- Dit onderwerp bevat 1 reactie, 2 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 9 maanden geleden door .
-
Discussie
-
4 februari 2014 om 10:35
Het vervangen van de geluidsmat kan je doen zonder de motor volledig te verwijderen.
Omdat bij mijn 964 de geluidsmat verduurd en losgekomen was heb ik bij een nieuwe geluidsmat besteld en de bestaande vervangen.Voor het verwijderen van de oude en het plaatsten van de nieuwe geluidsmat verwijder je de luchtfilter (rechts) en de ventilator/aanjager (links). Ventilator moest er toch uit omdat een lager vervangen moest worden.
Met wat “wringwerk” kan je de oude mat verwijderen, je stofzuigt best het motorcompartiment na het verwijderen. De mat was dermate versleten dat hij verbrokkelde bij het verwijderen.
Het bovenste deel van de oude mat was bij mijn wagen gelijmd, de restanten van de geluidsmat verwijder je best met lijmverwijderaar.
Voor het plaatsen van de nieuwe mat moet je onderaan een (of twee) gleuven snijden, dit omdat er enkele bevestigingssteunen tegen de carrosserie zijn bevestigd. Je ziet hier nadien niets meer van!
Het bovenste gedeelte lijm je best opnieuw en vervangt eventueel de bevestigingsstoppen.
Het resultaat was perfect en een groot verschil met de oude maat, het bovenste zichtbaar gedeelte van de oude mat was verbrokkeld en hing los. Een doorn in mijn oog 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.