Home › Forum › Zeverhoekje › Geflitst? $270.000 boete!
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 14 jaren, 9 maanden geleden door porschky.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
velen zijn het blijkbaar al vergeten, maar de SPa heeft jaren geleden al een voorstel ingediend om ook hier bij ons de boetes te koppelen aan het inkomen…
[quote=”JoeBar_S2″:zvylkfcr]
Man wordt geflitst en vanaf een bepaalde snelheid is het een percentage van uw maand inkomen van vorig jaar wat de boete is…
[/quote]
Dat zouden ze hier ook moeten doen want mijn inkomen in 2008 was 1 EURO 😈 😆
2009 was niet veel meer dacht ik$270.000 is weeral zo een kwakkel die de wereld wordt ingestuurd en klakkeloos op diverse fora wordt overgenomen.
(lees het echte krant artikel hieromtrent onderaan)Ik heb een vriend die in Zwitserland woont voor zijn werk en ik kom er geregeld.
Er is inderdaad een streng beleid qua snelheid en de nul tolerantie wordt er gevoerd.De boetes zijn momenteel als volgt en worden naar België gestuurd als je geflitst wordt:
1-5 km/h Chf 20.-
6-10 km/h Chf 60.-
11-15 km/h Chf 120.-
16-20 km/h Chf 180.-
21-25 km/h Chf 260.-
>25 km/h is voorkomen (rechter bepaalt de boete)Vanaf een snelheid van meer dan 160 km p/h wordt de wagen 3 maanden in beslag genomen en mag je als buitenlander 6 maanden niet met een voertuig in Zwitserland binnen.
Men werkt er ook met Flash camera’s, dit wil zeggen dat op autobanen de meting ingebouwd is in de vangrails en je pas enkele honderden meters later geflitst wordt. Op je rem gaan staan bij het naderen van een flitscamera heeft dus geen enkele zin. Mijn Coyote syteem houdt daar geen rekening mee en is trouwens in Zwitserland ook niet toegelaten, dus opletten is de boodschap.
$270.000 boete klinkt dus leuk in een artikel maar daar moest ik toch mee lachen, mijn vriend in Zwitserland trouwens ook.
Hetgeen wel waar is en ik ook niet wist, is dat men in Zwitserland de boetes koppelt aan het inkomen (alleen voor Zwitsers) en de snelheidsduivel in kwestie heeft daarom ook de pech gehad dat zijn boete hoger was dan normaal.De werkelijke tekst die in de Zwitsere krant stond (vrij vertaald) was:
[i]”In Zwitserland heeft een diplomaat een recordboete van 3000 Zwitserse frank (of 2046.18 euro) gekregen nadat hij op te snel rijden betrapt was.
Hij reed met een Ferrari Testarossa aan 100 km/u door een dorp waar 50 km/u de maximumsnelheid was. Een rechter legde de boete vast op 3000 Zwitserse frank en 4 maanden rijverbod, omdat de man reeds meerdere keren betrapt was op het negeren van de verkeersregels en in de hogere vermogens categorie zat. Op landelijke wegen had de politie hem betrapt met snelheden van 137 km/u. De man heeft een geschat fortuin van ruim 20 miljoen Zwitserse frank, met onder meer een villa met een garage die plaats biedt aan vijf luxewagens. Zwitserse organisaties voor verkeersveiligheid hebben positief gereageerd op de zware straf.”[/i]En dit was het echte verhaal 😉
Nog ooit gehoord , in Finland dacht ik.
(denk jaar of 4-5 terug, dus de cijfers zijn enkel maar bij benadering)
Man wordt geflitst en vanaf een bepaalde snelheid is het een percentage van uw maand inkomen van vorig jaar wat de boete is…
en weet nog dat de boete wel meer dan een maandloon was (percentage), nu dat is een fikse boete, maar niet onoverkomelijk… denk dat er in Belgie ook boetes zijn van meer dan een maandloon voor sommigen 🙂 )ware het niet dat alle inkomende geldstromen (van de belastingen) worden meegenomen in de berekening, en hij had dat ‘vorige jaar’ net zijn bedrijf verkocht voor een aardige duit.
dacht dat hij ergens tussen de 170000 en de 180000 euro moest betalen 🙁 ( -> slik
Daar wordt idd de boete berekend navenant je vermogen .
Hier 150€ is zwaar voor een werkloze vader 2 kinderen , maar niet voor een (bvb) directeur van een multinational 💡
Daar willen ze ieder die in de fout gaat met dezelfde impact straffen.
Er zijn wel meer landen die met dat principe werken .[quote=”tvanbroekhoven”:2cqzqoco]Hebt gij uw ‘briefke’ nog niet ontvangen ?
Zal wel geen 270 000 zijn
(ik wel, dermee 🙄 )[/quote]
Huh, niks gekregen hier hoor 😯 😐
Hebt gij uw ‘briefke’ nog niet ontvangen ?
Zal wel geen 270 000 zijn
(ik wel, dermee 🙄 )
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.