gardameer

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen gardameer

• Maker
    Discussie

• jos vanbaelen
    Deelnemer

Binnenkort vertrekken we met de 993 naar Italie(gardameer)voor de zoveelste keer.Altijd via Zwitserland en de gotthardtunnel.Het drukke verkeer daar begint stilaan een ramp te worden.
      Daarom rijd ik deze keer eens via Oostenrijk,via de brenner dus,tunnel welteverstaan want mijn madam is geen berggeit 😆 ,ze ziet bergritten dus niet zitten.
      Nu is mijn vraag:kan je in Innsbruck geraken vanaf Ulm (Duitsland) zonder te belanden in de bergen ❓ Dat is wat de GPS aangeeft.Of moet je van Stuttgart via Munchen naar Innsbruck ❓

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • Dat geldt natuurlijk ook voor jullie, geniet er van!

[quote=”tomas_964″:29i4t12r]Dit weekend wordt er in Zwitserland weer topdrukte verwacht, daarom rijden wij liever snachts. Wij vertekken aanstaande zaterdag om 20:00 uur en hopen zondag rond 13:00 in Sorrento (bij Napels) te zijn.[/quote]

Hopelijk geen topdrukte via Oostenrijk.Wij houden nog een tussenstop in Innsbruck (hotel dollinger).In elk geval wens ik jullie een prettige reis toe.

Dit weekend wordt er in Zwitserland weer topdrukte verwacht, daarom rijden wij liever snachts. Wij vertekken aanstaande zaterdag om 20:00 uur en hopen zondag rond 13:00 in Sorrento (bij Napels) te zijn.

Je kan dat vignet ook in reisburo’s hier kopen.

Samnaun, jeeeeh, zalig plekje. Ook al die weg er naar toe.
              Is dat nog altijd even smal als vroeger ?

Anoniem

zodra je in oostenrijk komt moet je één van de eerste, dus de eerste Tankstelle (benzinestation) een vignet aankopen. Een weekvignet kost je een 7euro. een boete als je het niet hebt een 200euro….

Je kan via Reutte via de autobahn naar insbruck. Is een héél nwe autostrade die héél goed is. Je moet wel een beetje op de snelheid letten want daar zijn ze niet mals mee in oostenrijk. Ik zou niet boven de 140km/u rijden ook als de andere veel sneller gaan. De buitenlander gaat er altijd eerst af. Checken met radar op afkomende voertuigen dus wel een beetje oppassen! Voor de rest ni te snel en geniet van het uizicht. Als je een taxvrij stopje wil maken ga dan via Samnaun, is grens oostenrijk zwitserland en ligt niet ver van je weg. Als je via de brenner gaat, ga dan via de B baan onder de brenner, machtig mooi en niet zoveel meer km maar duurt wel ietsjes langer maar je kan wel hier en daar halt houden en de zichten etc maken dat MEEEEEEr dan goed…een aanrader (ga al 20jaar naar die contreien)

als je een alternatieve route wilt via een bergpas die er super bij ligt en ongelooflijke zichten en fotos oplevert, stuur me effe een pm, zal je de route geven en een paar stops bij bekenden. Meer dan waard!!!!!

[quote=”Rufie”:3vlkhio2]Stuttgart – Munchen – Innsbruck is heel plat. Wel vignet nodig in Oostenrijk.[/quote]

Vignet op de snelweg in Oostenrijk of hier aanschaffen?

Stuttgart – Munchen – Innsbruck is heel plat. Wel vignet nodig in Oostenrijk.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.