Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 991 › Gekraak bij draaien.
- Dit onderwerp bevat 15 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 4 jaren, 7 maanden geleden door 123.
-
Een vraag:
Waarom is er dat gekraak (ik vermoed ter hoogte van de wielassen ??) wanneer ik de auto uit de garage rijd en draai ?
Gebeurt alleen bij traag manoevreren. Bij gewoon verder rijden is er niks meer aan de hand.
Dit zou geen defect zijn ?? Komt blijkbaar bij meer (elke?) 911’s voor.is niks om over wakker te liggen en komt veelvuldig voor bij brede banden, heb(had) het ook op mijn Boxster 718 met 20″ banden
Wat vaker voorkomt met koud en vochtig weer is dat de banden zich zetten onder de auto. Dit merk je eigenlijk alleen wanneer je erg langzaam rijd en de wielen ver draait.
Als waren slipt de band heel kort over het wegdek en dat hoor je als een bonk.
Dit ligt ook een beetje aan het type band wat onder de auto ligt, met winterbanden bijvoorbeeld heb je hier minder last van omdat het rubber zachter is.Ik had (heb) dit ook bij mijn Boxster. Na montage van winterbanden nagenoeg geen last meer van. De standaard P-Zero’s verdwijnen dus in de “winter”periode.
Dat was mijn eerste opmerking toen ik mijn 981 Cayman probeerde bij PZ Wiesbaden. “Das haben die alle” was het antwoord. Banden waren 20″. Met de 18″ winters had hij het niet. In elk geval totaal niets om zich zorgen over te maken. Rapper rijden, dan heb je het niet 😈
Tot nu toe heb ik het op mijn 718 Spyder nog niet waargenomen. Deze heeft 20″ Cup 2 die nog extremer zijn.
Mijn 991.2 doet het ook, vooral bij koud weer of koude banden.
Niets om je zorgen over te maken …[quote=”Luke” post=280812]@Rollie : had???[/quote]
Oeps ! 😆 😀 🙄
Hij heeft het licht gezien …. :coolness: :up:
Ik had dit ook bij :
– Boxster 986 > 18″ met zomerbanden (35 hoog)heb dit ook bij de 981 :
– 18″ met zomerbanden (45 hoog)Niet met de 981 :
– 19″ winterbanden (40 hoog)Beste forumgenoten,
Jullie stellen mij gerust. Ik ben jullie allen dankbaar.
Binnen een uurtje rijd ik terug naar huis met mijn Miami Blue 4S-ke vanuit Nijkerkerveen(NL).
Spijtig dat het overdag op de snelwegen overal 100km/uur is, hé.(Foto’ke van mijn geliefde bezigheid: contemplatie en ataraxia tijdens koud waterzwemmen)
ik denk dat je dan ook even kraakt als je uit dat watertje komt :coolness: :popcorn:
[quote=”TheFab” post=280817]Ik had dit ook bij :
– 19″ winterbanden (40 hoog)[/quote]maar hoe breed zijn die banden…hoogte heeft er weinig mee te maken denk ik..
[quote=”vandamme” post=280829][quote=”TheFab” post=280817]Ik had dit ook bij :
– 19″ winterbanden (40 hoog)[/quote]maar hoe breed zijn die banden…
986 > 235 x 35 x 18 – 265 x 35 x 18
981 > 235 x 45 x 18 – 265 x 45 x 18 Zomerbanden
981 > 235 x 40 x 19 – 265 x 40 x 19 Winterbanden
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.