Gestolen : Porsche 911 3.2 Carrera 1985

Home Forum Gestolen Porsches Gestolen : Porsche 911 3.2 Carrera 1985

• Maker
    Discussie
  • Vandaag tussen 1355 u & 1545 u gestolen op de parking aan de Zwembadstraat in Heusden-Zolder : Porsche 911 Carrera 3.2 Coupe, in originele staat.

Specificaties :

– nummerplaat 1-)AB-008
    – chassisnummer WP0ZZZ91ZFS102341/35
    – bouwjaar 1985
    – km-stand : ongeveer 193.300 km
    – Fuchs velgen
    – zwart (non-metallic)
    – compleet rood leder interieur
    – Carrera badge achteraan
    – airco
    – schuifdak
    – elektrische zetels
    – elektrische ramen
    – geen spoilers (noch vooraan, noch achteraan)

Wagen was (uiteraard) op slot, alarm geactiveerd, papier in de wagen zijn copies, de originele heb ik thuis.

Heb onmiddellijk na vaststelling aangifte gedaan bij politie-diensten.

Foto’s :

[URL=http://s470.photobucket.com/user/hansdegeytere/media/Porsche%20911%20Carrera/P1050170.jpg.html][IMG]http://i470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Porsche%20911%20Carrera/P1050170.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://s470.photobucket.com/user/hansdegeytere/media/Porsche%20911%20Carrera/P1050103.jpg.html][IMG]http://i470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Porsche%20911%20Carrera/P1050103.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://s470.photobucket.com/user/hansdegeytere/media/Porsche%20911%20Carrera/P1050097.jpg.html][IMG]http://i470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Porsche%20911%20Carrera/P1050097.jpg[/IMG][/URL]

[URL=http://s470.photobucket.com/user/hansdegeytere/media/Porsche%20911%20Carrera/P1050095.jpg.html][IMG]http://i470.photobucket.com/albums/rr65/hansdegeytere/Porsche%20911%20Carrera/P1050095.jpg[/IMG][/URL]

Wellicht zeer grote kans dat ik deze nooit meert terugzie, maar toch zou ik iedereen willen vragen om dit zoveel mogelijk op sociale media, andere fora etc te willen delen, waarvoor dank !

@ mods : mag deze sticky aub ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
    • Ik zag eens op een reportage dat ze die stuursloten makkelijk omzeilen door gewoon het stuur door te zagen. Op een half minuutje gefixt met een simpel ijzerzaagje…

Dat is dus een puntje. Zelf ben ik helemaal verzot met dat wagentje. Ik heb niet zoals zovelen hier dat je allerlei verschillende auto’s of types wilt rijden. Als ik 911 rij, dan toch deze. Zit zoveel tijd en beleving in, ik wil helemaal geen andere. Deze of niks qua 911 voor mij. Ofwel, ik zet 100% in op voorkomen. Als ie weg is, is ie echt weg, en valt er niks te vervangen. Dan is dat feestje gewoon voorbij, moet je maar opletten, zeg ik dan tegen mezelf.

En ik ben van huis uit een thrillseeker, ik zoek toch vaak de grenzen van het toelaatbare op. Ik heb niks wat me corrigeert in de C2, geen voorwielaandrijvingen, geen waarschuwingslampen, geen herverdelingssystemen, geen minder gas compensatie niks, gewoon puur, 1 stevig foutje en kort. Ik ben niet paranoia, maar gewoon gezond waakzaam in deze tijd en in deze regio. Als je altijd netjes 80 rijdt hoef je ook nergens op te letten, maar als je afentoe je gaspedaal indrukt moet je al zo geweldig scherp zijn om geen boetes om je oren te krijgen. Is ook sport. Is ook waakzaamheid. Geld uitgeven aan de auto middels een dure verzekering vind ik zonde geld, dat stop ik liever in de tank of in het onderhoud. Het is juist mijn uitdaging om zo’n excellente bolide zo ‘goedkoop’ mogelijk te beheren. En daarbij dus niet te besparen op onderhoud, maar op veronderstelde zekerheid.

Helaas inderdaad heeft boeven vangen geen enkele zin, 100% waar. Het is hun vak, en ze staan ‘s middags weer buiten. Desondanks zijn het net als wij allemaal gewoon mensen, het zijn geen enge aliens ofzo waar je bangelijk voor moet worden. Als je zou weten wie het zijn (praktisch best lastig tuurlijk als je er geen werk van maakt), kun je ze met hun snuitje afdrukken en dan in hun woonomgeving gaan flyeren en op het internet zetten. Dat vinden ze dus echt niet tof, dat raakt hun in de sociale omgeving. Ook zij hebben gewoon kinderen die naar school gaan, en een vrouw die graag gezien wordt, enzo.

Als burgers goed zouden samenwerken met gebruikmaking van moderne communicatietechnologie kun je ze uiteindelijk aan de schandpaal nagelen. Hebben we eerder gedaan. De man kon niet meer over straat in z’n eigen dorp. Wij genaaid voor een hoop geld, en de oplichter geen sociaal aanzien/leven meer. Uiteindelijk heeft ie nog een paar weken gezeten ook. Wij pijn, hij pijn, en zijn familieleden die ervan eten. Dat komt dus echt aan he vrienden. Je wilt niet weten hoe vaak ik al met de dood bedreigt ben, dat gaat zo makkelijk tegenwoordig, als je nog wel ergens wat van zegt. Maar de stap van auto pikken, naar geweldpleging of vrijheidsberoving is ook voor de meeste criminelen een hele grote stap!

Wat hapert is de strafmaat en dus het beperkte risico dat ze lopen. En burgers zijn egoistisch, met hun eigen zaakjes bezig, geen gemeenschappelijk belang en inspanning om het boventuig op z’n plaats te zetten. Is ook allemaal niet makkelijk, maar zo blijven we natuurlijk wel de onderliggende partij. Mensen komen pas in actie als de daad al is geschied, en das dus veels te laat, dan kun je ook niets meer.

Hier wordt ook de suggestie gewekt dat je alleen zo’n auto koopt als je heel veel centen hebt en dat je het dus allemaal wel kunt betalen. Zou zo maar kunnen zijn, maar denk dat voor heel veel klassieke auto rijders dat helemaal niet het geval is. Dat ze dus gewoon van alles op zij zetten om afentoe in zo’n auto te mogen sturen. En de statement dat als je verzekert bent, dat je je dan ook geen zorgen meer maakt (of hoeft te maken), die klopt ook voor geen meter. Ik weet zeker dat de meeste verzekerden onder ons, die net zoveel als ik hebben met dat bakkie, dat ding voor geen goud willen kwijt raken. Ofwel, die maken zich net zoveel zorgen. Het gaat hier om een keiharde inbreuk op je privacy en dat is niet in geld uit te drukken.
        *luv

een kennis van mij had dat ook maar toen ze de wagen terug vonden in een garagebox bij een inval zat de zijruit vol slijpsel en de accu slijpschijf lag nog in de wagen.
          ik denk dat tracking de enige oplossing is om hem terug te vinden en ook de kans te hebben om samen met de politie (of alleen :what: :what: ) die klojo’s op heterdaad te betrappen.
          je zou zelfs een smartphone kunnen inbouwen want die zijn tegenwoordig ook opspoorbaar met de gratis apps op play store.
          dan mogen ze de accu nog loshalen de smartphone kan er een tijdje tegen met een ingebouwde laadkabel en de gsm accu.

Wim

Voor Porsche is er een omgekeerde haak, en die moet naar boven schuiven om zo achter het rem of koppelingspedaal te blijven zitten/haken.

Ik vond het ook al raar, maar hij heeft geprobeerd en die schoof steeds naar boven …..
              Weet jij nog welke typ het was?

Wim

Wat is dat nu weer voor onzin van de verkoper :bounce:
                Gaat wel want ik had er eentje op mijn 3.2 cabrio

Iemand hier die een Bullock heeft op zijn 911 3.2?
                  Zoja dewelke, want ben vandaag gaan zien en zo een pedalenklem gaat niet volgens de verkoper, omdat de pedalen uit de vloer komen en …..
                  Of iemand zo een bullock voor op het stuur?

gisteren net vernomen dat een goede vriend zijn bmw X5 is gestolen….op slot, alarm erop etc… Auto is 4jaar en wat ie van de verzekering krijgt kan die nog geen 1-serie mee kopen 👿 :what:

het is zover gekomen dat ik enkel mijn wagen daar parkeer waar ik hem kan zien, deed ik vroeger met mijn motorfiets ook totdat we eens met een grote groep op stap waren in de ardennen. Er stopt een vrachtwagen in dubbele file terwijl wij dat zien vanop het terras waar we op zitten. De man komt naar ons toe en vraagt in gebrekkig frans en vlaams de weg naar een plaats daar niet ver vandaan, we proberen de man de weg uit te leggen maar doet alsof hij ons niet goed begrijpt tot plots het alarm van een collega motard afgaat. Iedereen springt recht en gaat kijken en ja hoor, de vrachtwagen was motoren aan het opladen via andere zijkant. Deze was uitgerust met een arm die zijdelings uit de vrachtwagen kon en met riemen voorzien om rond het stuur en achterwiel te steken. Zo zie je maar dat je denkt dat hij veilig staat terwijl je rechtover op het terras een glas zit te drinken. Gelukkig ging dat alarm af of meerdere motoren waren foetsie. Man wat hebben die gasten rammel gekregen voor dat de politie daar was. Dit om te zeggen dat ze echt wel ballen aan hun lijf hebben en weten dat ze niet veel te verliezen hebben buiten enkele blauwe ogen of gebroken neuzen. Zijden ze zelfs tegen de politie dat wij hen hadden gevraagd deze motoren te komen halen.
                      Wij niet kunnen bewijzen dat dat niet waar was was het hun woord tegen het onze en jep, ze liepen dezelfde dag weer rond.

klopt wat je zegt maar spijtig genoeg werkt het zo niet in deze wereld. Dus je hebt de keuze : voor enkele honderden euro’s meer (tot een paar duizend) slaap en rij je gerust rond. Of je durft met je bolide amper buiten te komen, nergens te parkeren en je kijkt steeds paranoïde rond. Dan rij ik liever met een gewone wagen rond. Want 1 ding weet ik al : de volgende zal ook weer omniumverzekerd moeten zijn.

[quote=”Vincent_991″ post=132674]…Zoeken de eigenaars dan zelf die ellende niet deels op?[/quote]

neen, da’s nu net de omgekeerde wereld zie. je hoort met je vingers af te blijven van wat niet van jou is. al besef ik dat de realiteit helaas anders is.
                          ik vind het maar al te belachelijk dat je in Belgie een boete kan krijgen omdat je auto niet op slot is. anderzijds loopt een autodief die gevat wordt al snel terug op straat en kan die mogelijks een boete krijgen maar dan moet hij eerst nog een veroordeling oplopen

Buiten het feit dat het in dit topic over een echt gestolen wagen gaat die daar niet voor verzekerd was : hoeveel diefstallen van jonge en meestal dure wagens die omniumverzekerd zijn gebeuren in opdracht? Omdat Mijnheer de dure leasing niet meer kan betalen en de wagen anders zwaar verlieslatend moet verkopen? Ik woon in een regio waar veel dure en exclusieve wagens rond rijden. Hier draaien de mensen nog amper het hoofd als er een porsche voorbij komt gereden. En aan de villa’s, de constante camionetten van tuinaanleg en -onderhoud, ramenwassers, zwembad/sauna/jacuzzi inrichtingen enzovoort te zien is het geen crisis voor die mensen. En hier worden zo goed als geen wagens gestolen of gebeuren er amper home- of carjackings. En daarbij : schaf u een goede diefstalverzekering aan en je hoeft de -mogelijke dode- held niet uit te hangen bij een home- of carjacking! Wie een wagen van pakweg +50.000 euro kan aanschaffen zou niet mogen wakker liggen van een iets duurdere verzekering. Iedereen weet dat je een oude 911 op amper een minuut startend hebt. En als je dan de bedragen leest wat het amper kost om dit deftig te verzekeren. Zoeken de eigenaars dan zelf die ellende niet deels op?

Dat is waar op zich, maar heb dus zelf geen zin meer om altijd maar verstoppertje te moeten spelen. Ik ben klaar voor de confrontatie, heb gisteren een goeie testcase gehad. We wonen in de Randstad, hier lopen echt te veel gekken rond om aan toe te geven. Criminaliteit viert er hoogtij, is booming, homejacking is zwaar in opkomst, en ik behoor op meerdere fronten tot de risicogroep. Paal en perk zijn gesteld. Als ze mijn huis binnen willen, onze gezondheid in gevaar willen brengen of mijn auto komen halen, dan heb ik daar wel wat tijd voor over. Dat is toch geen leven als je schijtebroek moet zijn in je eigen huis of als je lekker een rondje wilt rijden, of je auto op de pad wilt zetten. Het kan mij niet meer schelen, ben er helemaal klaar mee, we zien wel wat er van komt, je leeft maar ene keer, maar wel een beetje waardig als het effe kan, als het erbij hoort, so be it, dan maken we er gewoon sport van! :respekt:

En die Klassieke Porsche pikkers, dat is zeer waarschijnlijk maar een klein clubje mensen, ze zijn wel erg handig, maar niet de grootste helden die er rond lopen! Het zijn een stelletje lafbekken denk ik zelfs …

+1

Telkens als zoiets zich voordoet is hier veel gerol van spierballen.
                                  Haalt niets uit jongens.

En, … blaffende honden bijten niet.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 51)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.