geratel in 944turbo motor

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 geratel in 944turbo motor

  • Maker
    Discussie

  • TomTurbo
    Deelnemer

      hallo porschisten
      sinds gisteren heb is spytig genoeg een geratel(theeft wa weg van een ouwe diesel) waargenomen in mn 944turbo zn motor 🙁
      het geratel begint wanneer de motor 2500tpm draait.(daarom dacht ik aan de turbo die aan het vastlopen is ofzo ❓ )
      ik dacht ook aan vastlopende lagerschalen,ma heb me laten wysmaken dat de motor dan begint te kloppen enzo ❓
      maar dat doet hy dus niet,gelukkig maar 😀
      voor de rest draait de motor mooi.
      ik vraag me af of het de kleppen kunnen zijn,ik weet nu wel ni of een944turbo nog regelbare kleppen heeft of niet?
      iemand een idee 😀 ❓

      (even proberen verduidelyken dat het geratel dus van of uit een onderdeel uit de motor komt en het niet de hele motor is die ratelt….)

      sorry als het onduidelyk is ma een geluid beschryven is niet zo simpel 😕

      mvg tom

    8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
      • TomTurbo schrijft:

        …wat raden jullie aan?de wagen takelen dan. weet iemand een goed adres?
        alvast bedankt voor de snelle reactie 😉

        welke radius rond welke stad is voor jou nog interessant ?

        Wim

          TomTurbo schrijft:

          mijn turbo is van eind ’85,dus modeljaar ’86 als ik niet mis ben ❓ 😕
          Is de mijne dan een 16v?, ik dacht altijd dat het een 8klepperke was 😆

          Heb je dan dit blok erin liggen.

          Wim

            Als het een 8klepper is, dan inderdaad geen ketting bovenop.

            Zou de wagen inderdaad voor de zekerheid op een ambulance vervoeren.
            Aan een adres kan ik je helaas niet helpen, maar er zitten hier op het forum ook garagisten, dus steek daar je 💡 eens op.
            Vragen staat vrij, dus……… 😉

              mijn turbo is van eind 85,dus modeljaar 86 als ik ni mis ben ❓ 😕
              is de mijne dan een 16v? ik dacht altyd dat het een 8klepperke was 😆
              wat raden jullie aan?de wagen takelen dan.
              weet iemand een goed adres?

              alvast bedankt voor de snelle reactie 😉

              gd1

                😳 😳 😳 Wim, U heeft gelijk, ik was even niet bij de les…de 16 v motoren hebben idd een ketting op de nokkenassen.

                Wim

                  Ik dacht dat de 16V met 2 bovenliggende nokkenassen toch een ketting hadden boven op, en dan inderdaad 2 riemen, waarvan 1 voor de balans as.

                  Of ben ik nu helemaal de weg kwijt. 😳 😆

                  gd1

                    Tom & Wim

                    De 944 heeft geen ketting maar twee distributieriemen, wat in principe geen gekletter maar eerder een geflapper zou geven indien te slap, maar toch zou ik ook om te beginnen eerst de distributiekap afnemen ter controle. En er inderdaad niet meer mee rijden.De 944 heeft hydrolische kleppen, dus hoeven niet afgesteld worden, als deze stuk gaan dan hoor je een getik die meegaat met het toerental, kan ook in sommige gevallen verdwijnen als de motor warm krijgt.

                    Wim

                      Distributie spanning weg. 💡

                      Bij hogere snelheid gaat dan ketting zweven en die kan dan tegen kleppendeksel aanlopen, wat gereutel als oorzaak geeft.

                      Weet dit natuurlijk niet zeker, maar zou als ik jou was er niet meer met rijden. 💡

                      Want als deze breekt, zijn de kosten niet te overzien.

                    8 reacties aan het bekijken - 31 tot 38 (van in totaal 38)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.