Geluid 993

• Maker
    Discussie
  • Toen ik mijn 993 kocht stak er een sportuitlaatop. Dit echter zonder katalysator.
    Deze geraakte niet door de keuring.

Nu zit er een andere uitlaat op. Nadeel (tch voor mij)is dat het geluid van de uitlaat fors minder is.

Iemand een voorstel van hoe dit op te lossen is buiten een nieuwe uitlaat.
    Is dit op te lossen met een andere sierstuk op de uitlaat te zetten?

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Een ander (lees: groter) uitlaateindstuk doet wel degelijk iets met het geluid .. al zal je daar binnenin de auto (zelf) niet zo heel veel van merken .. :wtf:

Je kan inderdaad je einddempers bij Carnewal inruilen, je huidige set aan laten passen – of sportdempers kopen …

Ik had zelf “max-flows” onder de 993 … in NL geen probleem voor de APK, maar in BE moet je wel weer wisselen voor de keuring … bij de (sport)dempers van Carnewal zie je het verschil niet 💡

Extra gaten in je luchtfilter-deksel maken, scheelt ook in het geluid … :coolness:

Komt een X-kat (voor de 993) wel door de keuring

slechts 1 adres, carnewal
        echt een aanrader, en super service :respect2:

In filmpje zijn er ook 100 of 200 cell kats gemonteerd. Enkel de uitlaat is iets beschaafder ! 😉

Ik denk de beste en mooiste resultaat ook via Gert van carnewal gisteren de man nog gesproken 😆 zeer vriendelijke man ,zo hier een voorsmaakje :happydance: http://youtu.be/RUPb2y7Z9hY

ER zijn inderdaad een hoop firma’s die dit laten “uitschijnen”, vandaar ook
              mijn vraag aan jullie. Op dit forum zijn er zeker die hier ervaring mee hebben.

Zoals ook blijkt uit jullie antwoorden.

Carnewal zal je wel kunnen helpen .
                Het uitlaatstuk zal je uitlaat niet omtoveren tot een sportuitlaat .
                Vele firma’s laten geloven dat het uitlaatstuk iets bijdraagt aan het geluid ,heel miniem dan toch .

Dat van het sierstuk zal wel een mopje zijn zeker ? Neem eens contact op met Gert Carnewal. The place to be…. 😉

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.