GESTOLEN: Porsche 356 B T5 1600 super cabriolet in fjord groen

Home Forum Gestolen Porsches GESTOLEN: Porsche 356 B T5 1600 super cabriolet in fjord groen

• Maker
    Discussie
  • De diefstal vond vandaag plaats op Pinkstermaandag 16 mei 2016 tussen ca. 16 en 18 uur op de parkeerplaats bij Restaurant De Hafenstube, Meerveldweg 35 in Papenhoven (NL).

Op de bewakingsbeelden is een BMW Touring (kenteken onbekend) te zien, die zich naast de Porsche opstelde, iemand stapte in de 356, de BMW reed even weg, de dief sloot de bedrading/antidiefstalinstallatie kort, waarna de BMW weer verscheen, de auto met de bumper aanduwde en de dieven met beide auto’s wegreden.

Het kenteken van de gestolen Porsche B T5 1600 Super is AM-62-18, de kleur Fjord-groen, met een zwart interieur en een zwarte Sonnenland cabriokap. De auto heeft chromen velgen, een origineel houten Lacarro-stuurwiel en een Blaupunkt radio.
    Het chassisnummer is 153930 en het bouwjaar 01-07-1960.

Heb je iets gehoord of gezien, of heb je de auto ergens gesignaleerd, bel/mail dan met Lei Hermans via 0031(0)6-42714723, 0031-(0)46-4373665, lj.hermans@home.nl of neem contact met de politie.

356cabrio.jpg

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • Het is toch al tijden raak daar in de Zuid-Limburg regio. Ik dacht zelfs dat er daar eerder al een bende was opgerold. Maarja, die strafmaat eeeej. Je kunt zo crimineel een paar miljoen ‘verdienen’, als je wordt aangehouden, mag je thuis het proces afwachten, en als je dan al veroordeeld wordt moet je misschien max een jaar zitten. En dan mag je daarna weer met schone lei verder. Ofwel, das nogal makkelijk verdient, een paar miljoen voor 1 jaar zitten met 30% aftrek voor goed gedrag.

Is zwaar verhoogd risico daar in die regio. M’n schoonmama woont in Brunssum. Op zich een leuk ritje, maar daar durf je um toch ook geen dag meer voor de deur te zetten … fokkers …

[quote=”Dopey” post=235083]
        Hoop voor de eigenaar dat deze nog terecht komt maar vrees het ergste.[/quote]

Ik heb deze PORSCHE 356 B T5 1600 SUPER CABRIO die maandag om ongeveer 18:30 op de A76 zien rijden … richting Aachen.

Als ze binnenkort geen bende op gaan rollen in die regio – denk ik dat de rechtmatige eigenaar pech heeft …

#helaas

Triestig verhaal.

Moet Mart wel bijtreden, als ik geen uitzicht op de Porsche kan hebben begin ik er niet aan…

Hoop voor de eigenaar dat deze nog terecht komt maar vrees het ergste.

Wim

Erg weer dat je 356 weg is als je op de parking komt, maar hier had een LoJack systeem zeker de oplossing gebracht voor eigenaar.

Voordeel daarvan is dat het op voorhand niet te traceren is, pas actief wordt na melding diefstal en dan kunnen ze gelijk zien waar voortuig zich bevindt.

oké het gebeurde dan wel net over de grens …
              gisteren nog stond er een artikel van Brice De Ruyver in DeMorgen “België aantrekkelijk voor criminelen door lage pakkans

lees meer …

sad story
                Doch ben ik er meer en meer van overtuigd dat misdrijven aangepakt worden door een verziekt woezie systeem
                dit zou de boodschap moeten zijn : kort en krachtig…

http://topyaps.com/wp-content/uploads/2013/06/dirty-harry.jpg

Heb zelf een Disc Lock, niet mooi maar hopelijk ontradend.
                  Denk erover om ook nog een wielslot aan te schaffen.

Ive

een klassiek stuurslot doet al wonderen. Is natuurlijk niet zo mooi voor de look van de P.
                    Maar wat ben je met een knappe look als je hem aan het raam van het restaurant ziet voorbij komen :think:

triestige historie weeral…

Dat restaurant ligt in de middle of nowhere, langs een doorgaande weg met overzichtelijk parkeerterrein. Denk dat die gasten ook een lijstje hebben met parkeerplaatsen waar ze goed bij kunnen, gelegenheid hebben en regelmatig P’kes komen. Dat ze dan met voorbedachte rade met mooi tourweer een rondje doen en een fraaie luftie meenemen als ze die tegen komen … of zoiets …

Zelf ben ik echt heel erg. Zo neem ik eerder een Leak naast de auto in de berm, dan dat ie ergens wordt neergezet op een parkeerplaats om bij een etablissement naar binnen te gaan. En als ikzelf even niet bij de bolide kan zijn, dan zetten we er de suppoost bijrijder bij. Beetje overdreven misschien, maar het leed is niet te overzien als het misgaat.

En als ik hem toch ergens neer moet zetten, eventjes in de buurt maar zonder direct zicht erop, dan wordt ie helemaal vol gehangen met ontmoedigende beveiligingsmiddelen. Je wordt er wel eens voor uit gelachen, maar ja, je moet wat heeej … :wtf:

@ DeePee : ik zou het bijgod nie weten waar die mannen op uit zijn, denk dat ze ‘m rapper meenemen zonder kit dan met kit… :what: :what:

op zo’n events zou het gemakkelijk te vermijden zijn met polsbandjes zoals op festivals:
                            je rijdt het terrein op en krijgt 2 genummerde polsbandjes; één aan je pols en één aan je stuurwiel, en elke auto/bestuurder die het terrein wil verlaten moet matching bandjes hebben.

@wing67: zou ne 997 zonder bodykit aantrekkelijk genoeg zijn voor dat soort gasten?

jullie maken mij wel ongerust voor komende zondag, voor het treffen te Best, gebeuren daar ook van die gekke dingen ? :what:

Hotel en restaurantparkings lijken in NL het geliefkoosde terrein van P-dieven te zijn.
                                Vraag me af door wie de dieven getipt worden. ❓
                                Of moeten we in het toeval geloven? :think:

Dit klinkt niet als een gelegenheidsdiefstal…

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.