Gelijkvormigheidsattest niet meer nodig in België

Home Forum Zeverhoekje Gelijkvormigheidsattest niet meer nodig in België

• Maker
    Discussie
  • Eindelijk hebben ze het door: LINK

De GT3 zou dus snel op platen moeten staan :driver:

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Dat werd ook dringend tijd

0

En binnenkort zal ook de verzekering moeten getoond worden op de keuring.

Stel dat je een nrplaat hebt en er zit langer dan 3maand geen verzekering op krijg je een brief om de plaat op te sturen of binnen de 7dagen een verzekering te nemen.

0

Thank god dat ik nog niet naar de keuring geweest ben wegens tijdsgebrek de laatste 2maandne:music:
          Normaal moest ik op 10/10 naar dieteren voor de homologatiekeuring maar die bel ik maandag af die 185euro steek ik in eigen zak.

Op 1oktober al naar de keuring geweest om te vragen of al alle papieren had en ja hoor gewoon de auto voorrijden 2de hands keuring en indien er door platen aanvragen!
          Juist de verladingsveren moeten er vanonder.

Waar komt het op neer?

*Je hebt het origineel inschrijvingsbewijs nodig van de auto
          *Een technische keuring (indien jonger dan 2maanden doen ze enkel een visuele keuring, andere een volledige)
          *Indien de technische gegevens niet op het inschrijvingsbewijs staan mogen ze wel een coc vragen maar als je iemand kent met een soortgelijke auto vraag even naar het PVG nummer dan zoeken ze het op in de pc en zien ze direct de technische vereisten.

Europa – Belgie
          1-0 :loser:

0
          Wim

Zoals altijd komen jullie (regering) wat later, :mrgreen:

maar je ziet als je maar geduld hebt. :up:

Zal er toch iemand een proefproces gestart hebben, want dit is dus wat ik altijd al schreef hier op het forum.

Na een uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie werd het voertuigtechnisch reglement bijgewerkt opdat voertuigen uit een andere Lidstaat die in België ingeschreven worden, geen certificaat van overeenstemming (of gelijkvormigheidsattest) meer moeten voorleggen

0
            PB

allemaal even samen voor Cederic:

:up:

0

[quote=”DST” post=144567]
                Ik zal dus moeten blijven wachten op Brussel
                Echter vorige week goed nieuws gehad: er was slechts 1 dossier te behandelen voor dat van mij, dus ik moest nog “enkele” weken geduld oefenen :bounce:[/quote]

Mss dat van mij :think: 🙄

0

Na een uitspraak van het Hof van Justitie van de Europese Unie werd het voertuigtechnisch reglement bijgewerkt opdat voertuigen uit een andere Lidstaat die in België ingeschreven worden, geen certificaat van overeenstemming (of gelijkvormigheidsattest) meer moeten voorleggen en opdat een louter visuele keuring volstaat indien het voertuig beschikt over [b][u]een keuringsbewijs van minder dan twee maanden geleden.
                  [/u][/b]
                  [b][u]Deze aanpassing geldt vanaf 30 september 2013.
                  [/u][/b]

Ik zal dus moeten blijven wachten op Brussel
                  Echter vorige week goed nieuws gehad: er was slechts 1 dossier te behandelen voor dat van mij, dus ik moest nog “enkele” weken geduld oefenen :bounce:

0
                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.