- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 10 maanden geleden door .
-
Discussie
-
15 april 2008 om 15:50
Hallo allen,
Gisteren heb ik mijn wagen dus opgehaald. Bij het omruilen van de sleutels kreeg ik ook het factuur. Dat heb ik pas thuis echt ‘gelezen’, daar ik bovenop de overnameprijs van mijn wagen een bankcheque gaf. Ben er dus ergens van uit gegaan dat dit het enige was dat op het factuur werd vermeld en alles wel conform was.
(wel, de cijfers heb ik nagekeken maar de rest niet)Nu krijg ik 1 jaar garantie OF 17 000km ; welke het eerst komt. Dit vond ik op zich geen megadeal, maar ik had er bij het tekenen van de bestelbon wel al met ingestemd.
Uiteindelijk beter dan niks 😉Deze clausule staat op de factuur vermeld. Met daaronder:
“Condition de garantie: entretien tout les 7500 km chez“. Ik moet ze hierover nog contacteren, want ik ben er ABSOLUUT niet mee eens:
A/ ik ben klant bij Carrera Motors (en tevreden)
B/ Ik woon op 10km van CM maar op 320km heen en terug van de andere garage.
C/ Zij zijn geen officiële Porsche garage.
D/ Ik rijd bijna 6000km per maand. Er wordt af fabriek om de 20D km een onderhoud aangeraden ; ik ga dan echt niet voor de lol elke maand en half aan mijn wagen gaan laten prutsen 😯Is zoiets zelf wettelijk?
Op mijn bestelbon staat die clausule NIET.Let wel: ik wil de koop niet opblazen. Ben supertevreden over de wagen en de service die ik gekregen heb (groot 80D km onderhoud & 2 nieuwe achterbanden, zonder er echt over te onderhandelen).
Alleen wil ik er niet meer hoeven te komen (te ver…) 😛Voor ik ze hieromtrent contacteer wil ik een aantal aanvaardbare oplossingen klaarhebben. Zoals :
– terugbetalen van XXX€ (twv 1 jaar garantie op motor e.d. … )
– 17D km laten vervallen en volledig jaar aanbieden, onder voorwaarde dat het onderhoud steeds bij een OPC plaatsvindt.
– als er een 996 Turbo of Turbo S binnenkomt, daar een maandje mee mogen rijden 😛 (deze is niet serieus bedoeld)
– als ze een knappe gewillige secretaresse aannemen, er een weekendje mee weggaan (dit is zeker geenszins serieus bedoeld 😆 )‘k Vind het alleszins niet netjes, want het is nooit ter sprake gekomen.
Begrijp wel dat ze waarschijnlijk meer marge hebben op onderhoud, maar dat is mijn probleem niet …Thanks voor het meedenken !!!
Roger
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.