Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › geflitst en voorkomen
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 16 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 15 jaren, 10 maanden geleden door MRD-Porsche.
-
MakerDiscussie
-
2 maart 2009 om 20:07
Kben zowat 8 maanden geleden geflitst aan 120km/h (na correctie 112, dus 2 km te hard…stom eh) waar ik 70 mocht en moet nu op 23 maart voorkomen……………. 👿
Mijn vragen zijn nu:
– kan ik hiervoor een advocaat inschakelen via mijn verzekeringspolis rechtsbijstand?
– betaalt die verzekering mijn advocaat dan?
– kan ik zelf een advocaat kiezen?
– of is het beter de verzekering hiervan niet op de hoogte te brengen?
– maakt het een verschil uit of je al dan niet met een advocaat gaat? kzou het anders wel zelf gaan verdedigen?
– iemand een “goeie uitleg………. 😆 😆 “?
– of een goeie/ervaren advocaat hier op t forum?Er zullen hier wel ervaringen zat zijn? of niet?
gr
Wim
-
MakerDiscussie
-
Mooie conclusie Wim, en met deze eindigen we ook dit topic.
Sorry mannen, maar het was geenszins mijn bedoeling van dit topic één te maken om al wat blauw is te gaan “uitmaken”… 😳
Ik wilde even mijn ervaringen meedelen om een eerste keer te moeten voorkomen en mijn besluiten zijn:
1. polis rechtsbijstand nakijken en aanpassen/ uitbreiden.
2. een advocaat inschakelen kostte een hoop geld maar gaf ook gemoedsrust.
3. Er zijn ook vriendelijke rechters en vooral dat geeft de burger weer nieuwe moed……… 😉
4. Kzal toch ni snel meer dan 30/40km over de toegelaten snelheid gaan.Iedereen doet er mee wat hij wil en voor de rest mag voor mij dit topic gesloten worden.
Iedereen bedankt voor de tips die ik ook via pm mocht ontvangen!!!!
WB
[quote=”Audiotronics”:ryx13zc7]maar als je ze oproept voor een inbraak of erger dan duurt het uren alvorens ze “durven” afkomen 🙄
[/quote]Breek me de mond niet open .
zo heb ik ook een grapje meegemaakt 👿Als je met een Porsche rijdt ben je sowieso al een trekpleister voor de blauwe smurfen. Vorig jaar werd ik in Luxemburg aan de kant gezet met de Cayenne met aanhangwagen.
1: snelheid 120, met aanhangwagen mag maar 90. Ok, had ik moeten weten.
2: profieldiepte van mijn banden was volgens hen onvoldoende (!!) terwijl er volgens mij niks mis mee was. Geen discussie mogelijk.
3: richtingaanwijzer niet gebruikt bij terug invoegen na inhaalmanoever op de snelweg.
Resultaat: 400 euro onmiddellijk te betalen.En dan sta je daar, ofwel betalen ofwel nemen ze je wagen in beslag.
Ja het zijn triestigaards die blauwe “mannen”. Naast politiekers staan “the pigs” bij mij ook helemaal bovenaan het lijstje van beroepen waar ik geen respect voor heb nog naar opkijk, ik ben fierder op laat ons zeggen een beroepsdopper en dat zegt al héél véél.
Nooit veel mee in contact gekomen echter maar die keren dat ze iets voor mij konden doen (homejacking) stonden ze daar ook maar als piet l.l bij 😕
Het zijn en blijven kl..tzakken. Ik moet nog altijd de eerste tegenkomen die een beetje normaal is 👿 Gebeurt er iets en moet je naar hun “bureau” komen dan gedragen ze zich als James Bond maar als je ze oproept voor een inbraak of erger dan duurt het uren alvorens ze “durven” afkomen 🙄
En nu stamp ik misschien tegen velen hun schenen maar als (ik dacht vorig jaar of twee jaar gelden) die … (toch nog uit respect voor de familie de naam maar verwijderd) werd doodgeschoten stond heel het land in rep en roer. Het enige wat ik kon denken was “weer ééntje minder” 😆 (ik weet het, egoistisch maar ik voelde mij die dag toch goed)
Vrijdag een ander verhaal meegemaakt .
Werd voor een verkeerscontrole tegengehouden in NEderland (gebeurt af en toe)
Ineens mocht ik in de combi komen en zou ik een openstaande boete hebben van 2006 😯
Ik was zeker dat die betaald moest zijn en haalde ook aan dat ik in de afgelopen 3 jaar wel meer ben tegen gehouden en toen niets aan de hand was .
Ik moest dadelijk bewijzen dat ik betaald had . Op mijn vraag wie zijn bankuittreksels van 3 jaar geleden in de wagen heeft , kreeg ik antwoord dat het betalen was of auto afslepen .
Toen ik wilde betalen hadden ze geen wisselgeld en moesten ze dat halen op het bureau .
45 minuten kwijt voor piet lul .
Toen ik thuis kwam wilde ik nakijken doch opmijn recu geen datum en plaats van overtreding te vinden (was wel meegedeeld in de combi)
Na telefonisch contact (4 nummers mogen bellen) konden ze me ook niet meer helpen daar ik betaald had en het uit het bestand is .
Dan maar alle uittreksels van 2006 nagekeken en wat denk je .
Jewel hoor , boete betaald aan CIJB in juli 2006 .KL*******EN 👿
Nu kan ik erachteraan lopen ommijn eigen geld terug te krijgen .
En hopen dat ik geen nieuwe boete heb gehad daar ik wel 30 miuten eerder was vertrokken om op tijd aan te komen , maar door de extra verloren 15 minuten heb moeten vliegen tot mijn bestemming in Duitsland .
Anders kon ik mijn weekend vergeten met mijn zoon (wat ik BTW bij begin controle gemeld had)Inderdaad, ga ik nu ook wel doen, maar met het geld dat ik “gespaard” heb door jaren géén volledige rechtsbijstand te hebben kon ik me nu wél een adv. veroorloven. RBstand kost toch ook al snel €7O per jaar, kweet niet hoe lang dat dat al bestaat, maar neem 10jaar, dat is toch al €700, en nu €250…..my idea… 😉 💡
idd, kennis van me ook geflitst, vergelijkbaar met u , vorige week voorgekomen hij moest 100€ meer betalen maar slechts 8 dagen rijverbod.
Advocaat werd betaald door zijn rechtsbijstand.Mocht ik van u zijn liet ik toch mijn rechtsbijstand op punt zetten.
Je weet nooit wat er in de toekomst nog kan gebeuren en dan kost het je een pak €€€ minder 😉Eric
Voila se, tis gebeurd………..om 9u moest ik binnen zijn, om vijf na negen was ik al aan de beurt….. 😯
Kmoet zeggen dat de rechter zeer vriendelijk tegen mij was. Kon het natuurlijk niet laten te melden dat ik ook met mijn porschke niet harder mocht dan toegelaten (maar met n lichte smile erachter… 😉 ).
Kmoet dacht ik zo’n € 150 boete betalen + nog es €150 voor gerechtskosten en fonds slachtofferhulp…als ik het goed verstaan heb… en 14 dagen rijverbod.
Als ik mijn eerste posts zo terug lees heb ik het dus perfect ingeschat.
Mijn advoca(t)e heeft mij natuurlijk ook wat gekost, maar kheb mij er de voorbije weken toch van niks meer moeten aantrekken en da was ook wel wat waard.
Op weg terug wel verdomd veel naar diee snelheidmeter en de bordjes van 70km/u gekeken…………….. 😈
Een ervaring rijker en binnenkort wat geld armer…
gr
WB
ps. nu maar hopen dat ze dat rijbewijs ni op 5 april afpakken……. 🙄dit kennen wij niet in nederland…te hard is te hard en boven de 50 teveel rijbewijs kwijt tot de rechter oordeeld..beneden die 50 teveel altijd een boete…succes
Hoi allemaal…
Na veel wikken, wegen en jullie adviezen grondig doorgelezen en gehoord te hebben enz……………..heb ik besloten toch een advocaat onder armen te nemen.
Deze (vrouwelijke… 😉 ) advocate zal vandaag het dossier doorspitten en inderdaad de geijktheid van het toestel enz enz doornemen zoals eerder hier gemeld.
Een bijkomend nadeel is volgens mijn advocate dat mijn pv op maandag voorkomt en de rechter die dan zit niet zo minnelijk is als die vb. op woensdag…..
Straks heb ik opnieuw een afspraak en gaan we de strategie verder bepalen………….ze zal der charmes mogen gebruiken 🙄
Kben es benieuwd wat ze eigenlijk nog in mijn dossier zal vinden, of daar nog boetes van verschillende jaren geleden in staan enz (niet dragen gordel, met fiets door rood licht… 😈 )
Khoef het me de volgende 14 dagen toch niet meer in de kop te steken en das toch een geruststelling………
gr
Wim[quote=”WB”:pdww9adz]neen, das 2km/u te hard voor een minnelijke schikking….. 👿 vanaf 40km/u te hard is het voorkomen. Na een maand of 7-8 krijg je dan opeens een oproep dat je binnen 3 weken moet voorkomen. Kmoet dat hier allemaal in sneltempo nog proberen voor te bereiden (stom van die 2km van mezelf natuurlijk….)
gr
WB[/quote]Hoi Wim,
Wat erg Wim, dit in je brievenbus krijgen terwijl we daags voordien nog lekker in het zonnetje zaten te keuvelen aan onze boxstertjes daar bij jou aan dat prachtige meer, trouwens waarvoor nogmaals hartelijk dank voor de uitgebreide demo. We hebben mijn boxstertje zijn hart gevonden en terug opgefleurd 😀
Volgens de theorie en op DEZE link betreft het een overtreding categorie 4 en zou de rechter de volgende boete kunnen uitspreken:
Boete : 550 tot 2.750 euro, intrekking rijbewijs van 8 dagen tot max. 5 jaar, voor het besturen van motorvoertuigen.
300 euro bij onmiddellijke betaling > enkel geldig voor buitenlandersMaar ja, dat is eigenlijk maar louter indicatief want gezien je nooit eerder bent veroordeeld….
Je kan zoiets in de praktijk heel moeilijk inschatten van tevoren.
Een collega van mij heeft 2 jaar geleden net hetzelfde meegemaakt, ook ruim 120 waar maar 70 mocht en heeft hem 1000€ gekost en 14 dagen rijverbod. Uiteindelijk zit er niets anders op dan dit noodgedwongen te moeten ondergaan, afwachten en hopen.
Het is zoals je zelf stelt jammer voor die 2 km of je was er vanaf gekomen voor een prikje.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.