Gelijkvormigheidsattest Carrera 3,2 – 1984

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Gelijkvormigheidsattest Carrera 3,2 – 1984

• Maker
    Discussie
  • Ik ben op zoek naar een kopie ( recto verso ) van een Carrera van 1984 (3,2) . Ik zou graag mijn Carrera willen laten inschrijven als een gewone wagen en niet als oldtimer.
    Hij komt vanuit US, het enige wat ik heb laten veranderen is de katalysator, deze heb ik er laten afhalen, voor het overige 100% origineel.
    Iemand tips? Steeds welkom!

Thx

Frank

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • Ze staan “online” hier op het forum onder het topic” Porsche algemene fotoboek” – “Porsche Algemene foto’s” – Porsche Carrera 3.2 1984

Grtz

Frank

0

Ben ook benieuwd naar de foto’s :popcorn:

Met een G model wordt de versie met de “harmonica” of “impact” bumpers bedoeld.

Een G-50 versnellingsbak staat dan weer voor “Getrag”, de fabrikant van de boite en idd geleverd vanaf ’86 in de
        Carrera 3.2 .

0

Ok zal ik dit weekeinde doen :-). Ik kom niet naar Alken … moet nog twee weekjes geduld hebben en dan is hij klaar. Krijgt nog nieuwe “sloefjes” en deuren moeten nog wat bij geregeld worden.
          Deze week gaat motor ingebouwd worden, dan nog wat testen, enfin de laatste loodjes.
          Het is een 3,2 van 1984 dus nog geen G-model eigenlijk. Heb nog een 915 boite ( die ook volledig is nagezien en terug opgevuld met speciale olie).
          Groetjes

Frank

0

Facebook wat is dat 🙄 vorig jaar het mijne verwijderd en wat een opluchting :happydance:

zou het ook wel leuk vinden om via het forum jouw bolide te kunnen bewonderen, een 3.2 G-model is immers :lekker:

0

Hoi Frank.

Ik heb geen Facebook account dus kan de foto’s niet zien :bounce:

Maak maar een topic van je classic op het forum. Er zullen nog forummers geïnteresseerd zijn denk ik.

Kom je ook zondag naar Alken ?

0

Ha Geert, ik vermoed het, zoniet staat de hele collectie van vandaag op Facebook 🙂 let’s connect 🙂

0

Hey Frank,

Heb ik de foto’s van je classic onderweg ergens gemist ?

0

THX Koen! dat was wat ik nodig had 🙂

0

20160315_174604.jpg

Duitse 3.2 carrera coupe
                      gehomologeerd via keuring… de pvg nummer kan je gebruiken als basis als je de jouwe laat homologeren via de keuring…

kat of geen kat zit ook verwerkt in het motornummer bij een 3.2

0

hallo kroket, heb jij veel geduld zeg ! sjapoo :respect2:

0

Ik ben bezig om een gelijkvormigheidsattest voor een uit de usa ingevoerde porsche te bekomen. Wat heb ik al gedaan:
                          – met mijn porsche op een aanhangwagen naar d’ieteren in anderlecht geweest om een technische fiche te bekomen en 500 euro betaald;
                          – twee weken later de technische fiche gaan halen (wordt niet opgestuurd);
                          – met de porsche, car fax, title en technische fiche naar homologatiekeuring geweest (kan niet in elk keuringsstation);
                          – terug moeten gaan naar homologatiekeuring omdat ik de eerste keer geen materiaal mee had om de wielen ter plaatse af te doen en de remmen te demonteren;
                          – 185 euro betaald aan de dienst die het gelijkvormigheidsattest en het plaatje moet bezorgen ;
                          Nu wacht ik op mijn gelijkvormigheidsattest en het plaatje wat 2 á 3 maanden duurt na de homologatiekeuring. Dan moet ik nogmaals naar de keuring, en dan pas kan ik hem inschrijven.

0
                          XXX

Mijn ’84 komt uit Duitsland en had ook een G-Kat. Sticker uit de motorruimte per ongeluk verwijderd net op het moment dat kameraden SSI en DANSK er onder kwamen piepen…
                            Sorry Frank, geen gelijkvormigheidsattest gezien de vorige koper ‘m als oldtimer heeft ingevoerd… :what:

Olie, gelijkvormigheidsattest kan ook via de keuring aangevraagd worden, of dit nu lang in beslag neemt of niet…

0
                            Wim

Katalysator was in 84 nog niet gemonteerd/verplicht in de EU, enkel voor de USA.
                              Dus dan is hij nu 100% origineel. 😉

0

Ik dacht dat een gelijkvormigheidsattest enkel kon bekomen worden na een ‘gelijkvormigheidskeuring’ bij D’Ieteren.

Je krijgt dan een gelijkvormigheidsattest met PVG-nummer met bijhorende sticker in bestuurdersdeur.

Misschien even contact opnemen met de dienst homologatie in Anderlecht.

Als de auto origineel staat, is dergelijke keuring in principe geen probleem.

0
                              14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.