geluid bij schakelen wie kan mij helpen

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 geluid bij schakelen wie kan mij helpen

• Maker
    Discussie
  • hallo, mijn 944 maakt eeen geluid bij het schakelen van 1 naar 2 en naar 3, dit is te horen als men gas geeft en niet als de motor stationair draait ,ook niet als men uit vitesse staat,dan is alles normaal,ik heb de indruk dat het klinkt als schurend iets aan de cardan? rollager?
    de wagen is een 944 boujaar 1987 met automatisce boite,
    +-212000km, geen of bijna niets olie verbruik,
    als iemand een idee of dit herkend graag uw mening aub,
    bedankt bij voorbaat
    groetjes

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • misschien zijn de homokineten (cv joints)op de assen versleten of bouten los…
      kheb dat zelf ook net gehad op de mijne
      is wel een 5 bak , geen automatiek, en ‘t klonk net alsof er iets mis was met de bak of koppeling

op een 944 kun je dat relatief gemakkelijk nagaan, terwijl ie op de grond staat, achteraan es aan de assen voelen, ze mogen niet los zitten in de richting wiel / bak , maar mogen ook niet roteren met de bak en wielen geblokkeerd

op de mijne, was de rechter as vast, maar de linker as kon ik gemakkelijk 2cm weg en weer duwen tussen bak en wiel, want er waren bouten afgebroken en de as zat maar met 4 (losse) bouten meer op de wielnaaf

het gaf een “clunk” bij gas geven en dan lossen en weer gas geven

transaxle tube(cardan as is het niet) kan natuurlijk altijd ,maar die dingen gaan in principe heel lang mee, das niet het meest voor de hand liggende probleem op een 944

1 reactie aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.