gebruik xenon / litronic sproeiers ?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen gebruik xenon / litronic sproeiers ?

• Maker
    Discussie

• Maurice VN
    Deelnemer

Heb nooit eerder Xenon lichten op mijn auto’s gehad. Ik begrijp dat de sproeiers voor de lichten van binnen uit kunnen bediend – dien je dit regelmatig te doen als ze vuil ze tgv sneeuw of zijn er andere richtlijnen hieromtrent?

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • Bedankt voor de hulp. Zoals ik eerder zei had ik in de handleiding gevonden dat je manueel kan bedienen.

Ik wist echter dat het verplicht is sproeiers op Xenon te hebben dus vroeg ik me af wat de bedoelde gebruiksinstructie is. Gezien het systeem hier zelf voor zorgt hoef je er niet echt naar om te kijken.

De sproei installatie van de koplampen gaat inderdaad mee om de drie sproeibeurten voor de ruit. Maar enkel indien de koplampen in werking zijn.
          Ciao,
          Luc

Bij de Kjn is daar een apart knopke voor :coolness: :coolness: :coolness:
            Bij de 997 nog nooit naar gekeken 😳 😳 😳

Wim

Ken je auto. 😉

Heb ik na de keuring dan inderdaad ook vanonder het stof gehaald :bounce: :happy:

Wim

Daar heb je dan weer je instructie boekje voor. :popcorn:

Bij de mijne (Boxster 986) is sproeien op de voorruit trekken aan het hendeltje, voor de koplampen is het duwen.

Ben ooit nog afgekeurd op de keuring omdat ik het niet wist, en ze er dus vanuit gingen dat het niet werkte :what:

[quote=”Vsk996″ post=121532]Ik dacht dat het automatisch gebeurde. Per 3 keer de voorruit sproeien, worden 1 keer de koplampen mee-gereinigd

Gr. Piet[/quote]
                      ja , zo werkt het :applaus:

Ik dacht dat het automatisch gebeurde. Per 3 keer de voorruit sproeien, worden 1 keer de koplampen mee-gereinigd

Gr. Piet

[quote=”PVB” post=121528]Volgens mij gaan de koplampsproeiers mee met de bediening van de ruitensproeiers, dus…
                          (corrigeer indien ik het fout heb)[/quote]

Ja klopt.

Volgens mij gaan de koplampsproeiers mee met de bediening van de ruitensproeiers, dus…
                            (corrigeer indien ik het fout heb)

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.