Gedrag mede-weggebruikers

Home Forum Porsche Talk Gedrag mede-weggebruikers

• Maker
    Discussie
  • Zeg, wat zijn jullie ervaringen met andere weg-gebruikers? Voor ik zelf een P had, ging ik altijd onmiddellijk opzij als ik er eentje zag in mijn achteruitkijkspiegel zag, in de hoop getrakteerd te worden op een muzikaal cadeau. Nu merk ik dat ik blijkbaar een uitzondering ben… Mensen zijn precies nog minder geneigd het linker-rijvak te verlaten dan met mijn DD. Ook ben ik nog gevoeliger voor mensen die ‘in mijn gat komen hangen’ wat ook meer gebeurd dan in de DD…

Lok ik iets uit? Ik rijd helemaal niet agressief vind ik…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
    • [quote=”Harley G” post=226640]
      Vraag van de missess: “is dat nu echt nodig? Zo optrekken?”
      Antwoord:”ja, soms wel” :mrgreen:
      [/quote]

Neen Gert, het is niet nodig. Altijd luisteren naar je madam!

Valt mij ook op terwijl ik zou denken wat kan een 924S nu uitlokken :engeltje: Maar oh wee als je eens links op de snelweg aan het rode licht staat, dan is er altijd één die rechts uit de startblokken moet schieten 😀 En ja soms kan ik het niet laten 😳 om eens mee te spelen en dan gebeurt het eens tot mijn verbazing dat ze de duimen moeten leggen 😆 och ja boy’s will be boy’s.

ach, dat machogedrag word ons ingelepeld, waarom denk je dat ik zo zot ben van moto’s. Onklopbaar bij een sprintje tussen lichten, big smile in je helm :mrgreen: , en ja, boys will be boys

Je hebt er ook die denken dat eentje met een oldtimerplaat nog amper vooruit geraakt en denken dat ze veel sneller zijn….. Dat 3liter blokje van den ’44 geraakt nog aardig voorruit eens die op dreef is….hebben ze gemerkt! :first:
            Vraag van de missess: “is dat nu echt nodig? Zo optrekken?”
            Antwoord:”ja, soms wel” :mrgreen:

Meestal laat ik ze zelfs gewoon rijden omdat er altijd roekeloze types tussen zitten en ik wil niet dat zij andere weggebruikers in gevaar brengen omdat ze persé willen bewijzen dat ze sneller zijn. Ach, als we maar kunnen lachen, hé.

Ik stond vorige week met de 997 voor een rood licht naast een audi S3, maar ik had het pas door toen die als een speer vertrok bij groen 😉 :engeltje:

ik rij niet met het ‘sport model’ van Porsche (KJN), maar ik merk wel dat diegene die voor mij aan de lichten staat, steeds snel optrekt…
                nog geen race ervaringen gehad :driver:

Neen,het is geen toeval hoor……
                  Ondertussen mijn Porsche bijna 3 maanden moeten missen, staat in de garage voor onderhoud en een nieuwe antenne op spatbord.
                  Ze kregen de radio er niet uit…….

Ik rij dus inderdaad nog niet zo lang met een Porsche. Maar na 1 dag had ik al prijs. Op een gewone weg , 70 km reed ik ongeveer 75 en een witte bestelbus maar in mijn ‘gat’ duwen… Dan kwam ie voorbij gestoken voor een bocht en yep, ja hoor daar kwam een tegenligger. gelukkig heb ik deze dwaze dan maar voor mij laten invoegen. Zondag weer ene met ja weer een busje die zo nodig voor moest…. Ik heb ‘ m maar laten gaan.
                    Toeval of zo?? Met mijn andere auto heb ik dat niet, toch zeker ni met “buskes”

https://www.facebook.com/HartVoorAutos/videos/1140746185954179/
                      Dit kan je voorhebben als je je sportwagen hier in het Brusselse eventjes “alleen” laat :bounce:

Steek ook altijd hand of duim op. (ook naar leuke wagens, kever, T1, E-type, E30 M3…, van andere merken trouwens)

Met de 993 krijg je vaak de tumbs up van Porschisten, met de 968 CS zelden. Met de 968 CS komen echter vaker mensen, niet-Porschisten, een praatje slaan, zeker aan de Nordschleife.

Tijdstip en locatie maken inderdaad dat je meer of minder te maken krijgt met ‘racers’. ‘s Avonds of ‘s nachts kom ik al wel eens op ringwegen een BMW-rijder tegen die zich wil laten gelden.

P.S. Overweeg een GT86 als daily driver, echt nog eens een wagen die puur rijplezier biedt!

[hide]Ik probeer altijd een hand of een vinger op te steken, of lichten te flikkeren, naar mede porschisten als ik met de “pink porsche” ben. Met “de zwette” doe ik dat niet.[/hide]

Tony9xx, afgelopen maandagnamiddag in mijn oude luchtkoeler nog een ‘thumbs up’ gehad van een 991-rijder, is inderdaad een fijn gebaar!

PB

Ik krijg andere reacties in de Boxster dan dat ik pad ben met de Turbo. :think:
                              In de Boxster kijken de 911 mannen zelfs nog niet opzij, in de Turbo daarentegen vaak een knikje of een duim. 😉

Gatplakkers zijn meestal de mannen in bestelbusjes…

Stoplicht sprinters valt al bij al mee.
                              Laatst in de Turbo kwam er een ouwe pee met bruin lederen handschoentjes aan
                              in een M3 met race striping op de Noorderlaan naast me staan en maar gasgeven,
                              wat hij niet gezien had was de combi die 3 auto’s voor ons stond. :happydance:

De eigen ervaringen, heb dus ooit een keertje met een platte band in Zwitserland langs de snelweg gestaan en heb toen heel wat voorbij rijdend gejoel, getoeter en middelvingers om de oren gekregen. In NL of elders heb ik dat gelukkig nog niet meegemaakt.

[hide]Toyota GT86 is inderdaad ondergemotoriseerd, maar denk dat die toch veel rijplezier kan verschaffen ![/hide]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 35)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.