Home › Forum › Gestolen Porsches › GESTOLEN: Porsche 911 930 turbo
- Dit onderwerp bevat 31 reacties, 19 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 3 maanden geleden door Koen Peeters.
-
MakerDiscussie
-
6 oktober 2017 om 22:58
GESTOLEN – Porsche 911 930 Turbo O-AAZ-880
Chassis N° WP0ZZZ93ZF5000880 Plaat N° O-AAZ-880
Vandaag tussen 18u00 – 18u30 te Knokke Heist (Zoute GP)
Wie meer info heeft neem ASAP contact op met Kevin H +32 478980081
DELEN DELEN DELEN DELEN DELEN DELEN DELEN DELEN !
-
MakerDiscussie
-
Ik denk dat je zo een stangslot bedoeld die achter het pedaal en het stuur haakt? Tja.. de pedaal is een vast element maar het stuur is is gemaakt van een gevlochten staaldraad met een hele hoop zacht rubber rond….ze geven daar simpel twee knipjes in en de haak valt uit het stuur. Met het minieme uitgeknipte stukje verliest het stuur niets van sterkte en kan er zonder probleem mee gereden worden…kwestie van tweedehands stuurtje te plaatsen en klaar,jammer genoeg. Die tip zou nochtans voor het opsporen wel van belang zijn als de speurders een netwerk zou hebben bij tweedehands aanbieders waarvan de info over dit type stuur door aankoop zou doorgespeeld worden…maar ja meneer …daar hebben we geen tijd voor he …
Daarstraks de Krokodile efkes gesproken.
Hij had de wagen gezien in Knokke, stuur was vergrendeld met stuurslot & pedaalslot.Indrukwekkende bolide, 1.000x zonde, stelletje Fokkers … Ik hoop dat ie nog op tijd wordt teruggevonden (soms zit het mee)!
Dit bevestigt zowat mijn voorgaande tekst dat het mogelijk is om zelf uw wagen op te sporen. Het relaas is wat anders door de iPad die meestal niet blijft liggen in de wagen maar evengoed is het resultaat hetzelfde als de bedoelde tracker….en uiteraard is de stroomonderbreker nog altijd een goede oplossing…
Dat klopt: die mannen komen daar op af als vliegen op ne str… .
Mijn broer heeft dat ook aan de hand gehad: Porschke geparkeerd op parking van de golf in Houthalen. Na een gezellige zondagnamiddag was hij verdwenen. Maar de Ipad lag onder de zetel en door de terugzoekfunctie kwamen ze te weten dat hij op de Meulenberg stond (mensen van hier weten dan genoeg, ik wil niet polariseren ). De politie is dan in grote getale ter plaatse de auto gaan ophalen, hij stond in een garagebox, maar de eigenaar van die box wist van niks :engeltje: . Uiteraard is er niks van gekomen, maar mijn broer had zijn autoke wel terug.
Hij heeft nu in elke auto een stroomonderbreker laten inbouwen. Dat is niet moellijk: in elke Porsche gaat een stroomdrager naar achter om de starter te bedienen. Gewoon onderbreken als je uitstapt, en die kerels kunnen kortsluiten zoveel ze willen, aan de praat krijgen ze hem niet :loser: . Wel de onderbreker verbergen :sarcastisch .
@ Kevin: heb je alle Porscheforums in de ons omringende landen gecontacteerd?
Grtz, Peter.Op bijna ieder groot evenement is het prijs: één of andere waardevolle oldtimer wordt gestolen.
Conclusie…Ga kijken naar al het moois dat daar aanwezig is, maar laat je eigen waardevolle voiture netjes thuis.
Ik snap niet dat er in deze tijd van technologie dat nog zo makkelijk gaat. Een gps tracker mensen!! Kost 150 a 200 € voor een goede met functie’s en dat werkt perfect om uw wagen te lokaliseren. Reken niet op de wegcamera om hem te lokaliseren omdat je dan afhankelijk van derde bent en dat gaat niet snel terwijl snel opsporen cruciaal is. Tegen die tijd dat die info doorkomt zit hij al in een ander land. Idd die dieven gaan ook op zoek naar de tracker als ze de tijd ervoor vinden dus moet je hem wel moeilijk plaatsen.daarom zo snel mogelijk handelen bij de constatering van de diefstal. Ik heb met een goede vriend zijn gestolen speedboot zo teruggevonden op de loodrechtse plas in Nederland . Dat spul werkte perfect . Het is hier natuurlijk praat voor de vaak en ik hoop dat ze Kevinh zijn Porsche snel terugvinden , op foto is het nog een opvallende kleur en daar is wel moeilijker mee weg te komen in verkoop. Alleszins sterkte …
Niet te geloven , met al die camera’s tegenwoordig zou je toch denken (hopen) dat hij snel terug op je oprit staat . 👿
Toch erg dat ze vd mensen hun dingen niet kunnen afblijven !!
Toch maar weer kl°te dat “ze” hun handen niet kunnen afhouden van andermans spullen, hoop dat hij voor diefstal verzekerd was… :bounce:
Klote voor je, maar heb het gedeeld en mijn familie ook Porsche liefhebbers in Duitsland ook.
Misschien handig om je chassisnummer nu vrij te geven. 💡
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.