Home › Forum › Porsche Talk › Gentlemen, start your engines!!
- Dit onderwerp bevat 39 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 4 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
En ik zet er een slot op 😈
Ik wil namelijk mijn reputatie van machtsmisbruik niet kwijtspelen :first:[quote=”cabrio wim” post=180546]Ik ga een pint drinken op terras, en lijkt mij beter dat iedereen dit even doet. 💡 ;)[/quote]
Tell me where, ik kom af en trakteer 😛 😛
Ik ga een pint drinken op terras, en lijkt mij beter dat iedereen dit even doet. 💡 😉
T’is voor vele politiemannen waarschijnlijk niet altijd evident. Maar dat is zeker ook zo voor de gasten die in de bouw werken, aan wegeninfrastuctuur, mensen die bandwerk moeten doen, ziekenhuispersoneel…: aan tientallen jobs zitten minder leuke kanten die ne mens “verslijten”. Ik zie echter niet altijd dezelfde reacties van onze landgenoten als er aan het pensioensysteem (of loonsysteem) gesleuteld wordt om het uiteindelijk betaalbaar te houden. Zelf werk ik in een openbaar bestuur en kan niet anders dan toegeven dat publiek geld verre van goed beheerd wordt. En dat stoort mij mateloos. Probeer je dan voorzichtig te zeggen dat het toch niet zo n goed idee is, dan wordt je beschouwd als “lastpost”. Dus denk je al vlug, “u hebt t voor t zeggen, u doet maar”. Voorbeelden genoeg, maar waarbij iedereen die zn budget als een “goed huisvader” beheert vaststelt dat dit helemaal verkeerd, nutteloos of te beschouwen is als graaien in de staatskas. En dan, komt een tijd – na decennia van belgisch compromis-gedoe dat de erfgenamen van vorige politieke generaties niet anders kunnen dan concluderen dat bepaalde delen van de staatskas echt wel leeg zijn…en dan wordt de hakbijl erin gezet. Over t laatst zelf nog een liefdesberichtje van de wegenpolitie mogen ontvangen. Bleek dat ik iets te lang op t middenvak gereden heb : 55 eurokes, mijn bijdrage aan de pensioenhervorming :salut: Nochtans let ik steeds goed op dat niemand aan mn bumper komt hangen, om nog sneller ergens te geraken, en zoja, dan ga ik galant uit de weg. En welk nut heeft t ook om continu links-rechts-links-rechts over een snelweg te rijden, als je ervoor zorgt dat jezelf niemand stoort??? Waarschijnlijk hadden de beminnelijke flikken niets anders echt nuttig te doen om al wat niet mag volgens de wegcode te beboeten…Zo’n werkvlijt ? In mijn ogen : lulkoek. Dat lijkt meer op : we krijgen orders om zoveel mogelijk boetegeld te verzamelen….Dus hun boodschap aan de politiek vind ik eigenlijk wat belachelijk.
Als je “dom” opzoekt in ‘t woordenboek staat mijn foto ertussen 🙂
Je moet dom zijn om zoveel moeite te steken in ‘t proberen overbrengen van een beetje gezond verstand.
‘t Voordeel is dat ik mezelf niet moet wegsteken/anoniem moet blijven 8)Toch vreemd dat alleen ik blijkbaar de vriendelijke flikken te zien krijg. Zou het dan toch aan de eigen instelling liggen, of zoals Rocco zei: je oogst wat je zaait?
Btw, moest mijn familie mij afrekenen op mijn beroep dan zou ik “toedeloe” zeggen :sarcastisch :first:
[quote=”WES-RS” post=180536]Vincent, jij gaat er toch wel net een klein beetje over. 🙄 Zelfs de grootste gangsters spreken zo nog niet over het blauw op straat. 😉 Ze moeten zeker niet dood of weg, ik verwacht gewoon dat ze hun job doen en goed doen. Net zoals van ons allemaal verwacht word, of je nu werknemer bent of zelfstandige. De klant wilt dat jij jouw werk goed doet. Zo simpel is het. En dat gevoel krijg ik niet van de agenten, ze doen maar waar ze zin of geen zin in hebben.[/quote]
Is anders een principe dat heel veel mensen hanteren. Ik kan er zo direct enkele tientallen opnoemen. Waarvan sommigen die het ook al daadwerkelijk gedaan hebben (famile die flik werd als familie geschrapt). Ik kan ook al honderden voorbeelden, uit eigen ervaring of van de mensen zelf gehoord, opnoemen die allemaal slechte ervaringen met politie hebben. En dat gaat niet over eens plagen maar stalken en zwaar misbuik van hun functie (mooi voorbeeld is van een gehuwde agent die iemand zodanig zijn leven verzuurde en terwijl met die man zijn vrouw in bed stak).[quote=”Mushroom” post=180535]Allemaal de fout van die stomme flikken…
Voor de rest ben ik uitgepraat. Igordiver en ik zitten precies wel al terug een beetje op dezelfde golflengte (ook al zou ik met meer respect praten over mensen die in ‘t holst van de nacht een hoop (voor hun) rommel overplaatsen, en iemand anders die dan net “een zak” genoemd is), maar tegen de domheid en haat van Vincent kan ik spijtig genoeg niet op.[/quote]
Verschil tussen u en mij. Wie nu dom is laat ik in het midden. Of het verschil tussen iemand die al een “naam” heeft en iemand die nog vrij anoniem kan rond rijden 😉[quote=”WES-RS” post=180536]
Goh, Mush. Wie zegt dat die vrouw niet de waarheid spreekt? [/quote]
Dat kan, maar dat is niet belangrijk.
Flik checked haar nummerplaat/paspoort, ziet dat ze 16.500 Euro poef staat en slaat haar auto aan. Einde verhaal.
Blijkt nu dat ‘t één grote vergissing is dan kan die flik daar niet aan doen 💡[quote=”stijnG” post=180529]Waarom scheer je iedereen over de zelfde kam?
Er zullen inderdaad wel rotte appels tussen zitten. Dat is toch logisch…. [/quote]Omdat ik tot op heden nog nooit één goede agent ben tegengekomen. Altijd stuit ik op onbegrip of zelfs ongeloof en dit als slachtoffer! 😕 Ik begrijp zeer goed dat mensen vaak het recht in eigen handen nemen om zaken op te lossen, politie doet toch niets. En er zullen ook wel goede tussen zitten, maar die zullen dan toch maar héél dun gezaaid zijn, want zoals ik al zei: Tot op heden ben ik nog nooit één goede agent tegengekomen.
Goh, Mush. Wie zegt dat die vrouw niet de waarheid spreekt? Wie zegt dat het inderdaad niet fout in de computer stond? Mensen maken fouten, klaar. Maar aangezien ze de taxi ook al niet ging kunnen betalen, zal er waarschijnlijk wel iets van waarheid in het verhaal zitten. 😉
Vincent, jij gaat er toch wel net een klein beetje over. 🙄 Zelfs de grootste gangsters spreken zo nog niet over het blauw op straat. 😉 Ze moeten zeker niet dood of weg, ik verwacht gewoon dat ze hun job doen en goed doen. Net zoals van ons allemaal verwacht word, of je nu werknemer bent of zelfstandige. De klant wilt dat jij jouw werk goed doet. Zo simpel is het. En dat gevoel krijg ik niet van de agenten, ze doen maar waar ze zin of geen zin in hebben.
Allemaal de fout van die stomme flikken…
Voor de rest ben ik uitgepraat. Igordiver en ik zitten precies wel al terug een beetje op dezelfde golflengte (ook al zou ik met meer respect praten over mensen die in ‘t holst van de nacht een hoop (voor hun) rommel overplaatsen, en iemand anders die dan net “een zak” genoemd is), maar tegen de domheid en haat van Vincent kan ik spijtig genoeg niet op.
Wat respect geeft krijgt respect terug, dat is mijn ondervinding hier in Gent met de politie, de lijn, de mannen van de vuilkar … je probeert goed te doen voor zoveel mogelijk mensen maar een deel is toch nooit tevreden en het blijft dweilen met de kraan open, je krijgt toch nooit genoeg tijd om alles aan te pakken en de mensen denken allemaal dat de evenaar door hun eigen gat loopt. Nooit zoveel hulp gehad van politie als bij mijn ongeval, nooit zo vaak collegialiteit gezien bij de lijn en bij de mannen van ivago … maar naar het grote publiek zijn wij natuurlijk de grootste klootzakken die er rond lopen die niks goed kunnen doen … grapje hier op het werk : “er zit een kras op mijn auto en mijn spiegel is afgereden, dat zal wel van een bus zijn, mijn dochter is zwanger, ja het zal zeker de buschauffeur geweest zijn” :happy:
Bij mij is het principe : liever tien dode … dan één … op de weg.
Ik ben altijd blij als ik weer eens iets lees over een … die iets heeft voor gehad.
Of ACAB (all cops are bastards). Geen fikkenvriendjes voor mij.
En wie in de familie flik wil worden is overal in de familie persona non grata.
Geen uitnodigingen meer voor familiefeesten en niet meer welkom voor een familiebezoek. Zonder één uitzondering!
Verder kan ik besluiten met : leven en laten leven maar ze moeten van mij nooit ook maar één vriendelijk woord verwachten.
Meer woorden maak ik aan ongedierte niet vuil.als ik het zo lees, dan woont de helft van jullie hier blijkbaar in de grootste banlieus van België….. :think:
Waarom scheer je iedereen over de zelfde kam?
Er zullen inderdaad wel rotte appels tussen zitten. Dat is toch logisch….[quote=”youyou” post=180483]ik word ook niet extra beloond omdat ik alle dagen mijn werk doe. [/quote]
Neen, maar je word wel ontslagen als je je werk niet doet / wilt doen. 😉
[quote=”de_koen” post=180485]Dat zegt meer over jezelf dan over het politiekorps… [/quote]
Zo’n reactie had ik nog wel verwacht van iemand. Hoezo “kort door de bocht”? 🙄
Ik heb last met de politie, niet omdat ze mij aanpakken omwille van dingen die ik verkeerd doe, maar door het feit dat zij hun job niet willen doen.
VB1: Er staat hier iemand voor mijn deur (die hier meermaals per week staat) stijf van de pillen die hij geslikt heeft. Ik bel politie, politie komt (voor een keer nog eens). “Ondervraagt” de persoon in kwestie. Die geeft toe dat hij thuis drugs gebruikt heeft maar nu niets op zak heeft. Politie wenst hem (ik verzin dit niet!) nog een prettige dag verder en vertrekken. 😯 Bij mijn weten is onder invloed zijn van drugs nog steeds drugsbezit, aangezien het over harddrugs gaat is dit dus wel een serieus feit. Willen de agenten er iets aan doen? Neen. Goed bezig. :up:
VB2: Mijn vorige woonplaats was op een industrieterrein, hier was het altijd muisstil ‘s nachts (heerlijk :sleep:). Maar op een bepaald moment begon er elke avond om 20u een alarm af te gaan in het bedrijf aan de overkant. Dit alarm bleef afgaan, héél de nacht lang, tot het ‘s morgens afgezet werd door de baas die om 6.45u toekwam op zijn bedrijf. We hebben hier werkelijk nachten van wakker gelegen dus belde we de politie zodat zij er iets aan konden doen. Politie kwam, deden hun venstertje eens naar beneden om te luisteren, en verkondigden dan doodleuk niets van alarm te horen. Het was aan het afgaan op dat moment en ik (die naast de combi stond) hoorde het duidelijk. 😐 Verschillende agenten zijn langsgekomen als we belden, allen beweerde niets te horen. Ook toen heeft de commissaris ons verteld “Ja, ge gaat nen agent moeten vinden die zijn eigen daarmee gaat willen bezighouden.” Goed bezig. :up:
VB3: ‘s Avonds laat, ik rijd op het linkse rijvak omdat ik een km verder toch linksaf moet. Op die weg mag 120 gereden worden en ik rijd een 125. Achter mij rijden nog 2 wagens, voor mij niemand. Komt er plots één van die 2 wagens langs rechts voorbij gevlogen tegen 140-150, die schiet voor mij in, stampt op haar rem (reden onbekend), ik moet uitwijken naar rechts en steek haar uiteraard voorbij om dan terug naar links te gaan omdat daar de voorsorteerstrook was die ik moest hebben. Wagen 2 die achter mij reed was een undercover politiewagen. Wat ik op dat moment nog niet wist. Dus ik rijd rustig verder, houd mij aan alle regels. Toch doen ze mij stoppen, ik moet mijn wagen stilleggen en de sleutels uit het raam gooien, agent houd mij onder schot! 😯 om mij verder te ondervragen. Hij vond dat ik vreemde maneuvers maakte en dacht dat ik aan het vluchten was (ik stond 2min ervoor stil aan het rood licht en ben niet over de 50km/u gegaan :roll:). Uiteindelijk heb ik een proces gekregen + rijverbod omdat ik links bleef rijden en langs rechts de remmende persoon voorbij stak. Ze hebben dus wel alles zien gebeuren, maar hebben toch besloten om mij maar als crimineel te behandelen. Goed bezig. :up:
VB4: Zatte jeugd vind het ‘s nachts opeens een leuk idee om over geparkeerde wagens te lopen hier in de straat. Van wagen op wagen springen zonder tussen de wagens in de grond te raken enzoverder. Ik zie alles gebeuren dus ik bel de politie. Politie komt, ik sta ondertussen alle wagens te bekijken voor schade. Ik hoor de zatte jeugd verderop in de straat nog lawaai maken dus de agenten gaan in achtervolging. Nog geen 1 minuut erna staan ze terug bij mij, ze zagen die jeugd nergens (ik kon ze nog steeds horen roepen! :|). De agenten hebben toen met mij de schade aan de wagens bekeken maar dat was het ook. “De slachtoffers moesten hun ‘s anderendaags maar komen melden op het kantoor”. Toen ik vroeg of ze niet beter alle nummerplaten konden noteren zodat ze zeker alle slachtoffers kenden (tenslotte was niet alle schade even groot op de wagens, sommigen hadden slechts een kras en je gaat niet elke morgen je auto van boven tot onder bekijken of er iets mee gebeurd is. Voor degene die hun schade dus niet onmiddellijk gingen opmerken vroeg ik dat.) kreeg IK een opmerking dat ik me niet moest bemoeien met hun manier van werken. 😯 Ze zijn vervolgens hun combi terug ingestapt en niemand heeft ooit nog iets van hun gehoord. Goed bezig. :up:
VB5: Op een avond staan er een man of 10 lawaai te maken bij de 24/7. Opeens vinden ze het een leuk idee om afval op mensen hun terras te gooien. Dus ook op mijn terras. Ik ga naar buiten en gooi al die zooi terug naar onder, op hun 😈 , ga terug naar binnen en bel vervolgens de politie. Opeens stoppen daar 3 wagens en uit elke wagen stappen 4-5 mensen. Allen staan ze hier naar mijn appartement te kijken en wijzen, plannen wat ze kunnen doen om mij “terug te pakken” (alsof ik begonnen was :roll:). Ondertussen staan ze al op de bushalte voor mijn terras om binnen te kunnen kijken. Politie komt, persoon springt van bushokje af, agenten lopen al die mensen voorbij om rechtstreeks op mijn deurbel te duwen. Ik ga dus naar beneden en na wat gediscussieer krijg ik doodleuk te horen van mijnheer agent “Ja, dan had ge hier maar niet moeten komen wonen”. Alsof het normaal is om lawaai te maken, met afval te gooien, bedreigen, … De agenten zijn vervolgens vertrokken en hebben niets aan de situatie gedaan. Goed bezig. :up:
Geloof mij, ik heb nog véél meer voorbeelden. Ik kan er haast een boek van volschrijven. 🙂
Wat mij dus stoort is dat ze maar gewoon doen wat ze willen, en o wee de arme burger die tegen hun in durft gaan als slachtoffer. Die word dan aangepakt en de mond gesnoerd. Ze doen wat ze willen, ze doen niet wat ze zouden moeten doen (zoals Igor het al zo mooi zei: To protect and serve). Maar nu gaan ze wel allemaal op straat komen omdat iemand anders niet doet wat ze moeten doen (zei daar iemand hypocriet? :sarcastisch). En neen, ik heb geen probleem met flits controles achter de struiken, of dat ik moet blazen,… Als ik fout ben, ben ik fout en aanvaard ik de boete ook gewoon zonder mokken. Tenslotte was ik fout en krijgen de agenten in kwestie ook maar een opdracht van hun overste. Maar wat ik niet geloof is dat agenten naar een probleemsituatie gestuurd worden met de opdracht van hun overste “Ga maar eens kijken maar NIETS doen he.” Zulke situaties hebben ze zelf in de hand en zijn gewoon te lui om er iets aan te doen. Zoals de commissaris mij al meermaals gezegd heeft “Ge gaat een agent moeten vinden die daar iets aan wilt doen.” Aan WILT doen! Kom op… :bounce:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.