geluid versnellingsbak

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 geluid versnellingsbak

• Maker
    Discussie

• isa
    Deelnemer

we zijn net thuis met onze nieuwe aanwinst, de 996 dus

We hebben toch nog een vraagje, de versnellingsbak vinden we toch wel een fluitend geluid maken.
      Nu weten we niet of dit eigen is aan porsche of dat het iets anders is.
      Hij marcheert wel heel goed.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • isa

voila se dacht ik ook, maar soms ist verstand ver te zoeken bij de mijnen.

Wim

Porsche verliefdheid is erg isa, maar toch proberen met je verstand te kopen en niet met het hart, er breken er al zoveel. 😉

isa

particulier en we hebben er dus enkel de rit naar huis mee gereden en toen is het bij mijn man opgevallen.

Maar ginder heeft hij wel een ritje meegereden met die eigenaar maar die trok zo snel op direct dat het toen amper hoorbaar was.

Hij heeft gisteren al contacten gelegd met een aantal mensen en één ervan kent iemand die specifiek enkel zo onderdelen bewerkt dus gaat hij daar vandaag even mee spreken.

Mijn zegt ook, voor t zelfde geld gaat de wagen nog 50 jaar mee bij wijze van spreken en komt er nooit iets aan, door dat geluid maar het kan evengoed zijn dat hij binnen een maand al in stukken is. Ik vermoed dat die vorige eigenaar het zelf niet wist, want de reden waarom hij verkoopt is waar.

Nu ja, moest het toch zo zijn dat de motor daarvan in frieten is binnen een jaar, dan zou hij toch kijken om er een 3.6 in te leggen, alleen de kostprijs daarvan weten we niet natuurlijk.

Daarom dat we ook zeggen, dat hij eerst gaat bespreken met kennissen wat de beste en goedkoopste oplossing in dit geval is.

Op andere vlakken staat de wagen gewoon perfect!

Ik mag het niet zeggen hé, maar de porsche-microbe zit er bij de echtgenoot zodanig in dat hij niet nadenkt als hij koopt.
            We hadden afgesproken als de oude porsche verkocht was, dat we idd gingen uitkijken naar een ander maar dat hij zijn tijd moest nemen.
            Maar in mezelf wist ik dat hij niet kon wachten, hij is anders nogthans iemand die altijd tot in de puntjes uitpluist maar nu moest hij toch teveel zijn goesting hebben.

Nu, ik hoop dat hij goede gesprekken kan voeren met desbetreffende personen vandaag en dat die dus ons een plausibele, doenbare oplossing kunnen bieden.

De wagen heb je pas een week geleden gekocht.
              Heb je die particulier gekocht of bij een handelaar ?
              Ik vind het zeer bizar dat de verkopende partij niets van dit mankement geweten zou hebben .
              Zoiets komt niet na een paar dagen in jullie bezit te zijn .

isa

Ik zal het dus hier nog eens opnieuw plaatsen

Sorry dus dat ik daarvoor een ander topic geopend had.

Er is een probleem met het differentieel, dus wie eventueel tips heeft of weet waar dit kan hersteld worden en wat de minimum kostprijs daarvan is of waar we dat eventueel vrij goedkoop en goed kunnen laten herstellen, laat het ons gerust weten

Wim

[quote=”isa”:wkqikbiz]we zijn net thuis met onze nieuwe aanwinst, de 996 dus

We hebben toch nog een vraagje, de versnellingsbak vinden we toch wel een fluitend geluid maken.
                  [/quote]

Zo zie je maar dat geluiden lokaliseren ook niet eenvoudig is, dus krijg je ook de verkeerde antwoorden. 💡

isa

De man is nu de wagen aan het onderzoeken

Zijn eerste idee ging uit naar join de culasse maar dat is het gelukkig niet.
                    De druklager kan het ook niet zijn want dat zou je horen als je de koppeling gewoon inhoudt ook, als de porsche staat de draaien

Zijn vermoeden gaat eerder uit, en dit omdat we het met de subaru ook meegemaakt hebben, dat de wiellager versleten zit.

Een aantal jaar geleden kregen we ongeveer hetzelfde geluid van bij de subaru, daarmee is hij nu aan het kijken

Aangezien mijn man zelf actief is in de autosport heeft hij toch redelijk wat verstand (op dat vlak toch haha) qua mechaniek.

Hij zegt nu dat het niet de boite is, maar natuurlijk het kan nog iets anders zijn ook. We hopen dat het zo opgelost is.

isa

oke, ik zal t hem eens laten testen en anders zien we wel wat we er mee doen, we hebben hem nog maar van gisteren, dus is nog niet echt ingeschreven.

Wim

Probeer zelf ook een te testen onder het rijden, dus b.v 80 met aandrijving op en daarna ontkoppelen, en horen of geluid verandert.

isa

135000 km ongeveer.
                          Ik zal zeggen dat hij es naar de bekleding moet kijken.

Schakelen doet hij heel goed

Wim

Is natuurlijk altijd moeilijk om zo weer een oordeel te moeten geven. 💡
                            Maar hoeveel km heeft hij gereden. ❓
                            Zit bescherming onder nog goed vast. ❓

isa

eigenlijk klinkt het net of de wind er in blaast, maar als hij in hoge toeren is klinkt het veel minder.
                              Dus het is eigenlijk enkel in lage toeren.

Wim

Gebruik regelmatig de 996 van mijn zwager, maar heeft dit niet. 💡
                                Ben geen water gekoelde man, maar zou kunnen dat druklager is of differentieel jankt.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.