Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › gefiltst in nederland
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 13 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 5 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
9 juni 2011 om 15:38
vandaag liefdesbrief van de nederlandse politie in de bus gekregen
geflitst in tilburg tegen 87 waar maar 80 mocht gecorrigeerd 84 per uur
boete is 25 €
ik weet wel dat dat geen geld is maar ik heb eigenlijk geen zin om die te betalen .
heeft iemand daar ervaring mee wat ze daar mee doen ? -
MakerDiscussie
-
Audiotronics schrijft:
Allemaal brave zielen hier 😆
volgens mij heeft deze ziel een op afstand bediend systeem om zijn kenteken te roteren ofzo ?! hier in onze streek valt echt niet harder dan 70 te rijden zonder je plaque te laten belichten.
Gette schrijft:
Vorige weekend bij terugkomen van bij Van Kessel in Holland net op tijd een statiefke zien staan dat echt prachtig verscholen stond onder een brug 😀
Heb sterk de indruk dat ze die in Holland gewoon in de ochtend komen plaatsen en ‘s avonds terug meenemen om af te rekenen….. bij ons zitten er dan tenminste nog 1 of 2 naast op een stoeltje in de middenberm.
Ben ik hier in ons apenland toch ook al zeer regelmatig tegen gekomen .
Doch ik denk dat de “veiligheidshandhavers” toch wel ergens zijn waar ze zicht hebben op hun toestel . Valt minder op als een wagen hé 👿zaterdag avond in ahoy geweest ,heb toch doorgepeest in holland zie het wel binnen enkele weken.
Vorige weekend bij terugkomen van bij Van Kessel in Holland net op tijd een statiefke zien staan dat echt prachtig verscholen stond onder een brug 😀
Heb sterk de indruk dat ze die in Holland gewoon in de ochtend komen plaatsen en ‘s avonds terug meenemen om af te rekenen….. bij ons zitten er dan tenminste nog 1 of 2 naast op een stoeltje in de middenberm.
Misschien toch is overwegen om zo eens statief weg te pikken en er losgeld voor te vragen aan de federale 😉Heb zelf altijd de neiging om door te duwen als ik de grens over ben en de Fransen en de Hollanders hebben blijkbaar dezelfde neiging als ze Belgie binnenkomen…
G.
Betalen .
Ooit een boete gehad en betaald .
Iets daarna verhuisd en drie jaar niks van gehoord totdat ze me bij een controle aan de kant zetten ( was al meer gebeurd in die drie jaar) en bleek ik een openstaande boete te hebben van 3 jaar geleden .
Ik moest en zou betalen of de auto werd in beslag genomen .
Toen ikaanhaalde die betaald te hebben vroegen ze me het bewijs . Wie heeft nu zijn rekeninguittreksels van 3 jaar geleden in de wagen liggen ?
Betaald en thuis nagekeken .
Die was idd betaald . Na vele telefoontjes want de politie kon niet meer zien waar het over ging daar ik betaald had bij CJIB terecht kwam .
Wat bleek . Mijn betaling was daar 2 dagen na vervaldatum aangekomen . Hierop kreeg ik een boete die ze naar mijn oud adres hadden gestuurd .
Die paar euro’s + de lange tijd die erover heen gingo maakte er bijna 80 euro van .
Bij mijn vraag waarom ze dat bij vroegere controles niet gezien hadden kreeg ik het leuke antwoord “ja , dan hebben die hun werk niet tegoei gedaan”
Hollanders , echt wel erger dan hier .Jep,
Het CJIB stuurt zonder reactie een herinnering, met meerwaarde.ik zeg er ook al bij dat wanneer je de dag dat je de herinnering krijgt de originele boete betaald (dus niet de extras) krijgt nadien een aanmaning voor die extras (ook met extra kosten 🙂 )
ze spelen het daar hard maar correct en de boetes zijn voor die ‘kleine’ overtredingen zeer zacht.
betalen dat ding, komen alleen maar vodden van
Als je geen incasso aan de deur krijgt, houden ze het in de computer en de volgende keer dat ze je spotten met dezelfde nummerplaat is het cash betalen of auto laten staan…
Anoniem9 juni 2011 om 20:23Ik ben ook in afwachting van de rekening van een stomme snelheidsovertreding 🙁
Ik reed 132 km/h, net zoals alle ander auto’s rondom mij.
Was spitsuur op E313 te Geel West.
Er was daar op de rechterkant van de pechstrook allerhande signalisatie gezet voor de werken die er het volgende weekend gingen beginnen aan een brug.
Toch vonden onze vrienden het nodig te gaan staan flitsen.
Er stonden dus ook 70 km/h borden tussen.
Gevolg 62 km/h te snel. De bevestiging van de overtreding heb ik al bijna 2 maand geleden ontvangen, voor de rest niets meer van gehoord.
Volgens onze wijkagent die ik regelmatig spreek in de café in’t dorp is de kans groot dat het zal worden geseponeerd. Iedereen die passeerde reed immers te snel. Ik wacht af. Als ik toch een boete en wellicht ook rijverbod krijg zal ik daarmee moeten leven. De borden stonden er dus ik wist dat het kon gebeuren 😳 sindsdien rijd ik dus niet te snel meer tijdens werken ook al vinden bijna alle ander weggebruikers dat niet nodig.das nie te hard gereden , das te hard gekropen op die baan.
pppfffftttttttttt
als ik dat zo hoor zal ik maar plooien he anders komt de deurwaarder waar ik normaal voor werk effe bij mij goeiendag zeggen 8) 8)Ik zou zeggen, volg de eerste 5 letters van je forumnaam. If you commit the crime, you must be willing to do the time, betaal die 25€ en het is opgelost. Doe je dat niet binnen de 3 weken komt er automatisch een extra bedrag bij (dacht 25% extra), doe je het dan nog niet komt de boete dubbel, daarna idd een deurwaarder die je ook nog eens moet bijbetalen, zo kom je al snel aan een paar honderd euro’s en uiteindelijk moet je toch betalen, die ‘ollanders spelen het spel tot op het einde, en terecht.
Anoniem9 juni 2011 om 17:11Het is natuurlijk zonde van het geld.
Ik vind echter dat dat erbij hoort als je te snel rijd.
We weten allemaal dat het niet mag en doen het toch regelmatig een keer, bewust of niet.
Als ik dan geflitst word betaal ik gewoon.
Of ik dat fijn vind is dan weer een andere zaak.Zijn hier iets minder coulant als bij jullie.
Maat van mij (Belg)had ook een bekeuring van 80 euro gekregen, deze na 2 aanmaningen nog niet betaald, en kreeg later een Belgische deurwaarder aan de deur.
Kosten 4x hoger als originele bekeuring.Dus die Ollanders willen gewoon hun geld, al moeten ze het via een van jullie eigen landgenoten laten vorderen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.