Garantie: vreemde beperking

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Garantie: vreemde beperking

• Maker
    Discussie
  • Hallo allen,

Gisteren heb ik mijn wagen dus opgehaald. Bij het omruilen van de sleutels kreeg ik ook het factuur. Dat heb ik pas thuis echt ‘gelezen’, daar ik bovenop de overnameprijs van mijn wagen een bankcheque gaf. Ben er dus ergens van uit gegaan dat dit het enige was dat op het factuur werd vermeld en alles wel conform was.
    (wel, de cijfers heb ik nagekeken maar de rest niet)

Nu krijg ik 1 jaar garantie OF 17 000km ; welke het eerst komt. Dit vond ik op zich geen megadeal, maar ik had er bij het tekenen van de bestelbon wel al met ingestemd.
    Uiteindelijk beter dan niks 😉

Deze clausule staat op de factuur vermeld. Met daaronder:
    “Condition de garantie: entretien tout les 7500 km chez “.

Ik moet ze hierover nog contacteren, want ik ben er ABSOLUUT niet mee eens:
    A/ ik ben klant bij Carrera Motors (en tevreden)
    B/ Ik woon op 10km van CM maar op 320km heen en terug van de andere garage.
    C/ Zij zijn geen officiële Porsche garage.
    D/ Ik rijd bijna 6000km per maand. Er wordt af fabriek om de 20D km een onderhoud aangeraden ; ik ga dan echt niet voor de lol elke maand en half aan mijn wagen gaan laten prutsen 😯

Is zoiets zelf wettelijk?
    Op mijn bestelbon staat die clausule NIET.

Let wel: ik wil de koop niet opblazen. Ben supertevreden over de wagen en de service die ik gekregen heb (groot 80D km onderhoud & 2 nieuwe achterbanden, zonder er echt over te onderhandelen).
    Alleen wil ik er niet meer hoeven te komen (te ver…) 😛

Voor ik ze hieromtrent contacteer wil ik een aantal aanvaardbare oplossingen klaarhebben. Zoals :
    – terugbetalen van XXX€ (twv 1 jaar garantie op motor e.d. … )
    – 17D km laten vervallen en volledig jaar aanbieden, onder voorwaarde dat het onderhoud steeds bij een OPC plaatsvindt.
    – als er een 996 Turbo of Turbo S binnenkomt, daar een maandje mee mogen rijden 😛 (deze is niet serieus bedoeld)
    – als ze een knappe gewillige secretaresse aannemen, er een weekendje mee weggaan (dit is zeker geenszins serieus bedoeld 😆 )

‘k Vind het alleszins niet netjes, want het is nooit ter sprake gekomen.
    Begrijp wel dat ze waarschijnlijk meer marge hebben op onderhoud, maar dat is mijn probleem niet …

Thanks voor het meedenken !!!

Roger

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • [quote=”Setakira”:s9361g0p]Nu dacht ik dat je van de omgeving van Aarschot was zoals Knoet, Chris_lbr en ikzelf maar ik zal mij vergist hebben met Daggie 🙂

320km is wel een heel eind, voor mij valt Kronos dan weer goed mee (40km). Ik zit beetje in het midden van Kronos, Penders, Drogenbos en Verellen…[/quote]

Wel, eigenlijk heb je je niet vergist.
      Aan de basis ben ik Gentenaar. Toen ik me hier inschreef in 2006 woonde ik nog in Leuven (zo’n 3-4 jaar) en ben ik kort erna naar Parijs gegaan. Nu zit ik dus terug in het Gentse 😉

40km heen en terug? Dat is inderdaad goed te doen. Uit die opties zou ik toch ook Kronos of Drogenbos kiezen.

Ik zit nu op zo’n 10km heen en terug van Carrera Motors 😉

Nu dacht ik dat je van de omgeving van Aarschot was zoals Knoet, Chris_lbr en ikzelf maar ik zal mij vergist hebben met Daggie 🙂

320km is wel een heel eind, voor mij valt Kronos dan weer goed mee (40km). Ik zit beetje in het midden van Kronos, Penders, Drogenbos en Verellen…

[quote=”4s”:o3u8b6eq]

heb al goede commentaren gehoord ivm kronos, zou eventueel nog de enigste officiële dealer zijn in België waar ik mijn porsche nog op onderhoud zou doen[/quote]

Is wel een eindje hé 😆
          Ze waren bij de garage ook énorm verbaasd toen ik vroeg de kronos sticker te verwijderen voordat ik de wagen kwam ophalen.
          “Mais monsieur, c’est un gage de qualité”.
          Jaja, maar de sticker was gigantisch, nam de hele rechterwielkas in beslag.
          De kleine mocht blijven, maar die grote…pft 🙂

4s

[quote=”torig”:3lm5qmh8][quote=”4s”:3lm5qmh8][quote=”torig”:3lm5qmh8]Problem solved 🙂

Die man zei ook direct dat het om een standaardclausule gaat die automatisch op hun factuur terecht komt, maar voornamelijk geldt bij de kleine autootjes die ze soms verkopen.
            “Op uw type wagen is dit natuurlijk niet van toepassing ; enkel de bepaling zoals afgesproken op de bestelbon is van toepassing. Maakt u zich dus geen zorgen. We zullen een gecorrigeerd factuur versturen.”

Vind het bijna jammer dat ik op 320km van die garage woon, want tot nu toe kan ik me er énkel zéér lovend over uitspreken.
            Maar daarmee is mijn probleem van de baan én heb ik mijn garantie niet eens opgeblazen 8)

Bedankt voor de reacties aan allen![/quote]

komt de wagen vanbij kronos?[/quote]

Oorspronkelijk niet. Zij hebben hem wel van een klant die daar ging, en ze doen naar ‘t schijnt veel zaken met Kronos.

Waarom?[/quote]

heb al goede commentaren gehoord ivm kronos, zou eventueel nog de enigste officiële dealer zijn in België waar ik mijn porsche nog op onderhoud zou doen

[quote=”4s”:evwqqygc][quote=”torig”:evwqqygc]Problem solved 🙂

Die man zei ook direct dat het om een standaardclausule gaat die automatisch op hun factuur terecht komt, maar voornamelijk geldt bij de kleine autootjes die ze soms verkopen.
              “Op uw type wagen is dit natuurlijk niet van toepassing ; enkel de bepaling zoals afgesproken op de bestelbon is van toepassing. Maakt u zich dus geen zorgen. We zullen een gecorrigeerd factuur versturen.”

Vind het bijna jammer dat ik op 320km van die garage woon, want tot nu toe kan ik me er énkel zéér lovend over uitspreken.
              Maar daarmee is mijn probleem van de baan én heb ik mijn garantie niet eens opgeblazen 8)

komt de wagen vanbij kronos?[/quote]

Oorspronkelijk niet. Zij hebben hem wel van een klant die daar ging, en ze doen naar ‘t schijnt veel zaken met Kronos.

Waarom?

kben blij dat heet allemaal goed is uitgelopen:) en idd een porsche is niet zomaar een klein autotje:)

4s

[quote=”torig”:3i3hkbwq]Problem solved 🙂

komt de wagen vanbij kronos?

Problem solved 🙂

Bedankt voor de reacties aan allen!

[quote=”Kustom creations”:11oy9m7q]Waarom neem je niet contact op met thomas van CM? Vertel het hem eens en zeg dat je daar op onderhoud wil blijven komen. Zij verkopen ook wel eens 2de handse dus ze zullen wel weten wat kan en niet kan bij zon verkoop.[/quote]

Had ik ook aan gedacht, maar ervan uitgaand dat de garage waar ik de wagen gekocht heb niet van slechte wil is ga ik daar nu eerst mijn licht opsteken.
                      De argumenten die ik heb om niet op hun…aanbod….in te gaan lijken me overtuigend genoeg om tot een sluitend compromis te kunnen komen, zonder dat ik CM moet in betrekken 😉

Waarom neem je niet contact op met thomas van CM? Vertel het hem eens en zeg dat je daar op onderhoud wil blijven komen. Zij verkopen ook wel eens 2de handse dus ze zullen wel weten wat kan en niet kan bij zon verkoop.

[quote=”Bernie”:3sd270n4]Alhoewel knap en gewillig niet altijd samen gaan lijkt me een weekend met de secretaresse de beste optie 😉 Zelfs al zou de 996 stuk gaan, dat weekendje kan alvast niet meer stuk denk ik…[/quote]

😆
                          Mijn vriendin zou mogelijks wel bezwaren kunnen uiten, weet je.
                          Vrouwen eh 🙄 😆

[quote=”porschky”:3sd270n4]ik meen mij te herinneren dat men geen garantie mag weigeren als de auto bij een officiële merkdealer onderhouden is. Het feit dat zo iets niet op de bestelbon staat , en enkel op de factuur is ook maar een eerder povere taktiek, doch het feit dat je het wel ondertekend hebt blijft natuurlijk wel kl… bij discussies aan telefoon en dergelijke…

Hopelijk is het een storm in een glas water, en heb je hopelijk nooit die garantie nodig… Maar ja, we weten allemaal wel hoe het er in werkelijkheid vaak aan toe gaat; had AB Motors niet steeds correct zijn garantieverplichtingen nagekomen met mijn laatste 996 C2, ik zou zeer berooid achtergebleven zijn! 👿 [/quote]

Wel is het zo dat de bestelbon en de factuur door 2 verschillende personen zijn opgemaakt. Ik vermoed dus dat het niet om een lepe truuk maar een vergissing gaat. Nu ik voldoende reacties heb gehad en weet welke richting ik het uit moet duwen neem ik straks contact op met hen.
                          Wat daaruit komt laat ik nog wel weten 😉

Alhoewel knap en gewillig niet altijd samen gaan lijkt me een weekend met de secretaresse de beste optie 😉 Zelfs al zou de 996 stuk gaan, dat weekendje kan alvast niet meer stuk denk ik…

ik meen mij te herinneren dat men geen garantie mag weigeren als de auto bij een officiële merkdealer onderhouden is. Het feit dat zo iets niet op de bestelbon staat , en enkel op de factuur is ook maar een eerder povere taktiek, doch het feit dat je het wel ondertekend hebt blijft natuurlijk wel kl… bij discussies aan telefoon en dergelijke…

Hopelijk is het een storm in een glas water, en heb je hopelijk nooit die garantie nodig… Maar ja, we weten allemaal wel hoe het er in werkelijkheid vaak aan toe gaat; had AB Motors niet steeds correct zijn garantieverplichtingen nagekomen met mijn laatste 996 C2, ik zou zeer berooid achtergebleven zijn! 👿

4s

ik zou toch maar voor de secretaresse gaan, daar zal je het meeste aan hebben

Dus als ik 1000EUR ter compensatie eis dan zou’t in orde moeten zijn?

17 000km vond ik nog wel redelijk, daar ik een afwijkend aantal km rijd. Om de 7500km én enkel bij hen op onderhoud is dan wel weer een brug te ver.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.