Gardameer editie mei: het reisverslag.

Home Forum Porsche Uitstappen Gardameer editie mei: het reisverslag.

• Maker
    Discussie

• Gert
    Deelnemer

Een benadigd verteller van verhalen of reisverslagen zal ik wel nooit worden en van nature uit heb ik een probleem met notitie nemen.
      Niettegenstaande deze obstakels ga ik toch proberen om een reisverslag bij te houden.
      Voor zij die niet helemaal mee zijn: de immer sympathieke Scherpenheuvelganger en in Italië residerende Sensa911 heeft de PFB leden uitgenodigd om eens op bezoek te komen aan het Gardameer. Er werden 2 periodes voorgesteld. Eentje in mei tijdens het verlengde weekend met dank aan onze Lieve Heer en ergens in juli.
      TOTMBO had hier wel oren naar en ondanks haar reeds in het hoofd geplande week naar het zuiden van Frankrijk was er geen bezwaar. Ondergetekende had natuurlijk moeten weten dat wanneer een vrouw haar zinnen op iets heeft gezet en dat kan om de één of andere reden niet doorgaan en ze reageert daar toch niet teleurgesteld op, er ergens een addertje (lees ander plan) zit……………
      Eindresultaat: morgennamiddag vertrekken we reeds richting Italië om vanaf woensdag/donderdag de andere PFB reizigers te vervoegen. Terugkeren zullen we dan doen via het zuiden van Frankrijk waar we nog een kleine week in een gezellige B&B zullen vertoeven….:) Ik had die moeten zien aankomen natuurlijk.
      Echter ben ik van oordeel dat er slechtere dingen zijn dan een kleine 2 weken met een Boxsterje door Duitsland, Oostenrijk, Italië en Frankrijk te reizen….
      Vandaag is het D-day -1 en staan de valiezen zo goed als klaar. De totstandkoming laat ik aan uw verbeelding over maar ik denk dat het er bij iedereen wel een beetje gelijkaardig zal aan toegaan. 🙂
      Morgen om 14h30 vertrekken we samen met een andere forummer (voorlopig blijft die nog anoniem) richting het Duitse Ulm alwaar we zullen overnachten.
      Het zullen voornamelijk snelwegkilometers worden die we hopelijk zonder al te veel Baustelle und Stau op een vlotte doch veilig,verantwoorde manier zullen kunnen afwerken. Maandag belooft alvast leuker te worden omdat we dwars door Oostenrijk zullen rijden zonder gebruik te maken van snelwegen….
      Tot morgen mss.

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 119)
      • Het was niet makkelijk op een nat wegdek !! met de camera in de hand

Film

Ik zit al de hele avond naar boxsters te zoeken op het web, me want to go ‘aar juli is hier net hoog seizoen 🙁
          Ik moet iet ineen steken, en ne Porsche kopen natuurlijk…. Stress, uitdaging, joepie 🙂

Neenee, voor het touw was er een oplossing in de vorm van een Oostenrijkse schone (als ik me niet vergis van nationaliteit) en een van hamburg afkomstige spierbundel. Zeer sympathieke mensen trouwens. Helaas was een lekke boei er net iets te veel aan. Vergelijkbaar met een rubbere Rita die lek is….. Not much fun anymore…:)

Moet allemaal kunnen Harley, zolang er maar een touw in de schroef zit begreep ik … 🙂

Herman, echt genieten kan je inderdaad alleen maar met een cabrio….:)
                Ik kom wellicht in julie af met mijn mijn daily driver en mijn kids dus erger dan dat kan niet, eh….;)

Hè Sensa als ik deze foto zie zijn niet-cabrio’s lees coupes dan wel überhaupt toelaten voor de editie ‘Gardameer’ in juli a.s. ?
                  Ps : knappe luchtgekoelde die je daar op de kop hebt getikt, mama mia que bella !!!

@Eddybeer: Les hautes de cabanoules in Générargues. Eigenaar Bart is al meer dan 40jaar een vervent motorijder. Een gezellig West-Vlaams koppel met zeer goede kookkunsten en weel warmte.
                    Ideale lokatie voor de motorrijder, porschefanaat of wielerliefhebber.

woensdagochtend vertrokken met een klein hartje naar Italie want verder dan de kerktorens in Belgie waren we nog nooiit geweest met de boxster. Ik wist niet of hij dit wel aankon. We hadden afspraak met ene Sensa diezelfde dag ‘s avonds samen met andere forumleden waarvan wij enkel Deepee irl hadden ontmoet. Aangekomen in ons hotel was het inchecken en op naar het rendez vous. Wij kwamen daar toe en werden met open armen ontvangen door, tot toen, onbekende mensen. Deze waren één voor één mensen die ik zeker nog wil ontmoeten, prachtige sympathieke mensen die ik nu via dit forum heb leren kennen. De gastheer kan ik niet genoeg bedanken voor dit super initiatief Boxsterwalter, Harley G, Sensa en hun echtgenotes, Deepee, zijn fantastische mensen. De schrik die ik had voor de boxster verdween met de zon. Voor het eerst heb ik hem gebruikt waar hij voor gemaakt is, snel bochtenwerk, kort acceleren, kort remmen, open in de zon dit smaakt echt naar meer. Dit nemen ze mij niet meer af. THANKS SENSA;

Om welke B&B gaat het dan wel?
                        Heb daar jaren geleden met de moto rondgetoerd.
                        Prachtige streek!
                        En ook de Cantal is magnifique; daar heb ik een prachtige Logis de France in de aanbieding.
                        Al drie keer verbleven. Top!

Mijn reisverslag is dus helaas wat in het honder gelopen wegens beperkt internet en de beperkingen van een iPad.
                          Hier in Frankrijk is het niet anders maar ik wil alvast nog even het Gardameer afsluiten.
                          Ons tochtje op het Gardameer is dus inderdaad niet kunnen doorgaan maar daar heeft niemand een traan over gelaten omdat er een plan B was. Weliswaar geïmproviseerd maar eigenlijk wel voorspelbaar…..eerst eens goed eten en dan hup de P in en een berg op tot aan het Lago di Ledro alwaar we met een prachtig zicht op het meer het nodige vocht binnenwerkten.

Voor zij die het meer hebben voor Frankrijk als reisbestemming, kan ik ook al een goede B&B aanbevelen in de Cevennen met talrijke Gorges in de buurt.
                          Heb vandaag een slordige 290km asfalt gevreten 🙂

Is het al iemand opgevallen dat het allemaal Boxsters zijn die naar het Gardameer zijn afgezakt? Fun People with Fun Cars…. Toch geen toeval zeker?! 😉

image-11.jpg

IMGP00392.jpg

IMGP0068_edited.jpg

IMGP0083.jpg

image-8.jpg

image-9.jpg

image-10.jpg

@Sensa911 Op de Berninapas

Dank voor de mooie woorden PDS!! Ik heb er zelf ook ontzettend veel plezier aan beleefd! Voor diegene die er deze keer niet bij waren, er komt nog een editie in juli!

En terloops : ik heb tijdens de trip, met Boxsterwalter een weddenschap afgesloten… als zijn “Garda” sigaretten op waren (2 pakjes), zou hij stoppen met roken!

Als hij inderdaad stopt, betaal ik 111 euro aan het forum, als hij terug begint, betaalt hij 111 euro als donatie aan het forum.

Het is een gentlemens overeenkomst, ik ga hem op zijn woord geloven als hij stopt. Eindelijk een weddenschap die ik hoop te verliezen 🙂

Boxsterwalter, laat het maar weten!!!

15 reacties aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 119)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.