Gered van moordpoging

Home Forum Porsche Talk Gered van moordpoging

• Maker
    Discussie
  • Soms zit het een mens echt wel mee.
    Ik heb net heel mijn Elfje terug in orde gebracht (groot onderhoud, nieuwe koppeling, etc), dacht gisteren nog “man, man, nu rijdt ze toch lekker”. 😀

Stap ik vandaag rond 16 uur de deur uit om de kindjes te gaan afhalen en wat blijkt?
    De achteruitkijkspiegel van de Elf staat helemaal omgeplooid, glas hangt nog aan één draadje naar beneden, het omhulsel van de spiegel vervormd, krasjes op de carroserie , net boven het wiel, heel klein deukje met klein barstje in verf op de deur, net onder de spiegel. Duidelijk iemand die er met zijn wagen net tegenaan geschoven is…
    Geen papiertje tussen de ruitenwisser, geen berichtje in de brievenbus, niemand die was komen aanbellen, dus….vogel gevlogen… 👿 👿 👿 👿
    Meteen bij de buren gaan aanbellen maar die hadden uiteraard niets zien gebeuren, anders hadden ze me wel meteen verwittigd.
    Met een andere buurman, die ook meteen kwam kijken, het spiegelglas er terug ingeplaatst en de spiegel terug rechtgezet. Die man stond er bleek op te kijken. Hij is zelf een enorme autofreak en liet me weten dat het nog maar net moest gebeurd zijn aangezien hij een klein uurtje voordien nog naar mijn P had staan kijken.
    Al bij al valt de schade goed mee, het had natuurlijk allemaal veel erger kunnen zijn, maar ik was/ben raaaaaaaaaaaaaazend. Ik kan er echt niet bij dat mensen gewoon de spiegel van je auto knallen, nog wat krassen als extra kadootje er bovenop, en dan gewoon snel doorrijden.
    Ergens ben ik werkelijk (bijna) blij dat ik die wagen niet heb zien wegrijden. Die persoon zou geschrokken zijn van hoe snel dat Elfje van 1980 hem zou klemgereden hebben, etc…. 👿 👿 Dat had geen vriendelijk onderonsje geworden. Ik barst momenteel van machteloze woede, dat kan ik wel vertellen.
    Ik weet dat de kans nihil is, maar moesten er toch mensen op één of andere manier iets hebben opgevangen over één of andere clown die rond 16u in Brasschaat tegen de zijspiegel van een P knalde, en er snel vandoor is gegaan, geef me dan even een seintje aub.

Hier enkele fotootjes;

http://www.mijnalbum.nl/Album=SJMAFLWQ

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Bedankt om “haar” zo mooi te complimenteren, Stef. 😉

David, kan je gelijk Walter zijn P’ke eens zien. Prachtige kleur en super tof interieur!

David, bedankt, dat is érg sympathiek van je!
          Het zou tof zijn moest je het nog vinden. De voet is inderdaad ongedeerd gebleven.

Ik kan natuurlijk niet alles gratis weggeven maar hoe groot is de kans dak zo’n kapke kan verkopen… dan kan ik beter iemand die et kan gebruiken helpen ermee…

ik hoop alleen dat het bij de laatste opruiming van mn garage niet bij het oud ijzer beland is…
            maar da zie ik vanavond dan wel weer.

Als dat niet sympathiek is!

Maar zo kennen we David hé

Hey walter, ik denk dat ik nog een behuizing heb liggen (wel zonder voet maar ik vermoed dat je voet nog ok is ?) Ik zal straks even kijken in mn garage, als ik t nog heb liggen mag je t gratuit komen afhalen op mn werk in zoersel…

omdak zo’n medelijden heb.

Ik weet hoe graag ik geholpen word als ik iets voorheb…

Bedankt voor de reacties en de blijken van medeleven, mannen. 😉

Ja, flatsix, ik heb uiteraard uitgifte gedaan bij de Politie, maar of dat iets zal uithalen is een andere zaak natuurlijk.

Zoals ik al zei is de schade gelukkig beperkt gebleven en had het allemaal veel erger kunnen zijn. Ik heb de krasjes er ook zo goed als allemaal met “commandant” kunnen uitpolieren (geef trouwens geen geld aan die nieuwe “scratch removers” want dat is enkel bruikbaar voor bv de typische erg érg lichte en kleine krasjes aan het handvat van je autodeur).

Nu één van de weken nog een nieuwe behuizing voor mijn buitenspiegel aanschaffen (en uiteraard in de kleur laten spuiten) en er zal niet veel meer van te zien zijn..

Schande hoe ze zo iets kunnen doen, waar is dat greintje respect gebleven voor andermans eigendom 👿 Indien nog niet gebeurd, zeker een aangifte doen bij de politie.

Degoutant! heb het ook ooit meegemaakt.

Woede en machteloosheid, geen goede combinatie!

Als je in Brasschaat nu een wagen ziet staan met wat sterpen verf in Moka kleur…

Ik heb onlangs ook zo iets meegemaakt, alleen was de schade OPZETTELIJK aangebracht. Een klein geluk: niet op de Porsche…
                        Mijn ex-vriendin had een ruzie met mijn schoonzusje. Ze heeft nadien de wagen van mijn schoonzus “behandeld”. Antenne afgebroken, band platgestoken met de antenne(!!!!!) en nadien met diezelfde antenne een toertje rond de wagen gemaakt…Deze wagen, een VW 2 van 15jr oud, heeft een speciale waarde voor mijn schoonzusje (haar eerste).
                        Het gevoel dat je nadien hebt is er een van immense woede maar nog veel meer van onmacht en onbegrip. Die auto heeft toch niets te maken met die ruzie. Waarom…?
                        Onbegrijpelijk dat de mensen vandaag de dag geen gram respect meer hebben en tonen voor de eigendommen van een ander!
                        Ik kan dus heel goed je gevoel begrijpen, tracht het te plaatsen als een ongeluk veroorzaakt door een idioot zonder opvoeding zonder geweten.
                        Veel sterkte en succes met het herstel van je wagen!!!
                        Thor

zoiets kan gebeuren (zullen we maar denken), maar om dan geen briefje achter te laten 👿 ❗

Ja en dit was (hopelijk) dan nog niet moedwillig.

Als men dan soms voorheeft dat men krassen op de wagen ziet, een rechte lijn van voor tot achter zou je nog kunnen zeggen dat een kieken met haar handtas te dicht er langsgelopen heeft, maar zoals bij mij dan nog eenzelfde kras (evenwijdige) op een paar cm van de steenslagsticker die de boog volgt, dan weet men wel dat het moedwillig is. Gelukkig zeer licht en zal met simoniseren wel niet meer zichtbaar zijn maar toch…

is inderdaad een zeer knagend gevoel, weinig wat we kunnen zeggen kan dan ook ‘echte’ troost bieden…

sommigen zeggen dat het bonus-malus systeem bij de verzekeringen er niet veel goed aan gedaan heeft; dat mensen zich nu geremd voelen om kleine ongevallen en schade aan te geven, uit schrik dat hun premie een duizelingwekkende vlucht zou nemen… maar ik kan me toch niet van de indruk ontdoen (understatement) dat het om een veel algemenere mentaliteitswijziging gaat…

… maar dit alles biedt jou geen troost, nietwaar Walter?

Toch veel sterkte! Oprecht toegewenst… want ook ik weet helaas uit ervaring wat het is…

Veel sterkte gewenst met dit Kutgevoel

[quote=”WalterDC”:erozvwp4]Ik barst momenteel van machteloze woede, dat kan ik wel vertellen.
                                [/quote]

Ik ken dat en zit er al meer dan 2 jaar elke dag mee 👿

ken

ai das niet zo’n goed nieuws…
                                  sommige mensen schamen hun voor niets meer en hebben geen respect voor iemands anders hun eigendom en het wordt maar erger en erger spijtig genoeg…
                                  Waarom nemen mensen hun verantwoordelijkheid niet meer op als er iets gebeurd is, (de meesten voelen hun daarvoor zelfs te goed… 🙄 )

Ik heb de foto’s gezien, ‘t zijn natuurlijk steeds onnodige kosten, hoe veel of hoe weinig het ook zal zijn…
                                  tis zeker geen leuk gevoel om zoiets mee te maken!!!!

Veeeeel sterkte Walter ❗

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.