Geboortecertificaat

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Geboortecertificaat

• Maker
    Discussie
  • Waar kan je een geboortecertificaat aanvragen van je wagen ? Moet je hiervoor naar een Porsche center of kan je rechtstreeks terecht bij de invoerder ?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Anoniem

cabrio wim schrijft:

Een geboorte certificaat is niks anders als een bewijs zoals de Porsche de fabriek verlaten heeft.
      Dus alle nummers, de kleur en alle opties die er bij horen.
      Zo kun je zien dat de auto die je hebt of wilt kopen, nog geheel origineel is.

Help mij even, alles wat Wim hier vermeld staat op die uitprint die ik van CM gekregen heb.
      Bleek wel niet te mogen, off heeft die ook geen waarde.
      Van Drogenbos wel het juiste ( ❓ ) papier gekregen, en idd de wagen was toen nog in het bezit van hen.
      Zal eens nakijken wat ik juist gekregen heb en wat er precies op staat.

Er wordt hier nogal wat geschreven maar de enige juiste omschrijving is die van “Cabrio Wim” .

Het gaat hier over een “EEG Certificaat van Overeenstemming” en dat kan je dus niet bij de dealer krijgen. Ben je vaste klant bij een Porsche dealer dan kan hij dat wel aanvragen maar men zal altijd vragen om je wagen te zien, tenzij je kan aantonen dat het origineel gestolen is of verloren.

Bij oudere wagens is het nog een “Certificaat van Overeenstemming”.

Ik las hier ook in de topic van “reys” dat er wordt gesproken over opties of toebehoren. Dat heeft niets te maken met dergelijk certificaat, want de vermelde zaken hebben alleen betrekking op technische specificaties.
        Daarom vermoed ik dat “reys” het over een ander document heeft. Ook de uitprint waarvan sprake is een historiek en heeft niets te maken met dergelijk document.

Een nieuw “EEG Certificaat van Overeenstemming” kost dan ook wel wat meer dan de 95 euro waarover men spreekt.

Anoniem

Ik heb dat gratis verkregen.
          Moet zeggen de wagen is een door Porsche zelf samengestelde wagen bedoeld als promotiemodel, Drogenbos-showroom geval dus. De opties op papier en op de wagen klopten niet. Veel meer opties op de wagen dan op papier…
          Ik heb een certificaat met de juiste gegevens gevraagd en gekregen.

Ook bij aankoop van de wagen heb ik een dubbele check via CM gedaan, betreffende de
          onjuistheid van dat papierken, en daar rolde metteen een volledige uitprint incl naam aankoper, bedragen ed uit de printer.
          Dus denk dat iedere dealer dat kan, is dan wel een kopy.

Nog bij vermelden, eerste eigenaar Porsche Drogenbos, ikke tweede dat kan ook de reden zijn van 0€ ipv 95€ 😉

Bij D’Ieteren kan je dat aanvragen. Als ik me nog goed kan herinneren kost dit iets van een 95,- euro.

Indien de wagen pre 74 is, kan het zijn dat er enkele fouten instaan daar deze gegevens niet allemaal correct geregistreerd waren destijds.

Wim

Een geboorte certificaat is niks anders als een bewijs zoals de Porsche de fabriek verlaten heeft.
              Dus alle nummers, de kleur en alle opties die er bij horen.
              Zo kun je zien dat de auto die je hebt of wilt kopen, nog geheel origineel is.

rjf

Puur uit nieuwsgierigheid, wat is een geboortecertificaat van een auto ? 😛

Wim

In Nederland kun je dat gewoon bij de officiële Porsche dealer aanvragen, dus zal hier ook wel lukken denk ik.
                  Er zijn wel kosten aan verbonden zoals ik vernomen heb.

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.