gedacht gevraagd

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 gedacht gevraagd

• Maker
    Discussie
  • Hey,

ik ben in de overweging een porsche 944 te kopen.
    momenteel heb ik tussen 2 (betaalbare) de keuze:

944 type2
    235000 km’s
    koppeling geheel vervangen
    distributieriem en spanrollen vervangen
    herspoten in originele kleur
    barst in voorruit –dient vervangen te worden
    interieur in perfect staat!

944 type1
    116000 km’s
    (ga ik morgen naar kijken)

persoonlijk vind ik type2 wel pak mooier qua interieur.
    Is 235000 km’s veel voor een goed onderhouden porsche?

Philip.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • Heel veel plezier met je aankoop.
      Heb zelf ook een type 2 en ‘k vind het echt een fijne auto (ook al gebruik ik hem enkel met mooi weer en niet voor woon-werk).

Zie http://po944.spaces.live.com/

Grtz,
      Ward

merci voor de reactie’s 😀

eerst stofhoes vervangen aan de stuurstang,
        en voorruit vervangen (barst in gezichtsveld), en dan naar de keuring se.

‘k ga ook alle olie en koelwater verversen, bougie’kes vernieuwen.
        Remmen checken, ook remolie verversen.

Heeft een klein jaar stil gestaan, dus wil alles terug tip-top hebbe!
        En liever kleine investering in onderhoud, dan iets in de soep te draaien!

Heb der gisteren dagje mee rondgereden, en ‘t is gewoon de max!! 8)

Anoniem

Heel mooi…ik vind het nog altijd één van de mooiste Porsches. Ooit koop ik er terug één.

Schoon masjien.
            Proficiat!

Ook van deze kant van harte

[quote=”Luke”:32z8jp1w]Proficiat !!!
                Veel succes ermee, nu zul je ook wat vaker hier vertoeven dus 😀

[size=75:32z8jp1w]ps ook errug handig http://www.944forum.com [/size][/quote]

hangt er vanaf hé.
                hoe minder problemen ik heb, hoe minder ik moet vragen.
                –Anderzijds: ik wil wel enorm veel bijleren!

conclusie: er zullen dus wel ettelijke uurtjes naar dit forum gaan 😀

Proficiat !!!
                  Veel succes ermee, nu zul je ook wat vaker hier vertoeven dus 😀

[size=75:3aanosdm]ps ook errug handig http://www.944forum.com [/size]

Anoniem

Proficiat ! Welke velgen staan erop ?
                      Fotos posten: zie op https://porscheforum.be/viewtopic.php?t=281

De kogel is door de kerk!

‘t is de type2 geworden!
                        interieur is praktisch perfect, op een 2 kleine scheurtjes na.
                        Wagen staat super proper in originele champagnekleur.

Ben vandaag gaan kijken naar de type1, maar toch wat minpunten:
                        algemene staat van de lak niet zo goed
                        2 stukken op de deur en linker achtervleugel slecht bijgespoten
                        scheuren in dashboard
                        hier en daar een blutske
                        velgen ni zo properkes meer

hoe post je foto’s? Dan zet ik die van men aankoop erop!

Philip.

Anoniem

Kijk goed uit je doppen, maar een 944 met +200k km’s is geen enkel probleem. Ik heb er ooit eentje gehad van 1986, met ruim 250.000km’s, gekocht zonder veel historiek (maar aan heel wat zaken kan je zien of het min of meer klopt), en geen enkel probleem mee gehad buiten de normale slijtage. Ik heb de wagen nog teruggezien enkele jaren nadat ik hem verkocht had, intussen had hij meer dan 300k km’s.
                          Persoonlijk zou ik toch gaan voor een type 2. Dashboard in deze is beter van kwaliteit, type één scheurt nogal eens (zoals in 924).

Wim

Philip, succes met de eventuele aankoop.
                            Maar zorg wel als je een Porsche koopt en vooral een oudere, dat je een paar eurokes hebt liggen voor onderhoud, want als ik je verhaal zo lees je centjes op zijn na de aanschaf van de Porsche.
                            En als je echt eens problemen hebt met de porsche, zijn een paar duizend eur zo op aan reparatie.
                            Dus overweeg goed wat je doet.

die paar duizend euro heb ik helaas niet als ‘arme student’.

‘k heb nog ne kever en ne moto (allebei oldtimer) die ik ook wil blijven soigneren. Er komt dus gewoon weer iets bij….

alvast merci voor de info!

Philip.

[quote=”philipke”:j5erxwv9]prijsklasse rond de 2500 euro.

die type1 heeft wel een targadak, wat ook wel neig is natuurlijk!

Ik post morgen als ik thuis kom zo snel mogelijk de foto’s/specificatie’s
                                van beide wagens.

want heb korting gekregen op die type2 als ik hem morgen zou nemen.[/quote]

ben benieuwd naar de info…
                                bij een garage? waar als ik vragen mag?
                                want zoals S2 als zei, voor een paar duizend euro extra staat er een hele mooie bij Koen…
                                en wie weet valt er voor een nieuwe forummer nog wat te onderhandelen… 8)

prijsklasse rond de 2500 euro.

die type1 heeft wel een targadak, wat ook wel neig is natuurlijk!

Ik post morgen als ik thuis kom zo snel mogelijk de foto’s/specificatie’s
                                  van beide wagens.

want heb korting gekregen op die type2 als ik hem morgen zou nemen.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.