Gardameer editie mei: het reisverslag.

Home Forum Porsche Uitstappen Gardameer editie mei: het reisverslag.

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Een benadigd verteller van verhalen of reisverslagen zal ik wel nooit worden en van nature uit heb ik een probleem met notitie nemen.
      Niettegenstaande deze obstakels ga ik toch proberen om een reisverslag bij te houden.
      Voor zij die niet helemaal mee zijn: de immer sympathieke Scherpenheuvelganger en in Italië residerende Sensa911 heeft de PFB leden uitgenodigd om eens op bezoek te komen aan het Gardameer. Er werden 2 periodes voorgesteld. Eentje in mei tijdens het verlengde weekend met dank aan onze Lieve Heer en ergens in juli.
      TOTMBO had hier wel oren naar en ondanks haar reeds in het hoofd geplande week naar het zuiden van Frankrijk was er geen bezwaar. Ondergetekende had natuurlijk moeten weten dat wanneer een vrouw haar zinnen op iets heeft gezet en dat kan om de één of andere reden niet doorgaan en ze reageert daar toch niet teleurgesteld op, er ergens een addertje (lees ander plan) zit……………
      Eindresultaat: morgennamiddag vertrekken we reeds richting Italië om vanaf woensdag/donderdag de andere PFB reizigers te vervoegen. Terugkeren zullen we dan doen via het zuiden van Frankrijk waar we nog een kleine week in een gezellige B&B zullen vertoeven….:) Ik had die moeten zien aankomen natuurlijk.
      Echter ben ik van oordeel dat er slechtere dingen zijn dan een kleine 2 weken met een Boxsterje door Duitsland, Oostenrijk, Italië en Frankrijk te reizen….
      Vandaag is het D-day -1 en staan de valiezen zo goed als klaar. De totstandkoming laat ik aan uw verbeelding over maar ik denk dat het er bij iedereen wel een beetje gelijkaardig zal aan toegaan. 🙂
      Morgen om 14h30 vertrekken we samen met een andere forummer (voorlopig blijft die nog anoniem) richting het Duitse Ulm alwaar we zullen overnachten.
      Het zullen voornamelijk snelwegkilometers worden die we hopelijk zonder al te veel Baustelle und Stau op een vlotte doch veilig,verantwoorde manier zullen kunnen afwerken. Maandag belooft alvast leuker te worden omdat we dwars door Oostenrijk zullen rijden zonder gebruik te maken van snelwegen….
      Tot morgen mss.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 119)
      • [quote=”Boxsterwalter” post=206257] hier wil ik wel in slagen en te stoppen met het laatste sigaartjes te roken .
        Word vervolgt[/quote]
        Walter, zolang ik me kan herinneren heb ik gerookt, ik zal een jaar of 16 geweest zijn vermoed ik. Eerst een aantal jaren de sigaret, maar algauw overgestapt naar sigaartjes. Nooit gestopt zelfs geen poging ondernomen. Tot vorig jaar een week voor de feestdagen, licht bronchitiske en plots was die klik daar. Gvd..ik kan toch ni gans mijn verder leven blijven roken …..
        Sindsdien geen sigaartje meer aangeraakt , ik kan het je van harte aanbevelen.
        Btw, ben 57 .
        Hoop dat je er iets aan hebt en véél succes met het volledig stoppen !

Allez Walter, nog een beetje op de tanden bijten.

Ik wil ook die 111 euro storten aan het forum he, ik hoop dat ik niet voor 111 euro Tiramisu moet gaan eten he!

Trouwens, wel heel sportieve houding van jouw! Een Porschist waardig!!! Respect!

Sorry voor mijn late reactie , maar het leven van een gepensioneerde kan soms hard zijn .
            In de week als het zonnetje schijnt wat met het Porsche…ke rondrijden , naar de winkeltjes met ons madam
            Dan moet ik nog gaan fietsen en donderdags moet ik ook nog gaan vissen s’avonds nog plannen maken naar waar gaan wij in september op verlof ??
            Maar nu dat smoren !! sinds ons het Garda avontuur sta ik momenteel op 0 sigaretten per dag , das al een overwinning maar helaas rook ik nog 1 of 2 sigaartjes per dag .
            Het is een hele uitdaging om volledig te stoppen met roken maar ik werk er aan en zoals een gentlemen zal ik 111 € storten of ik nu gestopt ben of niet .
            Maar de uitdaging zit hem in het weddenschap met Sensa en hier wil ik wel in slagen en te stoppen met het laatste sigaartjes te roken .

Word vervolgt

+1

Voor diegene die meelezen en denken… wat is me dat?
                Ik heb een weddenschap met Boxsterwalter : als die stop met roken, doe ik een donatie van 111 euro aan het forum. Als hij nog rookt… betaalt hij 111 euro als donatie aan het forum.

En onze Hugo, die zie er zo uit als die klaar is
                image-20.jpg

Dat rood krieske moet er niet bij ….

We hadden er eentje nodig nadat we deze namiddag ene Keisse hier naar de overwinning van de laatste rit in de Giro hadden geroepen.

En zo’n trip is inderdaad veel lachen, veel rijden, lekker eten en … heel veel goed gezelschap!

Dat recept voor die Hugo probeer ik morgen ook eens. Heb den indruk dat tijdens dat tripke niet alleen veel gereden is maar ook veel gelachen.

XXX

Ziet er een mega Sensa tripje uit 🙂
                    Ik heb vandaag eindelijk een redelijke verbinding in de buurt van Arezzo gevonden om eens op ‘t forum te kijken.
                    Top tripje, proficiat Sensa
                    (heb stiekem ‘t roadbook gezien).

gewoon Andrea op haar GSM bellen. zij kent het antwoord op beide vragen …

tja, ik ben eigenlijk ook benieuwd Walter

Toch nog eens proberen : Walter, rookt ge nog? en heeft Uw lieve Andrea nog Tiramisuuu geroepen?

Wij hebben er vorig weekend ook gekocht en een paar flessen prosecco zijn hierdoor reeds gesneuveld

het lukt me niet om zonder meer af te kicken van al de Adrenaline, G-force, Klappenauspuffklingen, Gelato, Caffè Americano … maar vooral Hugo. Dus toch maar iemand op pad gestuurd om een fles vlierbloesemsiroop aan te schaffen zodat ik hier in België met de ogen dicht herinneringen op kan halen van de vergane tijden op Italiaanse terasjes aan Lago di Garda.

Het zomerse drankje, overgewaaid uit Zuid Tirol is fris en drinkt lekker weg. En ook al is het al meerdere jaren een hit, toch is het nog niet passé. Wil je echt hipster zijn, dan drink je Liqor 43, Limonsecco (prosecco met Limoncello) of een Gin Tonic met garnering on the side. En ook alcoholvrije cocktails zijn helemaal van nu, maar daar heb ik geen zin in. Nu eerst een Hugo, hip of niet, het blijft lekker.
                              Recept voor 1 Hugo:
                              30 ml vlierbloesemsiroop, 120 ml prosecco, 30 ml spa rood, 1 schijfje limoen, Takjes Munt, enkele ijsblokjes

SALUTE

DSC04498.jpg

PSC

Het viel ons ook op dat de Belgische en Nederlandse Porsches goed vertegenwoordigd waren die week. Wij zelf waren met 8 Nederlandse Porsches (en een illegale BMW 😉 ) Omdat wij ook een heel programma gevolgd hebben kon ik helaas niets afspreken om ook een keer jullie kant op te komen, maar het is leuk om jullie verslagen te lezen en foto’s te bekijken. Heel herkenbaar 🙂

Nee, wij zijn de dag zelf niet in Sirmione geweest. We hebben ze opgewacht net na Brescia (vertrek) in Rezatto. Na de eerste 100 (of een beetje meer) hebben we onze tunnel challenge en merentocht verdergezet…:)
                                  We hebben die periode veel Porsches gespot, waaronder redelijk wat Belgische en Nederlandse.

ik denk dat Deepee en Harley G daar waren.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 119)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.