Home › Forum › Gestolen Porsches › Gestolen Porsche terecht
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 9 jaren, 3 maanden geleden door deepee.
-
MakerDiscussie
-
13 februari 2012 om 13:22
Hier de link van de betreffende Belgische Porsche die gevonden is in Nederland.
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=SV3M3A49&word=porsche
-
MakerDiscussie
-
Bij een inval in Swalmen (NL Limburg) zijn naast een 356 cabrio nog andere gestolen oldtimers teruggevonden. De autobende had er haar uitvalsbasis maar had op verschillende plekken auto’s en onderdelen ondergebracht. Na een tip van de Duitse politie werden vijf bendeleden opgepakt en voertuigen in beslag genomen met een waarde van enkele honderdduizenden euros.
Bij een inval in Swalmen (NL Limburg) zijn naast een 356 cabrio nog andere gestolen oldtimers teruggevonden. De autobende had er haar uitvalsbasis maar had op verschillende plekken auto’s en onderdelen ondergebracht. Na een tip van de Duitse politie werden vijf bendeleden opgepakt en voertuigen in beslag genomen met een waarde van enkele honderdduizenden euros.
[quote=”porsche” post=90820]
Maar hoe dom kun je zijn als je dergelijke wagen steelt om er dan in hetzelfde land mee te blijven rond rijden.[/quote]De 356 repro waar het hier om gaat, is in België gestolen (Belgische registratie) – en nu met NL kenteken aangeboden op de Nederlandse Markt.
En deze heren waren/zijn inderdaad niet slim … dat ze ‘m niet in de kleur blauw hebben gespoten …. want dat is de vermelding bij kenteken 39-18-RG 😉
Overigens heeft de NL politie deze 356 inmiddels in beslag genomen :respect2:
Porsche is inderdaad goed vertegenwoordigd op de Lost website zag ik.
Maar hoe dom kun je zijn als je dergelijke wagen steelt om er dan in hetzelfde land mee te blijven rond rijden. Een slimme dief zorgt er dan toch voor dat die wagen binnen de kortste keren het land uit is of op zijn minst een ander kleurtje krijgt met andere papieren.
Ik wil natuurlijk niemand op ideeën brengen 😉 maar dat is mijn logica hieromtrent.
Beste forumleden,
Wij kunnen alle hulp gebruiken bij het opsporen van gestolen oldtimers en exclusieve auto’s. Er zijn nog steeds vele Porsches 356 in het grensgebied verdwenen en de nodige 911, 997, 996. U kunt de gestolen auto’s bekijken op http://www.oldtimerslost.com Uiteraard worden tips die leiden tot opsporing beloond.
thanks, Spotter Jee
[quote=”Oldtimerslost.com” post=90783]En voor de goede orde doen we natuurlijk wel méér dan internet afzoeken ! [/quote]
HAP ❗ :happy:
Enne … welkom dan maar :respect2:
Bedankt, zo weten we ook al iets meer van je werk. 8)
En misschien ook nog een naam erbij, want jouw nick-name is nu niet prettig om te communiceren, en om alsmaar hé te zeggen. 😉
Mijn excuses.
Ben Porsche 997 rijder en bezit een oldtimer Peugeot 404 uit 1966. Daarnaast erkend particulier onderzoeker. De Belgische benaming hiervoor is privé detective. Sinds de zomer van 2011 na een hoos van diefstallen in het grensgebied Belgisch-Nederlands heeft Ben Zuidema ( privé detective)samen met zijn vrouw de internationale database van gestolen (kostbare) oldtimers opgezet. Ik ben door hem opgeleid, net als vele collega’s. Samen maken wij deel uit van opsporingsteam Oldtimers-lost. En voor de goede orde doen we natuurlijk wel méér dan internet afzoeken ! Soms is het gemakkelijk en vaak moeilijk. Maar op de overheden kunnen we niet rekenen. Geen prioriteit ! Maar de gedupeerden zijn vaak ontroostbaar.Ja mensen er zitten veel boeven in het grensgebied. Zowel Hollanders als ook Belgen ( en alle overigen natuurlijk) Zolang er kopers zijn voor louche handel zijn er ook boeven die hun handen niet van andermans spullen af kunnen houden.
Ons internationale team oldtimerslost.com bestaat uit vele nationaliteiten om een beetje tegenwicht te bieden.
En dat valt dan ook met de deur in huis. 😐
Welkom zou ik zeggen, maar doe dat even in het bewuste voorstel draadje, wel zo netjes. 💡
De in Boxmeer terug gevonden Belgische Porsche 356 is een replica uit 1971.
Het originele motornr. stond er wel nog in.Team Oldtimerslost.com
Wel, zoiets vind ik de verantwoordelijkheid van de keuring.
Als jij (of ik ;)) een verhakkeld Kever-chassis met daarop een Speedster kas aanbiedt om in te schrijven als voertuig moet *op dat moment* het boeltje grondig gecontroleerd en ingeschreven worden.
Niet achteraf komen wenen dat’t niet klopt.
De keuring moet maar zien bij het inschrijven van het voertuig dat het klopt, anders geen inschrijving.
Maar ik bekijk het waarschijnlijk weer te simpel 😉Ja – maar aangezien het een ingekorte bodemplaat is – moet zowel de ingekorte plaat als de uiteindelijke auto (Speedster) gekeurd worden …. Er blijft dan wel Volkswagen op het kenteken staan, maar bij handelsbenaming moet iets van “speedster” komen te staan – inplaats van het type(nummer) kever …
Het kan dus jaren goed gaan – maar bij een alerte (APK) keurmeester – of mss zelfs ongeval – kan dan naar boven komen dat je feitelijk met een niet (type?) goedgekeurde auto rijdt …
Vandaar mijn eerdere opmerking: Je zal zo’n ding maar kopen
Veel kans zelfs dat de originele eigenaar niets terug ziet van zowel centen als auto.
Als de vorige eigenaar te goeder trouw gehandeld heeft is en blijft de wagen zijn eigendom. De originele eigenaar heeft zijn auto dus teruggevonden via een PI maar zal hem waarschijnlijk moeten kopen om ‘m weer in zijn bezit te krijgen.Ander voorbeeld over (alweer) de mallemolen van België:
Vriend van me koopt een Golf hier in België, tweedehands.
Rijdt er 9 jaar mee rond, 9 jaar keuring etc.
Op een dag wil hij hem verkopen, ermee naar de keuring voor verkoop, ok.
Auto wordt verkocht.
Paar dagen later de nieuwe eigenaar aan de lijn, buiten zichzelf van woede, mijn vriend verwijtend dat hij hem een gestolen auto had verkocht…Die auto was dus 10 a 11 jaar eerder gestolen in Portugal en hier in ‘t verkeer gebracht. Dat je zoiets in ‘t verkeer kan brengen is één ding, maar er dan 9 jaar mee rondtuffen zonder probleem en dat’t pas opgemerkt wordt dat hij gestolen was bij een herinschrijving is weer iets anders (althans, toch in mijn wereld).
Btw… bij die replica’s is een serienummer van een Kever toch heel normaal? Die zitten toch op een Kever-chassis?
Mijn gedachte(n)gang was dan ook dat de rechtmatige eigenaar er geen uitkering (van de verzekering) voor zou krijgen ➡ en ik zou zelf (inderdaad) ook gaan zoeken als’ie gestolen is en ik het verlies voor eigen rekening zou moeten nemen ➡ maar om daar nu een PI voor in de hand te nemen, die het internet af speurt ❓ :sarcastisch
Er staat nog ‘n advertentie On-Line waar deze “Speedster” op wordt aangeboden – met het kenteken dat zichtbaar is in de advertentie (b)lijkt dus dat ze doodleuk het nummer van een oude kever in de koets gezet hebben .. Ergo: niet eens gekeurd als Speedster :wtf:
Je zal zo’n ding maar kopen 😐
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.