7500€ erelonen. Je moet je advocaat gewoon een briefje laten opstellen en naar de handelaar sturen en die gaat zeker reageren want tot nu toe zijn alle particulieren in hun gelijk gesteld. Op dat factuur mag zelfs opstaan zonder garantie,je hebt die toch want dat is een Europese wet.

Persoonlijk heb ik nog nooit geen garantie-problemen gehad. De dingen die stuk gegaan zijn aan mijn wagen, werden netjes en vooral gratis opgelost door de garagist. Zonder blabla.

Moest ik u zijn, dan ging ik er toch mee verder. Je hebt tenslotte extra betaald voor die garantie!

3 reacties aan het bekijken - 31 tot 33 (van in totaal 33)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.