Garantie op auto

Home Forum Porsche Talk Garantie op auto

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Ik heb een Porsche Approved op mijn 997 GTS. Ik zou echter after-market veren (H&R) willen laten installeren om de wagen licht (20mm) te laten zakken. Vermits dit geen originele Porsche onderdelen zijn is het onvermijdelijk dat de PA vervalt. Op anderhalf jaar tijd en na 15000km heb ik nog geen enkel issue gehad, maar ik zou toch garantie (vnl op motor en transmissie) willen behouden voor peace-of-mind.

Zijn er bepaalde ‘agentschappen’ die een garantie aanbieden aan particulieren? Volgens mijn verzekeringsagent bestaan die, maar ze bieden het enkel aan aan professionele handelaars.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Dominique

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • [quote=”Drip post=286091″]En dan koop je speciaal een PA voor de zekerheid, de garantie.
      Was het 12 of 24 maanden?
      In ieder geval, om 20mm te zakken zou ik voor alle zekerheid toch ff geduld uitoefenen.
      Zo heb je ook tijd om u voldoende te informeren over de verlagingsopties die er zijn.

In ieder geval, succes 
       [/quote]
      12 maanden bij aankoop, en begin dit jaar verlengd met 12 maanden tot 01/2022.
      Ik speel al langer met het idee om te laten zakken, dus heb al redelijk wat info verzameld 😉 Eerst wou ik Sport PASM (10mm lager) laten installeren, maar zelfs dat is volgens OPC niet mogelijk met behoud van garantie. Nochtans originele Porsche onderdelen, dus begrijpe wie kan.
      Al redelijk wat positieve reacties gelezen over H&R/Eibach op allerhande fora. De 997 ziet er nog een pak mooier uit met verlaging. Met 20mm lager komt een PASM 997 op ongeveer dezelfde hoogte als een GT3, dus zeker niet overdreven. Daarnaast nog wat informatie gaan inzamelen bij Heinz Performance in Latem (vriendelijke mens trouwens).
      Met de zomer die net begonnen is vrees ik dat het teveel kriebelt en dat ik niet meer kan wachten tot begin 2022 Zoals gezegd, ik heb ook nog geen enkel issue gehad met de wagen…

XXX

En dan koop je speciaal een PA voor de zekerheid, de garantie.
        Was het 12 of 24 maanden?
        In ieder geval, om 20mm te zakken zou ik voor alle zekerheid toch ff geduld uitoefenen.
        Zo heb je ook tijd om u voldoende te informeren over de verlagingsopties die er zijn.

In ieder geval, succes 

Verschillende OPCs, verschillende antwoorden. Sommigen zijn zeer strikt: PA vervalt op elk onderdeel, onder elke omstandigheid. Anderen zijn flexibeler en naar mijn mening klantvriendelijker: PA vervalt op alles wat met de ophanging te maken heeft (waar ik me volledig in kan vinden), maar niet op bijvoorbeeld motor en transmissie.

In O-Vl en W-Vl willen ze het niet doen in ieder geval
            Ik ga me toch eens informeren bij Porsche Center Paal dan. Is niet bij mijn deur, maar is toch de moeite om het ginder te laten doen als mijn garantie behouden blijft.

Euh…., als de “dealer” mij “schriftelijk” garandeerd dat deze onderdelen door hun geplaatst, geen invloed hebben op de wettelijke garantie, dan kan de importeur op zijne kop gaan staan mocht er in de toekomst toch een garantieprobleem zijn, ik lees de lettertjes van de wet, en bij het bevestigen met een schriftelijke bevestiging komen ze niet zomaar als dealer onderuit, bij een eventueel garantieprobleem  draait den dealer er maar op ……….., zal mij worst wezen…

Wel even opletten ; het is de Belgische importeur die uiteindelijk in eerste instantie over de garantie beslist en nadien zelfs de fabriek  ; niet de dealer he ! 
                De dealer voert enkel uit wat hem opgedragen is.  
                Juridisch-technisch gezien , moet je bekijken wie het document van  “garantie behoud” heeft afgetekend uiteindelijk.
                Een dealer zegt nogal gauw ja , maar als puntje bij paaltje komt……………….    

Enfin een gewaarschuwd man is er twee waard  

[quote=”wing post=286056″]Ik heb de verlagingsset én Tubi uitlaat bij Porsche center Paal laten plaatsen…, me behoud van garantie…
                   [/quote]
                  Good to know, thx.

Ik heb de verlagingsset én Tubi uitlaat bij Porsche center Paal laten plaatsen…, me behoud van garantie…

[quote=”wing post=286052″]Hallo Domenique,
                      Ik heb een schroefset van Techart (die hebben trouwens ook gewone verlagingsveren) laten plaatsen door een erkend Porsche center, enkel en alleen omdat ze mij dan bevestigd hebben dat ik mijn garantie niet kwijt was op de wagen, dus ik zou mijn licht eens opsteken bij een OPC
                       [/quote]
                      Bedankt voor je antwoord Wing. Heb ik al gedaan en hun antwoord was formeel: niet mogelijk om PA te behouden vermits niet origineel Porsche. Bij welk OPC heb je dit laten doen?

Hallo Domenique,
                        Ik heb een schroefset van Techart (die hebben trouwens ook gewone verlagingsveren) laten plaatsen door een erkend Porsche center, enkel en alleen omdat ze mij dan bevestigd hebben dat ik mijn garantie niet kwijt was op de wagen, dus ik zou mijn licht eens opsteken bij een OPC

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.