geluidsinstallatie in 968

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 968 geluidsinstallatie in 968

• Dit onderwerp bevat 2 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren geleden door x.
  • Maker
    Discussie
  • Als er dan toch één ding is waarover ik ontgoocheld ben, is het de kwaliteit van het geluid in de 968.

Heb de Porsche gekocht met een radio/MP3speler in van een onbekend merk(Stageline ??,weet niet meer van buiten).

Zou dit de oorzaak zijn. Ook gemerkt dat de boxen achteraan het niet doen. Zit daar standaard iets in ? Misschien slecht aangesloten…Zou er eens tijd moeten voor nemen.

Hoe was eigenlijk de aansluiting voor een radio in 1994 ?
    Zou het kunnen als ze daar een nieuwe radio ingestoken hebben de originele aansluiting verprutst hebben ?

Gr,
    Rufie.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • x

Bij mijn weten is het soundsysteem met 10 boxen en twee crossovers in de portieren en een versterker onder de bestuurderszetel niet standaard.
      Bij deze optie zitten er in elke deur 3 luidsprekers met één crossover (scheidingsfilter) en een versterker onder de bestuurderszetel. Achteraan zitten er ook nog eens twee boxen aan elke zijkant. Totaal dus 10 boxen en een versterker en twee crossovers.
      Bij het vernieuwen van het oude Blaupunkt exemplaar, die ook al niet meer origineel was, heeft Jack in the Box, allle kabels vernieuwd en de rest gesuprimeerd en een er nieuwe radio/CD van Sony 4X45 watt in gestopt. Speelt zeer goed nu! Misschien even kijken of die optie met code….??? er bij jouw inzit. Anders op zoek gaan naar een goede passende box van een goed merk…let wel, de klankkasten zijn de belangrijkste schakel in het geheel. Mvg Philip

Mijn 993 is van mei 1994 en heeft toch de standaard stekkers.
        MP3 speler (3j oud) van Sony had ik nog liggen van mijn vroegere leasewagen, gewoon inpluggen (die grote zwarte en bruine stekkers) en dat werkt.
        Kwaliteit is er enorm op vooruit gegaan want er stak een oude blaupunkt in en de sony heeft 4x 45W. Speakers achteraan werken ook perfect (zeteltjes trilde zelfs wat mee tijdens test 8) )

Het zijn allemaal Porsches dus veronderstel ik dat ze in iedere wagen wel hetzelfde type van speakers staken of vergis ik mij daarin?

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.