Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Geluidsmat motorruimte
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 2 maanden geleden door Hendrik Souvagie.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Dirk,
is het je uiteindelijk gelukt om de nieuwe mat te plaatsen? Nog wat tips terzake?
Verder tevreden over het resultaat? Mijn 1985 Targa loopt prima, maar maakt een immens kabaal. Laatst vertrokken wij rond 24u vanuit Izenberge (nabij Veurne – mooi Westhoekdorpje). Na het starten zag ik hier en daar lichten aangaan en gordijntjes opzijschuiven. Een beetje van het goede teveel, lijkt me 😕 . Het is me verder niet bekend of een stillere uitlaat ook veel effect heeft in de binnenruimte. Iemand ervaring hiermee?Sommigen stellen dat het voor het plaatsen van de mat beter is het blok wat te laten zakken (10-12 cm). Ik veronderstel dat het hiervoor volstaat om de 4 ophangpunten te lossen, en de bekabeling, leidingen enz… gerust te laten?
Dit is een duidelijke beschrijving, waarvoor dank :up:
De toestand van de mat is idem bij mij.
Heb juist een nieuwe besteld, zal zoveel mogelijk demonteren aan de bovenzijde van de motor zodat maximale ruimte ontstaat om de islotatiemat te verwijderen/plaatsen.Het vervangen van de geluidsmat kan je doen zonder de motor volledig te verwijderen.
Omdat bij mijn wagen zich hetzelfde probleem voordeed heb ik bij Van Kessel een nieuwe geluidsmat besteld en de bestaande vervangen.Voor het verwijderen van de oude en het plaatsten van de nieuwe mat heb ik de luchtfilter (rechts) en de ventilator/aanjager (links) verwijderd. Ventilator moest er toch uit omdat een lager vervangen moest worden.
Met wat wat “wringwerk” kan je de oude mat verwijderen, je stofzuigt best het motorcompartiment na het verwijderen. De mat was dermate versleten dat hij verbrokkelde bij het verwijderen.
Het bovenste deel van de oude mat was bij mijn wagen gelijmd, de restanten heb ik verwijderd met lijmverwijderaar.
Voor het plaatsen van de nieuwe mat moet je onderaan een (of twee) gleuven snijden, dit omdat er enkele bevestigingssteunen tegen de carrosserie zijn bevestigd. Je ziet hier nadien niets meer van!
Het bovenste gedeelte heb ik ook terug gelijmd en de bevestigingsstoppen zijn ook vervangen.
Het resultaat was perfect en een groot verschil met de oude maat, het bovenste zichtbaar gedeelte van de oude mat was verbrokkeld en hing los. Een doorn in mijn oog 😉Bij mij begint die precies ook wat te lossen, maar in de 993 met varioram zie ik dat zo maar niet zitten om effe te vervangen
Motor hoeft er ook niet uit voor een nieuwe mat te plaatsen, als je een paar dingen demonteert kun je mooi zo doen. 💡
Proper werk Peter :up:
Ik heb de losgekomen hoeken gelijmd, nu afwachten of het zal houden :think:
Voorlopig zie ik geen enkele reden om de motor er uit te halen, als het zover is zal ik het grondiger
aanpakken .Inderdaad gewoon een nieuwe plaatsen, oude is zo vergaan na die tijd dat die weer loslaat.
En zijn nu de kosten niet hè 😉
Heb het ook al gedaan met Bison kit zoals Geert voorstelt. Werkt goed maar eerst alles verwijderen en proper maken. Die oude isolatie verkruimeld alsof het niets is.
Bij Van Kessel of Rose Passion kan je ze vlot krijgen.
Motor is er wel uit gegaan, of je laat ‘m een flink stuk zakken, anders zie ik het niet goed lukken.
Succes 😀
Reusltaat zie je in een topic van Geert en ik heb er ook eentje lopen.[URL=http://s1227.photobucket.com/user/Peter_Targa_84/media/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010141_zpsa7d8ec9c.jpg.html][IMG]http://i1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Porsche%20reinigen%20motorruimte/P1010141_zpsa7d8ec9c.jpg[/IMG][/URL]
Ik zou eerst eens checken in welke staat het isolatiemateriaal zich bevindt. Brokkelt het niet gelijk af (zoals bij mij het geval was) dan kan je altijd eens proberen lijmen.
Had de mijne met PU lijm van Bison gekleefd, wel eerst alles goed ontvetten ❗
Dat hing zo vast als het maar kon zijn.
Ik zal het herkleven dan maar laten :think:
Is er hier al iemand die geprobeerd heeft de mat te vervangen met de motor er in ?
Lijkt mij bijna niet te doen :what:Bij vankessel in Nederland . Ik geloof rond de 50 €
Ik heb hier ook nog geen goede manier gevonden….zou deze mat ook eens willen vervangen door een nieuwe. Enig idee waar dit verkrijgbaar is?
Alleszins NIET met Fix-all (heb ik al getest :bounce: ). Denk trouwens dat er niks echt helpt want bij mij was het isolatiemateriaal dat aan de binnenkant van die mat hangt helemaal aan het verbrokkelen dus alle lijmen die je toepast zullen zicht vasthechten op stukjes isolatie die op zich dan weer loskomen van de rest van de isolatiemat.
Ik heb mijn isolatiemat vorig jaar netjes verwijderd (buiten de originele lijmresten die ik er niet afkreeg) en moet zeggen dat ik geen verschil merk, maar ik heb wel een cabrio dus zal standaard al wat meer omgevingsgeluid binnenkrijgen.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.