geratel in 944turbo motor

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 geratel in 944turbo motor

• Maker
    Discussie
  • hallo porschisten
    sinds gisteren heb is spytig genoeg een geratel(theeft wa weg van een ouwe diesel) waargenomen in mn 944turbo zn motor 🙁
    het geratel begint wanneer de motor 2500tpm draait.(daarom dacht ik aan de turbo die aan het vastlopen is ofzo ❓ )
    ik dacht ook aan vastlopende lagerschalen,ma heb me laten wysmaken dat de motor dan begint te kloppen enzo ❓
    maar dat doet hy dus niet,gelukkig maar 😀
    voor de rest draait de motor mooi.
    ik vraag me af of het de kleppen kunnen zijn,ik weet nu wel ni of een944turbo nog regelbare kleppen heeft of niet?
    iemand een idee 😀 ❓

(even proberen verduidelyken dat het geratel dus van of uit een onderdeel uit de motor komt en het niet de hele motor is die ratelt….)

sorry als het onduidelyk is ma een geluid beschryven is niet zo simpel 😕

mvg tom

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
    • Het blijft gissen,

Ik ben geen mechanieker. weet wel ongeveer hoe een motor werkt.

Heb het live gehoord, en als je het eenmaal live hoort danhoor je het op het filmpke ook beter 🙂

als ik het geluid zou situeren, komt het niet van de distributie of de cullase. (de nokkenas, kleppen etc)

Ik denk (en dat is het goede woord) ook niet meer dat het te turbo is (nu ik het in het echt gehoord had, dan zou ik denken dat het geratel veel sneller zou moeten zijn)

het is een vies geluidje, en ik denk dat er best eens iemand (met meer technische kennis) naar luistert (in ‘t echt)

dat is een niche die Robbie wel achterlaat (diagnose bij de klant thuis en indien mogelijk verhelpen)

0
      Wim

Als ik het zo hoor, lijkt het geluid van de kleppen/nokkenas te komen, en niet van de turbo.

Maar is inderdaad weer gissen.

0

Ratel in motor

Ratel in 944 turbo motor?

hopelyk is het wat duidelyk

0

Ben je vandaag thuis?
            Ik ben van Berlare, geen grote mechanieker, maar wil wel eens komen luisteren, en eventueel ratelende geluidje proberen vastleggen en op forum delen…

Veel beter dan je wagen om zeep rijden.

Ik pb je mijn telefoonnr, heb vandaag toevallig verlof, dus als je wil bel maar en dan spreken we af.

0
            Wim

Je zelf gemaakte filmpje up-loaden op you-tube, en dan op de manier zoals je het kan naar hier plaatsen.

0

tis ni omdat die pubers da kunnen da ik da kan e 😆
                zal het morgen is proberen ma kan niks beloven.
                het filmke op mijn pc krygen zal nog lukken,ma hoe zet ik het dan opt forum? 😳
                filmkes van u tube naar tforum halen kan ik,da hebk al is gedaan ma zelfgemaakte ni en ben nu ni echt ne pc kenner 😳
                mvg tom

0

wat een toestanden anno 2011! onze pubers maken fimpjes met geluid met hun jeeeSM en posten deze op hun gemakje via hun aaifoon op joetjoep.
                  heb je geen digitaal fototoestel of dergelijke om beeldmateriaal met geluid hier te posten? of tenminste de URL hier te droppen mocht het videobestand te groot zijn om te uploaden?

0

ja ben me ervan bewust dat ik nog meer schade kan toebrengen maja…
                    heb geen autoremorque en heb er geen rybewys voor ook.
                    moet er dus 1huren en iemand zoeken dat met my wil ryden en dat enkel om het te laten horen 😕 🙂
                    zou het ten zeerste aprecieeren moest er iemand willen komen luisteren maar kan da langs de andere kant ni van iemand verlangen.
                    maar als er iemand denkt dat hy het geluid zal herkennen(das ier precies het geluid op Q-music 😀 ) wil ik wel tot daar komen,zal op tgemakske ryden en duimen dat ik niet meer brokken maak

mvg tom

0
                    Anoniem

Tom, als ik U was zou toch niet meer met de auto gaan rijden.
                      Als er iets volledig kapot gaat zal het veel meer gaan kosten om te herstellen vrees ik. Verder is een ‘geluid’ natuurlijk enkel te begrijpen wanneer je het zelf hoort. Hoop dat er iemand tot bij U kan komen luisteren.

0

@ vanwiliam:inderdaad ook in neutraal maakt hy het geluid

@ wim:heb darnet nog is gestart en aan de motor zelf gas gegeven en geluisterd en moet zeggen dat het geluid niet uit de richting van de distributie komt maar inderdaad eerder de turbo of toch in die buurt 😐

zal er is iemand met meer verstand en ervaring moete laten naar luisteren,om een verdere diagnoze te stellen of om te bevestiggen.
                        iemand zin en een kwartirke tyd 😳 ik kom wel langs en het hoefd niet gratis te zyn

mvg tom

0
                        Wim

TomTurbo schrijft:

inderdaad wim dat is het blok dat er by my inligt

Dan begin ik mij ook stilletjes aan achter de anderen te scharen, dus turbo als verdachte.

Maar zijn natuurlijk allemaal gissingen op je aanwijzing (ratel)

0
                          Anoniem

Misschien ook eens denken aan de wastegate van de turbo.
                            Je schrijft dat je het probleem rond een bepaald toerental waarneemt.
                            Is dit bij volle belasting of ook bij stilstand, dus in neutraal.
                            Ik heb ook een raar geluid onder mijn motorkap van mijn bmw sinds die is getuned.
                            Is de wastegate die het teveel aan lucht afblaast dit door de verhoogde turbo druk 😀
                            Als ik met minder dan 4/5 gas optrek heeft ie het geluid niet.
                            Misschien is er bij U nu een defect aan die klep.

0

@rocco:ik dacht oom aan de turbo omdat deze toch rond dat toerental begint op te spoelen.
                              ik ben van liedekerke,dus liefst rehio oost-vl of vlaams brabant.
                              mvg tom

0

inderdaad wim dat is het blok dat er by my inligt

0

schoepenwiel van de turbo dat loszit ?

0
                                15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 38)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.