Gepiep bij op- en afrijden vluchtheuvel?

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Gepiep bij op- en afrijden vluchtheuvel?

  • Maker
    Discussie
  • Misschien een vraagje aan de specialisten?
    Gisteren is mijn wagen een ganse dag bij Verellen binnen geweest voor onderhoud en wat mankementen.

    Nu heb ik bij het op- en afrijden van een vluchtheuvel een “gepiep”. Het is minder dan voorheen maar blijft hoorbaar. Dit zouden de rubbers van de stabilisatiestangen zijn. Ze hebben die gisteren gesmeerd maar door de verlaging blijft dit gepiep nog altijd hoorbaar.

    Heeft daar iemand ervaring mee en wat is eraan te doen?

    Verder moet ik zeggen dat ze bij Verellen prachtig werk hebben geleverd. ‘s Morgens reed ik naar daar in een “rammelkar” die van links naar rechts sprong en ‘s avonds reed ik terug goedgezind naar huis. Op de industriebaan even tot 220km/uur ( 😳 ) geduwd en wagen plakte op de baan en motor draaide rustig. En zelfs het factuur was een dikke meevaller. Ik had minstens het dubbele verwacht. Dus prachtwerk geleverd en dit mag ook eens gezegd worden 😉 .

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Ik zit er niets mee in dat ze de wagen even “testen”. Want zij zijn normaal de “specialisten” en zullen sneller fouten ontdekken.

      Maar dat gepiep 👿 👿 👿 . Misschien eens een paar katten in de wagen zetten 😆 . Nu ben ik de catalgus van CARGRAPHIC aan het bestuderen en zij hebben wel wat extra “prulletjes” voor op verlaagde wagens. Straks is een mail voorbereiden.

        Ik ben ooit mijn eigen P tegengekomen toen ik hem binnen gestoken had bij Carrera motors voor een onderhoud.
        Mijn vrouw zei nog “Kijk, dezelfde wagen als de onze” tot ik de nummerplaat in de gaten kreeg 😯 t’Was de onze!

        Heb toen ook gedacht: t’is te hopen dat ze goed verzekerd zijn want ooit vliegen ze wel eens in het decor als ze met alle wagens zo rijden…

        Toen ik vroeg waarom ze er zo mee reden vertelde men me “t’is om te zien of alles nog in orde is” 😯

          Toch niet met de Walter meegereden op de weggeskes achter Verellen 😆 ? Die durft er wel een lap op geven 😯

            Neen heb enkel mechaniek laten doen. De wagen moest binnen voor een groot onderhoud en ik vond dat hij niet echt stabiel meer reed. Eigenlijk was het een boot in plaats van sportwagen geworden 😆 . Er was al gezegd dat er aandrijfassen en zo moesten vervangen worden dus ik verwachtte een dikke rekening. Blijkbaar waren het een paar rubbers en stangetjes die versleten waren? Maar dat gepiep 👿 . Het is wel een pak minder als daarvoor maar tja als ik het minste gepiep of ander raar geluidje hoor sta ik in de garage. De wagen moet mechanisch 100% in orde zijn. Ik vertelde gisteren bij Verellen aan een mechanieker dat ik een BILSTEIN B16 wou plaatsen en die verklaarde mij zot. Hij had een testrit gedaan en volgens hem kon ik het zeker niet verbeteren ❓ . Al eens het weggetje achter Verellen met een mechanieker meegereden. Het enige wat ik hoopte was dat ze goed verzekerd zijn. Maar nu weet ik wel dat de ophanging meer kan dan ik dacht (of durfde).

            De carrosseriewerken zijn voor een carrossier zelf. Maar probleem is dat de wagen wel een paar weken weg is en ik mijn nieuwe servicewagen nog niet heb. Maar gaat toch deze week maar binnen. Want anders is de zomer om voor er weer iets gedaan is 🙄

              wat heb je dan juist laten herstellen jim?

              want dat ze op 1 dag al die schade van dat laatste ongevalletje kunnen herstellen lijkt me wel sterk…

            5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.