geluk bij een ongeluk

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen geluk bij een ongeluk

• Maker
    Discussie
  • Gisteren na een rit van ongeveer 100 km ,Vaals( nederland),was het ongeveer 15h.Rond 16h30 wou ik vertrekken……993 niet aan de praat te krijgen 😥 .Blijkbaar een elektrisch probleem .Batterij en /of alternator.
    Omdat ik toch lid ben van de VAB heb ik ze laten komen.Resultaat was :alternator in orde maar kapotte batterij.Nieuw batterij derin en opgelost. 😀
    Gelukkig gebeurde dat niet 14 dagen geleden want toen zaten we in Italie.
    Dit is al de 3de batterij in 7 jaar…lijkt me toch wel wat van het goede teveel.Ik rij nochtans minstens wekelijks.Iemand een verklaring of gewoon pech onderweg ❓

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • [quote=”fdeville”:2cwqenfi][quote=”jokke”:2cwqenfi][quote=”Setakira”:2cwqenfi]Je hangt er ook geen druppellader aan of maar af en toe?

Sommige druppelladers beschadigen de batterij (zelfs de officiële), zelf al meegemaakt.

Enkel de duurdere versies (boven de 100€) houden je batterij in goede staat.[/quote]

Druppellader van porsche aangeschaft 55,00€.[/quote]

Is dat een druppellader die je in de sigarettenaansteker kan steken ?[/quote]

Inderdaad,zo is dat eentje.

Anoniem

[quote=”jokke”:3bkqkkew][quote=”Setakira”:3bkqkkew]Je hangt er ook geen druppellader aan of maar af en toe?

Sommige druppelladers beschadigen de batterij (zelfs de officiële), zelf al meegemaakt.

Enkel de duurdere versies (boven de 100€) houden je batterij in goede staat.[/quote]

Druppellader van porsche aangeschaft 55,00€.[/quote]

Is dat een druppellader die je in de sigarettenaansteker kan steken ?

ik doe dat zoook al jaren er zit zelfs nu zo een schakelaar tussen

das beter als een alarm is een klein gaatje waar je de sleutel insteekt

drie voordelen

– kans op kortsluiting nul dus de kans dat de p door elektrische brand de lucht in gaat is klein

– de batterij blijft goed kan eventueel zo aan de druppel lader

-goed verborgen is het de beste antidiefstal methode ga dat maar eesn zoeken waar dat zit

1 nadeel het alarm zit dan ook wel zonder spanning dus daar kan je best een backup batterij uithalen ofwel moet je een voorziening maken dat je die aan een gewone twaalf volt lader kan voeden dan heb je de perfekte oplossing

je zal dan wel een extra wisselschakelaar moeten monteren en zorgen dat je bij het omzetten geen sleutels in de uato hebt ziten want deze zal zich onheroepelijk sluiten zodra de spanning terug op het alamr gezet wordt

[quote=”porschke”:28tbkr7g]ik leg gewoon de massa af en de batterijen gaan toch heel lang mee, juist tijdens de winterperiode haal ik ze uit de wagen[/quote]

…klokje steeds instellen..Wordt je daar niet kegel van? 😆

ik leg gewoon de massa af en de batterijen gaan toch heel lang mee, juist tijdens de winterperiode haal ik ze uit de wagen

In de batterijcentrale, waar ik nieuwe batterij en druppellader gekocht had, hebben ze mij aangeraden de druppellader om de maand eens aan te sluiten tot de batterij volledig is opgeladen. ZEKER bij wagens MET alarm.

Oorzaak van defecte batterijen van wagens die constant aan de druppellader hangen met alarm; die worden overladen vermist het alarm altijd stroom afneemt en de lader dus blijft “geven”

Is de gewone druppellader, werkt goed.

Ik hang hem enkel aan als wagen meer dan 1,5week stilstaat, anders niet…

[quote=”Setakira”:3ov5494a]Je hangt er ook geen druppellader aan of maar af en toe?

Druppellader van porsche aangeschaft 55,00€.

Gebruik geen druppellader.Is volgens mij ook niet noodzakelijk als de P nooit weken aan een stuk ongebruikt in de garage staat. Zal deze keer misschien iets te maken hebben met de extreme hitte in juli.Volgens mij zijn er daardoor meerdere batterijen gesneuveld.
                      Hang jij hem aan de druppellader,Seta?Zelfs in de zomer ❓

Je hangt er ook geen druppellader aan of maar af en toe?

Enkel de duurdere versies (boven de 100€) houden je batterij in goede staat.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.