Gelijkvormigheidsattest probleempje

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Gelijkvormigheidsattest probleempje

• Maker
    Discussie
  • Vraagje:

Ik heb en 911 (1997) gekocht in Duitsland, deze beschikt nog niet over een europees gelijkvormigheidsattest. De wagen is uitgevoerd met een bodykit, sportuitlaat en verlaging (alles vermeld op de fahrzeugbrief)

Nu heb ik gehoord dat als ik via D’ieteren wil gaan dat de wagen origineel moet zijn, klopt dit?

Of is het sowieso beter om gewoon een gelijkvormigheidsprocedure via de keuring te doen?

Of kan ik via Duitsland een coc aanvragen?

Graag info/hulp hieromtrent

thanks !

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • [quote=”eric91127″:1m5l7rlx]
      Via Duitsland zou ik gewoon online een pdf formuliertje kunnen invullen en sturen ze mij voor 80€ een coc op, echter boeken ze die 80€ van je duitse bankrekening (heb ik dus niet als inwoner van België) en moet ik de wagen nog niet eens uit de garage halen !

[/quote]

In Duitsland kan je enkel het COC papier bestellen als je inwoner bent van België. Vroeger kon je naar een Porsche dealer in Duitsland gaan en het bestellen maar dat doen ze niet meer omdat er teveel fraude werd gepleegd. Het is zelfs zo dat het in Duitsland gratis is als het destijds niet bij de nieuwe wagen werd afgeleverd (dus voor wagens vanaf eind 1996). Alleen als je een duplicaat nodig hebt moet je 80 euro betalen.
      Best kan je gewoon de garage waar je hem gekocht heb in Duitsland of de particulier van wie je hem gekocht heb in Duitsland terug contacteren met de vraag of deze persoon dit even wil bestellen voor jou bij Porsche Duitsland en probleem is opgelost.

Andere oplossing is inderdaad via de keuring een gelijkvormigheidsprocedure opstarten maar die doen ze niet zo maar voor een wagen die een Europees goedkeuringsnummer heeft (dus wagens vanaf 1996 met COC). Hiervoor moet je eerst een brief naar het ministerie sturen om goedkeuring te vragen om de procedure op te starten, daarna kan je pas met hun brief de procedure laten starten en wachten op een goedkeuring als alleenstaand geval… en dan ben je 3 maanden verder voor je het weet.

Dus snelle oplossing, contacteer de verkoper in Duitsland en met een beetje geluk heb je binnen een dag of 10 je COC papier.

Wim

Jongens wat is dat toch een gedoe elke keer bij jullie in België. Ik zou daar inderdaad ook moedeloos van worden.
        Terwijl er in België andere dingen zoveel makkelijker zijn dan bij ons. 😉

wat een belgische miserie !

heb vandaag even werk gemaakt in het bekomen van mijn coc.

Via België (D’ieteren) moet ik de wagen origineel zetten (veren kopen, velgen en banden kopen, enz..) terwijl dit zelfs voor de keuring niet moet aangezien alles op mijn fahrzeugbrief staat) de wagen aanbieden bij hun en een 260€ betalen

Via Duitsland zou ik gewoon online een pdf formuliertje kunnen invullen en sturen ze mij voor 80€ een coc op, echter boeken ze die 80€ van je duitse bankrekening (heb ik dus niet als inwoner van België) en moet ik de wagen nog niet eens uit de garage halen !

Dus ik zal het maar via de tragere weg doen aan 100€ en hem homologeren via de keuring zekers?

Apenland is het !

via de keuring lijkt me de meest veilige manier

zal waarschijnlijk wel onder z platen dienen te gebeuren

omdat je naast de glijkvormigheid procedure ook een tweede hands keuring dient te doen vooralleer je je roze formulier in orde krijgt

succes

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.