geen stationair toerental

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 geen stationair toerental

  • Maker
    Discussie
  • Dank zij cabriowim draait hij nu en kan ik de koppeling bedienen maar ik heb een slecht stationair toerental.

    Heb het al eens gelezen op het forum maar vind het niet meer terug 🙁

    Heb normaal geen vacumverlies maar misschien is het wat doms.

    Toerental gaat altijd van ongeveer 800t tot 2000 toeren en vals na enige tijd stil

    Ben zeker dat er iemand weet wat eraan scheelt

    bedankt,franky

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • JAJA,oook dat werkt nu!!!!Nogmaals ontlucht en nu hebben we remdruk.Vanavond voor de eerste keer een meter vooruit en achteruit gereden 😀
      Donderdag linkerzetel er terug in en de deurpanelen terug plaatsen.
      We zien wel,alles komt in orde met hulp op het forum
      Groeten en nogmaals bedankt.

      Wim

        Rubbertjes is hoofd remcilinder uit gedroogd en/of kapot. 💡

        Kan ook door een dagje te laten staan ook goed helpen, ontlucht hij zijn eigen al voor een deel.
        Dus hopelijk meer succes vanavond.

          hallo,
          eerst op het oude systeem,pompen,pedaal in en dan ontluchter opdraaien.
          2de keer met vacumtoestelletje
          3de keer ,druk gestoken op remreservoir.
          Er komt wel olie uit maar ik krijg geen druk.
          Probeer het vanavond nog eens,wie weet gaat het beter.
          grtz.franky

          Wim

            Hoe heb je ontlucht Franky. 🙄

            En als je voor de eerste keer start zal hij zeker iets sneller draaien als hij koud is, ongeveer 1200 tr/m.

              Vanavond alle stukken terug gemonteerd en alles werkt……draait iets te rap maar dat is het minste probleem.Overgegaan tot de remmen,overal nieuwe remleidingen,flexibels en nu maar ontluchten.Ben gestopt,lukt niet direkt,morgen proberen met druk van langsboven.Iemand een betere methode?
              groeten franky 🙄

                hey wim,
                Heb dat stuk tussen de 2 slangen eruit gehaald en geschud.ik hoor iets bewegen maar heb voor de zekerheid toch maar wd40 erin gespoten.

                Kan gemakkelijk ook elektrisch probleem zijn want toen ze er de motor(3.2 ipv 3.0)hebben geplaatst hebben ze voor het GEMAK de bundelkabel ter hoogte van linker achterlicht gewoon doormidden geknipt.Dan terug verbonden en hier en daar waar ze draad tekort kwamen een eindje ertussen geplaatst,dit wel zonder te solderen maar met zoals ze noemen suikertjes verbonden.Heb dit ondertussen opgelost door alles te solderen en met krimpgaine proper gemaakt.Links waar de benzinepomp zit heb ik nog draden over 🙁 lol: .misschien dat daar iets tekort is maar de tijd zal het uitwijzen.
                Zal morgen verderdoen want moet nu van de vrouw mee 🙄
                Prettige zondag nog.

                Wim

                  Kunnen ook weer verschillende oorzaken zijn Franky.

                  throttle position switch: klein zwart plat blokje op gasklep huis, als hij draait eens een tikje opgeven, kan soms blijven hangen.
                  idle speed control: tussen de 2 rubberen slangen, even los halen, en als je er mee schud moet je het horen rammelen, zit dit vast, dan met WD40 inspuiten en proberen los te krijgen.
                  Je kunt deze twee ook een keer testen dor de stekkers los te halen, bij eerste valt hij stil en bij tweede gaat hij sneller draaien, weet je in ieder geval of ze stroom krijgen, meten kan natuurlijk ook.
                  Dan Co afstelling, als deze niet goed staat, kan in combinatie met LMM ook een galopperende motor geven.

                    ik vermoed warmloopregelaar stuk

                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.