Gepersonaliseerde Nummerplaten

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Gepersonaliseerde Nummerplaten

• Maker
    Discussie
  • zijn er hier mensen die gepersonaliseerde platen hebben ?

ik heb KEV-911 en noem Kevin uiteraard 😀

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 122)
  • Guy

Goed idee Stefx911 💡

Zeg, ben jij toevallig (ook) van Mortsel ? Ik heb die 911 pecies al eens gezien … ❗

Misschien heel het nummeplaat verhaal in een apart topic steken ?

Heren moderators ?

[quote=”Guy”:uwv28z54]Alleen 3 letters – 3 cijfers toegelaten 😥 zie :

http://www.senate.be/www/?MIval=/Regist … =1&LANG=nl [/quote]

En hier de vlaamse versie

Talrijke Belgen hebben hun auto van een plaat van verpersoonlijkte inschrijving voorzien. Dat gaat van de voornamen (bijvoorbeeld JAN-002, TOM-212) tot allerlei andere afkortingen. Buiten de afkortingen van de Belgische politieke partijen, is alles mogelijk, op voorwaarde dat de gevraagde combinatie nog beschikbaar is. Ik zou willen dat de eerbare minister op de volgende vragen antwoordt: 1. Wat is het aantal uitgereikte verpersoonlijkte inschrijvingsplaten deze tien laatste jaren? 2. Wat is het bedrag van de aanvullende inkomsten die derhalve door de Staat worden waargenomen? 3. Acht de eerbare minister wenselijk dat in de toekomst de verpersoonlijkte inschrijvingsplaten naar leden van de familie overgebracht kunnen worden, zoals het voor de gewone platen mogelijk is? Het antwoord: Ik zou allereerst aan het eerbare lid erop graag willen wijzen dat praktisch alle combinaties van brieven als merk van verpersoonlijkte inschrijving, zelfs van de politieke afkortingen van partijen, maar ook degenen worden toegestaan die een beledigende of belachelijke connotatie hebben. Alle combinaties van drie brieven gevolgd door drie cijfers (= een inschrijvingsmerk aan zes karakters) reeksen AAA tot en met inbegrip van XZZ worden voor de auto’s, buiten de reeks TX…. toegestaan die is gereserveerd voor de taxis, evenals de reeksen die met de letters M of W beginnen, die voor de motoren zijn gereserveerd; alle reeksen die met de letters U of Q beginnen, gereserveerd voor de aanhangwagens, en alle reeksen die met de letter O voor de voorvaders beginnen. Het inschrijvingsmerk met de combinatie EUR wordt aan de organen en ambtenaren van de Europese Gemeenschap gevestigd in België en aangegeven door deze toegekend. De combinaties die met de letter Z beginnen of ZZ zijn gereserveerd voor de commerciële inschrijvingsmerken. De inschrijvingsmerken samengesteld uit vijf karakters worden eveneens voor de auto’s toegestaan, maar de letters I, O, Q altijd, evenals de letters A, E en P worden als eerste brief uitgesloten. Een inschrijvingsmerk aan vijf karakters kan een combinatie van een brief die door vier cijfers wordt gevolgd, of een combinatie van twee brieven en drie cijfers zijn. De combinatie CD wordt uitgesloten; deze inschrijvingsmerken zijn gereserveerd en op voorstel van de dienst van het Protocol van SPF buitenlandse Zaken toegekend. In het geval van een combinatie van twee brieven en drie cijfers, moeten de brieven verenigd worden of de cijfers kunnen zijn door beide brieven omvatten. 1. Deze tien laatste jaren (tussen 1994 en 2003 ingesloten), heeft de Directie voor de inschrijving van de voertuigen (DIV) 9.470 verpersoonlijkte platen ingeschreven, waarvan 601 bevattend 5 karakters (een brief en vier cijfers of twee brieven en drie cijfers) en 8.869 omvattend 6 karakters (drie brieven die door drie cijfers worden gevolgd). 2. Deze inschrijvingen hebben het bestuur het mogelijk gemaakt om aanvullende inkomsten voor een bedrag van 6.024.054 euro waar te nemen. De verschuldigde retributie bedraagt 874 euro voor een combinatie van vijf karakters en 620 euro voor een combinatie van zes karakters. 3. De voorwaarden voor overdracht van een plaat van gewone inschrijving worden door het koninklijk besluit van 20 juli 2001 betreffende de inschrijving van voertuigen bepaald en gewijzigd door het koninklijk besluit van 8 april 2002. zodra een verpersoonlijkte plaat wordt ingeschreven, wordt zij als een normale plaat beschouwd en is overdraagbaar in de omstandigheden die door het koninklijk besluit worden bepaald. Dat betekent dat een verpersoonlijkte plaat naar de echtgenoot, die aan wettelijk, aan een van de kinderen of, in geval van overlijden, namens de overlevende echtgenoot overgebracht kan worden samenwoont. Niets moet derhalve betreffende de overdracht van de inschrijvingsplaten gewijzigd worden.

klopt en je krijgt er veel papieren bij dat ze van u is etc.,

ik had het geluk dat ze nog vrij was 😈

Aanvraag van een gepersonaliseerde plaat
              U wenst een GEPERSONALISEERDE nummerplaat met vijf of zes kentekens. Stuur uw aanvraag voor reservatie van het door u gewenste voorkeurnummer naar de DIV – ” Dienst Voorkeurnummers ,, .

OPMERKINGEN :
              Bepaalde platen beginnen UITSLUITEND en VERPLICHT met volgende lettertekens:

M en W : voor MOTORFIETSEN,

O : voor OLDTIMERS,

U en Q : voor AANHANGWAGENS,

CD : voor voertuigen van het DIPLOMATIEK CORPS,

Z : voor HANDELAARSPLATEN,

ZZ : voor PROEFRITTENPLATEN.

De volgende combinaties van letters of cijfers ZIJN NIET TOEGELATEN :

de letterwoorden van de Belgische politieke partijen,

000 (drie maal nul).

Is het door u gekozen voorkeurnummer VRIJ, dan wordt het u voor een periode van TWEE MAANDEN voorbehouden.

Binnen deze termijn moet u volgende bedragen overschrijven:

620 EUR voor een combinatie van zes karakters

874 EUR voor een combinatie van vijf karakters

op de speciale postchequerekening nr. 679-2006010-50 op naam van het :

Directoraat-generaal Mobiliteit en Verkeersveiligheid

Vooruitgangstraat 56

1210 Brussel

met de vermelding: “GEPERSONALISEERDE PLAAT nr. LUK007” (waarin u “LUKOO7” vervangt door de door u gekozen combinatie).

Binnen die twee maanden moet u ook een gewone INSCHRIJVINGSAANVRAAG bij de DIV indienen (zie hoofdstuk “hoe vult u de aanvraag in”). Daarin vermeldt u in vak “U1,, (Eventuele bijkomende inlichtingen): “INSCHRIJVING ONDER EEN GEPERSONALISEERDE PLAAT” en in vak P2, het voorbehouden plaatnummer. VOEG OOK HET ORIGINEEL stortingsbewijs van 620 of 874 EUR bij.

Wenst u daarentegen dat uw voertuig onder dit voorkeurnummer HERINGESCHREVEN wordt, vermeld dan in vak “U1,, (Eventuele bijkomende inlichtingen): “HERINSCHRIJVING ONDER EEN GEPERSONALISEERDE PLAAT” en in vak P2 het voorbehouden plaatnummer. Naast het ORIGINEEL BEWIJS VAN STORTING van 620 of 874 EUR, voegt u in dit geval ook het vorige inschrijvingsbewijs bij.

OPMERKINGEN :
              Uw aanvraag wordt pas behandeld wanneer de rekening van het directoraat-generaal met een bedrag van 620 of 874 EUR gecrediteerd wordt.

Gebeurt dit niet BINNEN DE TWEE MAANDEN, dan wordt uw voorbehouden voorkeurnummer geannuleerd. In plaats van de gewenste gepersonaliseerde plaat, ontvangt u dan een GEWOON plaatnummer

2 wist ik 😉
                THX PPP356 😆

[quote=”Guy”:3izw94uz]Alleen 3 letters – 3 cijfers toegelaten 😥 zie :

http://www.senate.be/www/?MIval=/Regist … OS=1&LANG= [/quote]
                  [quote=”911-lover”:3izw94uz]Nochthans ken ik iemand (die hier ook komt) die in het bezit is van twee aangevraagde nummerplaten met 2 letters en 3 cijfers 😉
                  Ik wilde ook een plaat op wens aanvragen doch daar ik helaas mijn gewneste combinatie niet mag nemen (daar het een scheldwoord in het Frans zou zijn) heb ik er van afgezien . Ik vind dit dwaas daar andere combinaties (zoals een kennis van mij toevallig LSD heeft gekregen) dan weer wel kunnen 👿 [/quote]

Speciaal voor Koen 😉

In mijn bezit.

RS-996
                  RS-997
                  RS-998
                  PP-356

Vanmorgen in Grimbergen vlakbij de ring een donkerblauwe 968 gezien. Ik dacht dat ik mijn auto zag rijden. Iemand van hier ?

Ik heb ook een vraag… Bij de bakkerij in Budingen “De Linde” zie ik redelijk frequent een donkerblauwe Porsche boxster op de parking staan en ik kom die hier soms nogal eens tegen. Is dat iemand van het forum?

Groetjes
                      Kate

Guy

Dat kan kloppen 911-lover; een beetje verder lees ik nu ook “Een vijf karakter kentekenplaat kan een combinatie zijn van één letter gevolgd door vier cijfers, of een combinatie van twee letters en drie cijfers. De combinatie CD is uitgesloten;”

😳

Nochthans ken ik iemand (die hier ook komt) die in het bezit is van twee aangevraagde nummerplaten met 2 letters en 3 cijfers 😉
                          Ik wilde ook een plaat op wens aanvragen doch daar ik helaas mijn gewneste combinatie niet mag nemen (daar het een scheldwoord in het Frans zou zijn) heb ik er van afgezien . Ik vind dit dwaas daar andere combinaties (zoals een kennis van mij toevallig LSD heeft gekregen) dan weer wel kunnen 👿

Guy

Alleen 3 letters – 3 cijfers toegelaten 😥 zie :

http://www.senate.be/www/?MIval=/Regist … =1&LANG=nl

Anoniem

Ben je nog gehouden aan de combinatie letters en cijfers of mag je een woord van 6 of 5 letters vormen?

Guy

Geen idee wat een gepersonaliseerde plaat kost, ik dacht iets van een 25.000 oude BEF.
                                  Eén met 5 tekens kan ook, als je ervoor betaalt.

15 reacties aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 122)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.