[quote=”Audiotronics” post=89183]
Nu nog de BIV naar beneden (“groene BIV” voor een panamera diesel 250PK zou slechts een kleine 700 euro i.p.v. nu 5000 euro zijn). En de VVA die niet op vennoten van toepassing zou zijn? Als dat zwart op wit staat kan er wel veel geregeld worden. Belgen zijn toch straf in het opzetten van allerlei constructie :lol:[/quote]
Nog effekes wachten met dromen kerel:
VANDAAG is er ministerraad voor nog een rits fiscale maatregelen.
Belangrijke wetswijziging op de agenda: de nieuwe anti-rechtsmisbruik regeling, die de fiscus zou toelaten bepaalde handelingen als onbestaande te aanzien.
VAA!
Hoe die regeling er zal uitzien is dus nog af te wachten (uitgangspunt is wanneer een transactie louter gericht is op het ontwijken van belastingen), maar de fiscus zal alweer meer macht krijgen, wie weet zelfs met omgekeerde bewijslast en van die huiveringwekkende zaken…
MAAR de nieuwe regel zal maar van kracht worden na publicatie in het staatsblad. Dus wie nog wil switchen, verkopen, zijn wagen overkopen van de leasingmaatschappij… wacht er geen maand meer mee.
En zoals het er nu naar uit ziet, zal de nieuwe BIV regeling ook niet van start gaan op 01/03/2012.
Op 24 januari is een 2 de hoorzitting gepland, maar voorlopig lijkt het er niet op dat er tijdig een beslissing zal zijn…
Probleem ligt nu blijkbaar in de NOX uitstoot. Een aantal partijen vecht deze uitstaat aan bij dieselmotoren. De reële NOX uitstoot zou veel hoger liggen dan in de normwaarden van de constructeurs opgegeven. En ze willen deze uitstoot dus zwaarder laten meetellen in de bereking van de BIV…
Sorry, off topic weet het …