Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › Gepersonaliseerde Nummerplaten
- Dit onderwerp bevat 122 reacties, 51 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 jaren, 7 maanden geleden door Wesley Vanrusselt.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
Het is inmiddels al januari en ik vraag me af of de gepersonaliseerde nummerplaten met 8 karakters nu al mogelijk is?
Hoeveel zou die plaat kosten? 1000 euro?
[video width=425 height=344 type=youtube]H8FM581tDPs[/video]
Geen nieuws meer ivm de nieuwe nummerplaat?
Ben ze nog nergens tegengekomen…
[quote=”RODONDO” post=134684][quote=”Vincent_991″ post=134568]Voila, voor 30 euro zijt ge er vanaf 😉
Als ze de gepersonaliseerde nummerplaten echt gaan maken zoals ze nu zeggen dan gaan er volgens mij heel veel mensen zo een plaat kiezen. Hoe zit dat trouwens boekhoudkundig? Wordt die 1000 euro samen met de BIV en eerste rijbelasting verrekend? Dan gaat de gepersonaliseerde nummerplaat gewoon mee in de boekhouding?[/quote]
“Gewoon” in de boekhouding…waar is de tijd ? Nu eerder “gewoon” bij de “verworpen” uitgaven. Op het einde van het boekjaar tellen ze alle verworpen uitgaven op en voegen ze bij de winst, als die er al is. Dan betaal je venootschapsbelasting op die eerder verworpen uitgaven. Alzo kan een venootschap die gezien bepaalde situatie (crisis) geen winst maakt, toch enkele duizenden euro’s venootschapsbelasting betalen. Voor de rest zijn ze hier goed bezig. :happydance:[/quote]
Geen commentaar zou elke goede politieker zeggen 😀 😉Ik hou trouwens de verschenen persberichten rond de gepersonaliseerde nummerplaten nu ook bij:
http://www.9-plaat.be/index.php?action=media
Indien ik dus iets meer lees of hoor ivm de mogelijke nieuwe combinaties laat ik het jullie weten ;).[quote=”Vincent_991″ post=134568]Voila, voor 30 euro zijt ge er vanaf 😉
Als ze de gepersonaliseerde nummerplaten echt gaan maken zoals ze nu zeggen dan gaan er volgens mij heel veel mensen zo een plaat kiezen. Hoe zit dat trouwens boekhoudkundig? Wordt die 1000 euro samen met de BIV en eerste rijbelasting verrekend? Dan gaat de gepersonaliseerde nummerplaat gewoon mee in de boekhouding?[/quote]
“Gewoon” in de boekhouding…waar is de tijd ? Nu eerder “gewoon” bij de “verworpen” uitgaven. Op het einde van het boekjaar tellen ze alle verworpen uitgaven op en voegen ze bij de winst, als die er al is. Dan betaal je venootschapsbelasting op die eerder verworpen uitgaven. Alzo kan een venootschap die gezien bepaalde situatie (crisis) geen winst maakt, toch enkele duizenden euro’s venootschapsbelasting betalen. Voor de rest zijn ze hier goed bezig. :happydance:
Hier staat aan de schoolpoort regelmatig een Lexus RX met nummerplaat I-CUM 🙂 LOL, die zou ik toch niet moeten hebben 🙂
[quote=”Mushroom” post=134628]Of FCK ! :first:[/quote]
1 FCK heeft mijn schoonmoeder nu ook op haar Mazda :happy:
[quote=”Mushroom” post=134628]Of FCK ! :first:[/quote]
Die was nog cool geweest 😀
[quote=”Vincent_991″ post=134568]Voila, voor 30 euro zijt ge er vanaf 😉
De verrekening gebeurd niet samen, BIV en rijtaks is samen de eerste keer, de aanvraag en betaling van de gepersonaliseerde plaat moet op voorhand gebeuren.
Er is nog steeds geen groen licht maar desondanks zijn er al heel veel pre-registraties (aanvragen) gebeurd vlgs. de informatie van mijn makelaar, “First com, First Serve” principe.
De staat schat hiervoor veel geld binnen te krijgen en dat is uiteraard de bedoeling.
En zoals vermeld door “Joebarekke” kost het in Duitsland juist 28 euro. Daar ga je gewoon naar de TUV en wandel je na 20 min. al buiten met je plaat, gepersonaliseerd of gewoon. Wel zit je steeds vast vooraan aan je woonplaats letters, de rest mag je kiezen indien vrij.
Hallo DIV … hebben jullie dit ook gelezen 😉
Nou, het is maar een 2.7… 🙄 😆 :engeltje:
Persoonlijk zou ik het woord DUL nog niet eens opmerken.
Er zijn ergere platen… Zoals CUM! 😯 :first:Allemaal geen tijd voor 😉 laat ons zeggen dat in tegenstelling tot de nr plaat een Cayman niet bepaald DUL is… 😉
Voila, voor 30 euro zijt ge er vanaf 😉
Als ze de gepersonaliseerde nummerplaten echt gaan maken zoals ze nu zeggen dan gaan er volgens mij heel veel mensen zo een plaat kiezen. Hoe zit dat trouwens boekhoudkundig? Wordt die 1000 euro samen met de BIV en eerste rijbelasting verrekend? Dan gaat de gepersonaliseerde nummerplaat gewoon mee in de boekhouding?
Ongelukkige combinatie? Nu ben ik wel nieuwsgierig.
Als je de wagen uitschrijft en terug inschrijft krijg je toch een nieuwe plaat?
En je moet niet terug BIV betalen, dus wat houd je tegen? 😉
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.