Gedaan met Porsche oldtimers te rijden ?

Home Forum Porsche Talk Gedaan met Porsche oldtimers te rijden ?

• Maker
    Discussie
  • Een mede forummer maakte me attent op het volgende:

[b]Beste oldtimervriend,

Even je aandacht voor deze belangrijke boodschap.

In Duitsland ligt momenteel een wetvoorstel op tafel waarbij het verboden
    zal worden om nog langer met een oldtimer in de stad te rijden. De
    indieners van het voorstel zijn van mening de oude wagens schadelijk zijn voor het milieu omdat ze, in vergelijking met moderne wagens, meer verbruiken en meer CO2 en fijn stof uitstoten.
    Deze stelling is echter zeer relatief. In realiteit vertegenwoordigen wagens
    van meer dan 25 jaar oud een heel klein aandeel van het totale wagenpark en is het aantal gereden kilometers erg beperkt. Bovendien wordt de luchtkwaliteit in stedelijke milieus niet enkel bepaald door het autoverkeer maar spelen tal van ander factoren een rol.
    Een dergelijk oldtimerverbod zou dus geen enkele reële invloed hebben op de milieudoelstellingen.

Het verbod zou ingaan vanaf 01/01/2008 en in eerste instantie gelden voor een 20-tal voornamelijk grotere steden zoals Berlijn, Munchen,Keulen,… Het risico bestaat dat, indien deze wet wordt aangenomen, het verbod zal uitgebreid worden naar andere steden of zelfs grotere gebieden. Bovendien, als het regent in Berlijn, dan druppelt het in Brussel. Het zou zelfs niet ondenkbeeldig zijn dat zo een verbod ook door andere landen zal worden gekopieerd

Duitse oldtimerclubs mobiliseren massaal hun leden om te protesteren tegen deze absurde bedreiging van hun (en onze) gekoesterde hobby. Zo is er een internetpetitie opgezet en er worden oldtimermanifestaties gepland in enkele geviseerde steden.

Misschien kunnen wij op één of ander manier ons steentje bijdragen door
    onze Duitse vrienden te steunen in hun protest.

Stuur deze boodschap alvast door naar zoveel mogelijk oldtimervrienden en maak duidelijk dat je het niet eens bent met dit absurd groen fundamentalisme.

Op deze Duitse protestsites vindt je meer informatie:

http://www.kulturgut-mobilitaet.de/

http://www.maxximpact.org/ [/b]

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
    • voor mij niet gelaten …ik neem elke dag de bus en de trein om naar brussel te gaan …
      in zo’n situatie dat je WAGEN MET DURE BIV EN VERKEERSBELASTING maar een paar keer per week buiten komt, worden het heel dure kilometers!!!!
      dus via benzineprijzen mij niet gelaten …
      altans dat is mijn eerste spontane reactie, misschien dat anderen daar een andere mening over hebben omdat ze in het andere kamp zitten, omdat zij enorm veel kilometers moeten bollen;
      BB72

[quote=”stefx911″:2sqfabc6]Dat is in mijn ogen nog steeds het eerlijkste systeem: De wegentaks verrekenen in de brandstofprijzen.
        Als ik me niet vergis is dit in Duitsland al lang zo en daar is het niet duurder dan hier.

Als de verhoging binnen de perken valt is dit een goede zaak. Eer ik dan de wegentaks heb opgereden aan het verschil in prijs/liter…

Kun je tenminste een dikke A8 kopen als je maar weinig kilometers doet.
        Nu is bv een Audi S8 of een 928S4 niet te betalen aan wegenstaks, en dan heb je er nog niet mee gereden!

Zo betalen ook de buitenlanders mee die in belgie tanken[/quote]

net zoals in Groot Britannië ; bijna geen tax en verzekering te betalen,
        maar de km-vreters betalen . lijkt mij het meest logische.

Daar vrees ik ook voor. Das belgie…

Wacht maar , ze zullen wel iets extra uit de trukendoos halen zoals destijds de BIV

Dat is in mijn ogen nog steeds het eerlijkste systeem: De wegentaks verrekenen in de brandstofprijzen.
              Als ik me niet vergis is dit in Duitsland al lang zo en daar is het niet duurder dan hier.

Als de verhoging binnen de perken valt is dit een goede zaak. Eer ik dan de wegentaks heb opgereden aan het verschil in prijs/liter…

Kun je tenminste een dikke A8 kopen als je maar weinig kilometers doet.
              Nu is bv een Audi S8 of een 928S4 niet te betalen aan wegenstaks, en dan heb je er nog niet mee gereden!

Zo betalen ook de buitenlanders mee die in belgie tanken

Beloven zijn ze goed in.
                Zo was eergisteren op het nieuws het slimme voorstel van de roden.
                Wegenkas afschaffen en de “vervuiler” betaald door de benzineprijzen dan hoger te maken.Wie meer rijdt betaald meer.
                Oh zo een mooi en simpel voorstel.
                Vanaf dan zal ik dus telkens nog tanken in Nederland of Duitsland endaar staan ze dan.
                Van waterdicht gesproken 😕

Ik versta het echte rweer zo als destijds met de belastingsverlaging op de auto’s. Van 25% naar 19% , dan BIV invoeren en dan terug naar 21% verhogen.

Ik ben dus ook bang dat als ze dit uitvoeren er weer een addertje komt waardoor we op het einde toch weer meer betalen dan nu en daarvoor mensen nog gestemd hebben ook 😥

Eigelijk zijn we allemaal veel te braaf ,( we hebben het te goed)schrik dat we iets zouden verliezen …?!
                  ik ben al bang wat er voor de verkiezing weer allemaal beloofd gaat worden en op wie of wat er nu weer een heksenjacht zal gelanceerd worden via media ,spelletjes en /of optredens, om daarmee al hun regeltjes te rechtvaardigen 😈

Was al langer bekend.
                    Daar mogen wagens zonder katalisator al jaren niet meer rijden als de ozonwaarde boven een bepaald punt is.
                    De auto op straat of in je tuintje wassen mag daar ook al een eeuwigheid niet meer.
                    En daar mag men al jaren volledig tunen en van andere motoren voorzien die mits tüv mogen rondrijden.

Dit maar om te zeggen dat Duitsland niet België is 😉

ach ja, het wordt inderdaad steeds moeilijker en moeilijker om als intelligent persoon in een land te blijven wonen waar de politiekers dommer en dommer worden… Het begint elke dag meer en meer frustrerend te worden, heb al geen zin meer om dagelijks de krant open te slaan, ge wordt er depressief van…

Er zijn 1001 andere zaken waarbij men het milieu verder helpt ipv de wagens te blokkeren, maar niemand die luistert natuurlijk… Eénmaal een teletubbie, altijd een teletubbie die politiekers 🙄

Men zegt: Een land heeft de politiekers die men verdient
                      😥 😥 😥 😥
                      ik word niet graag beledigd…

Tja, het zat er aan te komen; je moet sinds maart ook al een bepaalde sticker hebben in Stuttgart want anders mag je de binnenstad niet in 😕

Djeezes! Wat gaan ze nog allemaal verzinnen ?!

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.